«Το Παλτό» σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόγκου – Κερδίστε προσκλήσεις για την παράσταση
Κείμενο κατανοητό με διαχρονική αξία – Το Σαββατοκύριακο στο θέατρο Όροφως
Δηλώστε συμμετοχή στον διαγωνισμό του pelop.gr και κερδίστε 1 διπλή πρόσκληση για την παράσταση “Το Παλτό”.
Ο τρόπος είναι απλός! Κάνετε ανάρτηση του κειμένου/άρθρου (αντιγραφή url) με το σχόλιο “Θέλω”, στο facebook. Για οποιαδήποτε πληροφορία μπορείτε να στείλετε και το μήνυμα σας στο pelop@pelop.gr.
Το Politheatro | performingarts και το Θέατρο Οροφως παρουσιάζουν την παράσταση «Το Παλτό» του Νικολάι Γκόγκολ σε σκηνοθεσία και ερμηνεία Θοδωρή Γκόγκου.
Η παράσταση, βασισμένη στο κορυφαίο διήγημα του Νικολάι Γκόγκολ, έχει ως ήρωα έναν υπαλληλάκο. Το όνειρό του είναι απλό και συγκεκριμένο, να αποκτήσει ένα πανωφόρι. Δε λαχταράει μήτε γυναίκα, μήτε κάτι άλλο, θέλει να αποκτήσει μόνο ένα παλτό. Σ’ αυτό έχουν συγκεντρωθεί όλες του οι επιθυμίες, όλη του η αντίληψη για σπουδαιότητα και κοινωνική επιβολή. Μένει μέρες και νύχτες νηστικός, στερείται το κάθε τι και μαζεύει καπίκι καπίκι την αξία του! Το παλτό θα τον κάνει καλύτερο, πιο σημαντικό στην κοινωνία. Ομως το ίδιο παλτό θα τον στοιχειώσει
Ο Νικολάι Γκόγκολ θεωρείται πατέρας του χρυσού αιώνα του ρωσικού πεζογραφικού ρεαλισμού. Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης της παράστασης, μιλάει στην «Π» για την επικαιροποίηση του έργου που απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες και μας προσκαλεί να την απολαύσουμε το Σάββατο 23 και Κυριακή 24 Οκτωβρίου στο Οροφως (Οθ. Αμαλίας 112 Πάτρα).
-Κατά τη διάρκεια της παράστασης τα συναισθήματα είναι γλυκόπικρα. Είναι μία νουβέλα -ίσως η καλύτερη του Γκόγκολ- που προσπάθησα να προσεγγίσω με μια σύγχρονη μάτια και αντίληψη. Ο ήρωάς μας μένει νηστικός για να αποκτήσει ένα καλύτερο παλτό. Ενα παλτό το οποίο, τον στοιχειώνει. Κάποιες φορές οι υλικές επιθυμίες, μας στοιχειώνουν χωρίς να μας κάνουν ευτυχισμένους. Από όταν τη διάβασα, είχα πάντα στο μυαλό μου, να γίνει κάποτε παράσταση. Είναι η ωραιότερη νουβέλα από αυτές που έχει γράψει ο συγγραφέας που ως γνωστόν επηρέασε ακόμα και τον Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι λέγοντας πως «όλοι μας έχουμε ξεπροβάλει μέσα από το παλτό». Θεωρούσε πως ήταν η απαρχή του ρωσικού ρεαλισμού. Είναι μια παράσταση που επικαιροποιείται πολύ εύκολα. Η επιθυμία μας για υλικά αγαθά και για κοινωνική καταξίωση, η γραφειοκρατία, οι άνθρωποι που συντρίβονται μέσα στα γρανάζια της εξουσίας υπάρχουν σαν στοιχεία στο «Παλτό», το οποίο δημοσιεύτηκε το 1842.
– Αυτό που είναι πάντα πιο γοητευτικό από όλες τις ιδιότητες που τυχαίνει να έχω στην παράσταση, είναι η ερμηνεία. Η σκηνοθεσία και οι φωτισμοί έρχονται δεύτερα, για έναν ηθοποιό. Γεννήθηκα μέσα στο παλιό θέατρο και τελείωσα την σχολή του Εθνικού το 1985 και έχω προλάβει όλη την παλιά φουρνιά. Σε ό,τι αφορά στη σκηνοθεσία με βοήθησε πάρα πολύ η Σεμέλη Παπαοικονόμου. Δεν μπορείς να φτιάξεις μία τέτοια παράσταση χωρίς να έχεις ένα τρίτο μάτι από κάτω.
– Βλέπουμε πολλά πράγματα να γίνονται στο θέατρο. Αυτή η περίοδος που περάσαμε εξαιτίας της πανδημίας δεν είχε έφερε μόνο οικονομική καταστροφική για τους καλλιτέχνες. Οι επιπτώσεις ήταν και ψυχολογικές. Ο καλλιτέχνης αυτό που θέλει να κάνει είναι να δημιουργεί. Τώρα όλοι έχουμε πέσει με τα μούτρα και ελπίζουμε το κοινό να ανταποκριθεί και να μας στηρίξει μετά από δύο χρόνια ανεργίας. Τα πρώτα δείγματα είναι καλά οφείλω να πω. Ας ελπίσουμε ότι όλα θα πάνε καλύτερα και η πανδημία σιγά-σιγά θα αρχίσει να υποχωρεί.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News