Το τρένο στην Πάτρα: Κοινές πιέσεις για πρωτοβουλίες… υπογειοποίησης

Η «Π» άνοιξε πάλι τον δημόσιο διάλογο για το τρένο στην Πάτρα

τρένο

Διχασμένοι εμφανίζονται αυτοδιοικητικοί και πολιτικοί παράγοντες της Πάτρας, για τον τρόπο αντιμετώπισης της νέας σιδηροδρομικής σύνδεσης, από Ρίο – Νότιο Λιμάνι, μετά την παραδοχή της ΕΡΓΟΣΕ (που αποκάλυψε χθες η «Πελοπόννησος»), ότι θα γίνει επαναξιολόγηση του σχεδιασμού υπογειοποίησης της γραμμής, στη βάση νέων δεδομένων.

Η βουλευτής Αχαΐας «Νέας Αριστεράς» Σία Αναγνωστοπούλου, με δηλώσεις της στην «Π» εκτιμά πως ότι η πολιτική διάσταση του θέματος είναι βαρύνουσας σημασίας: «Η Κυβέρνηση, που είχε αναλάβει να προωθήσει το έργο, δεν το υποστήριξε όσο θα έπρεπε στην ΕΕ,. Οι υποτιθέμενοι υπέρμαχοι στην ουσία δεν το υπερασπίστηκαν» δήλωσε. Συμφώνησε ότι πρέπει να συγκροτηθεί ένα κοινό και συμπαγές μέτωπο φορέων και πολιτών, με επικεφαλής τον Κ. Πελετίδη, προκειμένου να ασκηθεί πίεση προς την Κυβέρνηση. «Είναι ο μόνος δρόμος αυτός, αλλά τον πρώτο λόγο θα πρέπει να τον έχει πάντα ο δήμαρχος», κατέληξε.

Ο επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης στην ΠΔΕ Κώστας Καρπέτας επιρρίπτει ευθύνες στην περιφερειακή Αρχή, λέγοντας πως έχει εγκαταλείψει εντελώς τη υπογειοποίηση του τρένου, στην Πάτρα. «Μέχρι τώρα καμία ουσιαστική πρωτοβουλία δεν έχει ληφθεί. Χαρακτηριστικές οι δηλώσεις του προέδρου του ΤΕΕ Ευ. Καραχάλιου, ότι αν κι έχει ζητήσει από τον Φεβρουάριο συνάντηση με τον περιφερειάρχη Ν. Φαρμάκη, ακόμη περιμένει. «Βλέπουμε μια προσπάθεια να φέρουν την κοινωνία προ τετελεσμένων, ώστε να αποδεχθεί την επιφανειακή χάραξη της γραμμής, που θα διαιρέσει την πόλη. Η περιφερειακή αρχή σιωπά, αφήνοντας ευκαιρίες να πηγαίνουν χαμένες. Το ζήτημα είναι, πλέον, να αναληφθούν πρωτοβουλίες άσκησης πίεσης με τους φορείς της πόλης ενωμένους, για την υπογειοποίηση, πριν να είναι αργά».

Η πολιτευτής Αχαΐας ΝΔ Εφη Γιαννιά, είπε από την πλευρά της στην «Π»: «Η ”Οδύσσεια” της σιδηροδρομικής σύνδεσης μετρά πολλά χρόνια πίσω. Η Κυβέρνηση ΝΔ, αναγνωρίζοντας την αναγκαιότητα της έλευσης της νέας ς γραμμής και της υπογειοποίησης του τρένου ανέλαβε πρωτοβουλίες να βρει την άκρη του νήματος και να εξασφαλιστούν οι απαιτούμενες πιστώσεις. Η απόρριψη – για δεύτερη φορά – του αιτήματος χρηματοδότησης από την ΕΕ σαφώς κι έχει προκαλέσει έντονο προβληματισμό, κυρίως, γιατί δεν αιτιολογείται. Είμαι πεπεισμένη, πως το ενδιαφέρον του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη θα λειτουργήσει καταλυτικά για να ξεπεραστούν τα εμπόδια, να τεκμηριωθεί η βιωσιμότητα του έργου και να στοιχειοθετηθεί η αναγκαιότητά του. Οφείλουμε όλοι, ενιαία και συντεταγμένα, να διεκδικήσουμε την πιο ρεαλιστική τεχνική λύση, ώστε να αρθεί ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός της Πάτρας».

 

Διαβάστε επίσης

Εσπευσμένα στο ΠΓΝΠ ο Δημήτρης Καλογερόπουλος – Δραματικές στιγμές για τη ζωή του Δημάρχου Αιγιάλειας

Πάτρα: Εκεί ξεκίνησε η φωτιά στο Γηροκομειό – Η Πυροσβεστική βρήκε το σημείο «μηδέν»

Έκτακτο Δελτίο Καιρού από την ΕΜΥ: Ποιες περιοχές της χώρας αφορά

New York Times: Μυστικοί πράκτορες του Ισραήλ είχαν διεισδύσει στη Χεζμπολάχ από το 2006

Κυριάκος Μητσοτάκης για Ερντογάν: Το ότι συζητάμε δεν σημαίνει και ότι συμφωνούμε σε όλα

Πάτρα: Λαμπρός εορτασμός για την επανακομιδή της κάρας του Αγίου Ανδρέα ΦΩΤΟ

Πάτρα: Βαθιά οδύνη για το θάνατο της Ρένας Μπαλή – Τη Δευτέρα η κηδεία της