Τρένα: Στις ράγες τα Intercity με την σκέψη των 57 θυμάτων του δυστυχήματος – Ανατριχίλα στο σημείο που περνά ξανά η επιβατική αμαξοστοιχία

Η αμαξοστοιχία Θεσσαλονίκη – Αθήνα, πέρασε ξανά από τις αιματοβαμμένες ράγες των Τεμπών που έχασαν τη ζωή 57 συμπολίτες μας.

Τρένα

Σοκ και δέος προκαλεί το σημείο που έγινε  η μοιραία σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών την τελευταία νύχτα του Φλεβάρη που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους και πλέον το τρένο περνά ξανά από τότε στο σημείο που βάφτηκε με αίμα! H στιγμή που το πρώτο δρομολόγιο Intercity μετά τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου πέρασε από το σημείο του δυστυχήματος, θα μείνει για πάντα χαραγμένη στη μνήμη των επιβατών και του προσωπικού.

Intercity: Θεσσαλονίκη – Αθήνα

Η αμαξοστοιχία Θεσσαλονίκη – Αθήνα, πέρασε ξανά από τις αιματοβαμμένες ράγες των Τεμπών που έχασαν τη ζωή 57 συμπολίτες μας. Η συγκίνηση σε επιβάτες και προσωπικό ήταν εμφανής στην πρώτη διαδρομή του Intercity.

Λίγο σφιγμένοι είμαστε όλοι και ειδικά τα νέα τα παιδιά που δεν έχουν πολλές εμπειρίες είναι ακόμα πιο σφιγμένα, δήλωσε ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας, Χρήστος Παπακωνσταντίνου.

Αμαξοστοιχία: Αθήνα – Καλαμπάκα

Λίγο νωρίτερα, στις 8.22 μπήκε στις ράγες και ο πρώτος συρμός από την Αθήνα με 197 επιβάτες. Όπως ανέφερε η δημοσιογράφος της ΕΡΤ, Ρεγγίνα Σαβούρδου, η αμαξοστοιχία 882 έφτασε στην αποβάθρα στον σταθμό Λαρίσης προκειμένου να εκτελέσει το πρώτο δρομολόγιο στο υπεραστικό δίκτυο Αθήνα – Καλαμπάκα.

Ο υπουργός Επικρατείας και αρμόδιος για θέματα Μεταφορών μαζί με στελέχη του ΟΣΕ και της Hellenic Τrain, βρέθηκαν στον σταθμό Λαρίσης και ταξίδεψαν μέχρι την Οινόη.

«Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι γίνεται μια τεράστια προσπάθεια εκ μέρους του υπουργείου και της Πολιτείας, έτσι ώστε όλες οι συμβάσεις οι οποίες αναφέρονται στην σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση καθολικά στον κύριο άξονα, να ολοκληρωθούν έγκαιρα, έτσι ώστε τέλος Σεπτεμβρίου να έχουμε ένα απολύτως ασφαλές δίκτυο σύμφωνα με τα προβλεπόμενα» δήλωσε ο Γιώργος Γεραπετρίτης.

«Ένα μήνα μετά την τραγωδία στα Τέμπη, η επανεκκίνηση των δρομολογίων δε συμβαδίζει με τις εξαγγελίες[…] Τι κάνει, λοιπόν, η κυβέρνηση Μητσοτάκη; Ένα επικοινωνιακό σόου, που προσβάλλει τους πολίτες» τόνισε ο τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς.

Intercity: Αθήνα – Θεσσαλονίκη

Στις 10.28 αναχώρησε η δεύτερη αμαξοστοιχία Ιntercity 52 από Αθήνα για Θεσσαλονίκη. Όπως μετέδωσε η δημοσιογράφος της ΕΡΤ, Βαλέρια Δολαψάκη, 80 επιβάτες βρίσκονταν στο Intercity 52 όταν ξεκίνησε και η σκέψη όλων ήταν στην στιγμή που το τρένο θα περνούσε από το σημείο του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

Στελέχη του ΟΣΕ βρέθηκαν στις αμαξοστοιχίες κατά την επανεκκίνηση για να επιβλέψουν την ομαλή διεξαγωγή των δρομολογίων.

Η στιγμή που πέρασαν ξανά από το σημείο της τραγωδίας, έκανε τη φωνή των σιδηροδρομικών να σπάσει… «Δεν μπορώ. Έχω γλιτώσει από σιδηροδρομικό δυστύχημα και δεν μπορώ να το διαχειριστώ… συγγνώμη, σας ζητώ συγγνώμη» είπε ο Σύμβουλος Διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης.

«Κυρίως σκεφτόμαστε όταν ανεβαίνουμε σε ένα τέτοιο τρένο ότι μας λείπουν οι συνάδελφοι που έφυγαν τόσο άδικα» τόνισε από την πλευρά του μηχανοδηγός.

Intercity: Θεσσαλονίκη – Αθήνα

H Λία Χριστάρα, ανταποκρίτρια της ΕΡΤ στη Θεσσαλονίκη, είδε από κοντά τους επιβάτες που μπήκαν στην αμαξοστοιχία που θα έφευγε από τη Θεσσαλονίκη στις 10.10 και θα έφτανε στην Αθήνα μετά τις 3 το μεσημέρι.

«Πρώτο ταξίδι μετά το συμβάν, όλα καλά θα πάνε θα μείνουμε ασφαλείς, για όσο διαρκέσει όλο αυτό» τόνισε στην κάμερα μηχανοδηγός.

«Ζωντάνεψε» ξανά ο σταθμός της Λάρισας

Η αμαξοστοιχία Intercity προς Αθήνα έφτασε στο σταθμό της Λάρισας στις 12 το μεσημέρι. Σε αυτή επιβιβάστηκαν λίγα περισσότερα από 17 άτομα.

«Αισθανόσουν ένα βάρος όταν έμπαινες στο τρένο, αλλά θεωρώ ότι σιγά – σιγά ο κόσμος θα αρχίσει να ταξιδεύει πάλι και θα αρχίσει να εμπιστεύεται τον σιδηρόδρομο» τόνισε επιβάτης.

Η επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου γίνεται με μειωμένα δρομολόγια, χαμηλές ταχύτητες και με κυκλοφορία ενός μόνο τρένου στα τούνελ.

Διπλά ζεύγη από τις 7/4 στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη

Όπως μετέδωσε η Βαλέρια Δολαψάκη από τη Θεσσαλονίκη σήμερα μπήκε στις ράγες ένα ζεύγος και με αυτή τη συχνότητα. θα συνεχιστούν τα δρομολόγια μέχρι και τις 7 Απριλίου, οπότε και θα μπουν στις ράγες 2 ζεύγη. Αυτό σημαίνει ότι θα φεύγουν δύο τρένα από τη Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και δύο τρένα από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη.

Τη Μεγάλη Τρίτη 11 Απριλίου θα ξεκινήσουν τρία ζεύγη. Αυτό γιατί στις σήραγγες Τέμπη και Πλαταμώνα λειτουργεί πλήρως το δίκτυο. Όπως ανακοίνωσε ο κ. Γεραπετρίτης ο προαστιακός σιδηρόδρομος για το Κιάτο θα ξεκινήσει προς το τέλος της επόμενης εβδομάδας, οπότε και προβλέπεται πως θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα που συνεχίζονται, κυρίως όσον αφορά εργασίες φωτισμού. Αναμένεται επίσης την επόμενη εβδομάδα να ανακοινωθούν, αν όλα πάνε καλά, οι γραμμές των δρομολογίων Λάρισα – Βόλος, Παλαιοφάρσαλο – Καλαμπάκα και Θεσσαλονίκη – Λάρισα.

Οι παρεμβάσεις που έγιναν στην ασφάλεια για να ξεκινήσουν τα δρομολόγια

Πέρα από όσα έχουν ήδη ανακοινωθεί όπως η παρουσία δύο σταθμαρχών σε κάθε βάρδια σε κάθε σταθμό της χώρας και τη μείωση της ταχύτητας των συρμών, όλο αυτό το χρονικό διάστημα από την ημέρα της τραγωδίας, έχουν αναβαθμιστεί δύο ακόμα συστήματα ώστε να γίνει εφικτή η σταδιακή επανεκκίνηση και κυρίως η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των επιβατών.

Ειδικότερα, στο φλέγον ζήτημα της ασφάλειας των σηράγγων, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες κυρίως για θέματα φωτισμού στον προαστιακό τμήμα εως το Κιάτο με τις εργασίες στις σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα να έχουν πλέον ολοκληρωθεί.

Επίσης, έχουν διατεθεί από τον ΟΣΕ 15 συστήματα GSMR για την επικοινωνία σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο, κάτι που θα ισχύει τουλάχιστον μέχρι τον προσεχή Σεπτέμβριο που αναμένεται, σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός Επικρατείας, ώστε να λειτουργήσει καθολικά η τηλεδιοίκηση.

Πηγή: ertnews