Υποχρεωτική απογραφή όλων των ανελκυστήρων: Σε λειτουργία η νέα ψηφιακή πλατφόρμα

Από την 1η Αυγούστου 2025 τέθηκε σε λειτουργία η νέα πλατφόρμα απογραφής ανελκυστήρων, με στόχο την πλήρη καταγραφή και συμμόρφωση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφαλείας. Η διαδικασία είναι υποχρεωτική για όλους έως τις 30 Νοεμβρίου.

Υποχρεωτική απογραφή όλων των ανελκυστήρων: Σε λειτουργία η νέα ψηφιακή πλατφόρμα

Στη διάθεση πολιτών και φορέων βρίσκεται από την Παρασκευή 1 Αυγούστου 2025 η νέα ψηφιακή πλατφόρμα του Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων του υπουργείου Ανάπτυξης, με ηλεκτρονική διεύθυνση elevator.mindev.gov.gr. Στόχος της είναι η πλήρης καταγραφή όλων των ανελκυστήρων που λειτουργούν στη χώρα, καλύπτοντας ένα πολυετές θεσμικό και τεχνικό κενό, αλλά και η σταδιακή προσαρμογή τους στις απαιτήσεις ασφάλειας που ορίζουν τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Η απογραφή είναι υποχρεωτική για όλους τους ανελκυστήρες, ανεξαρτήτως ηλικίας, κατάστασης ή πιστοποίησης. Η υποχρέωση αφορά και ανελκυστήρες που βρίσκονται εκτός λειτουργίας ή έχουν καταχωρηθεί σε παλαιότερα μητρώα. Η νέα καταχώριση πρέπει να ολοκληρωθεί έως τις 30 Νοεμβρίου 2025 από τους ιδιοκτήτες, διαχειριστές ή τους εξουσιοδοτημένους συντηρητές και εγκαταστάτες.

Διαδικασία απογραφής

Η είσοδος στην πλατφόρμα πραγματοποιείται με κωδικούς Taxisnet για ιδιώτες ή με Κωδικούς Δημόσιας Διοίκησης για υπεύθυνους λειτουργίας δημόσιων κτιρίων.

Απαιτούνται τα εξής στοιχεία:

  • Στοιχεία ιδιοκτήτη, διαχειριστή ή νόμιμου εκπροσώπου
  • Διεύθυνση του κτιρίου όπου βρίσκεται ο ανελκυστήρας
  • Αριθμός στάσεων
  • Έτος εγκατάστασης
  • Στοιχεία του υπεύθυνου συντηρητή

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, κάθε ανελκυστήρας θα λαμβάνει έναν Μοναδικό Κωδικό Αναγνώρισης (UUID), ο οποίος θα τον συνοδεύει σε όλες τις μελλοντικές διαδικασίες συντήρησης, ελέγχου, ασφάλισης ή μεταβίβασης ακινήτου.