Και ως θεοί έσεσθε

Του Κωνσταντίνου Μάγνη, Διευθυντή σύνταξης της εφημερίδας «Πελοπόννησος».

 

Δεν περιμέναμε να ξεσπάσει πόλεμος με την Ουκρανία για να υποψιαστούμε ότι στη θεματοφυλακή της Ορθοδοξίας συμβαίνουν και κάποια ανορθόδοξα πράγματα. Μιλάμε φυσικά για το Αγιο Ορος. Με το ξεκίνημα του πολέμου, είδαμε μια υπαινικτική διαρροή σε φιλοκυβερνητική στήλη εφημερίδας του κέντρου, σύμφωνα με την οποία η πολιτεία έθετε υπό επιτήρηση την περιοχή του Αθω επειδή υπάρχουν υπόνοιες ότι αποτελεί ζώνη διάσπαρτη με φιλορωσικούς θύλακες με σκοτεινές δραστηριότητες.

Δεν πέσαμε βέβαια από τα σύννεφα, αφού είναι γνωστό ότι μεταξύ Αγίου Ορους- Ρωσικής Εκκλησίας- Ρωσικού πολιτικού και οικονομικού λόμπι υπάρχουν γέφυρες, μέσω των οποίων αναπτύσσονται δίκτυα «πνευματικού ενδιαφέροντος» και άρα ισχυρής επιρροής προς τα ελληνικά κέντρα και παράκεντρα εξουσίας.

Η αγάπη και οι δεσμοί με τη Ρωσία κρατάνε από τον καιρό της Μεγάλης Αικατερίνης, αλλά καλό είναι να επικαιροποιούνται και δουλεύονται μέσω του Μεγάλου Βλαδίμηρου του Εισβολέως και των εξαπτερύγων του. Φαίνεται ότι ο νέος τσάρος το είχε με τις εισβολές εδώ και χρόνια. Εχει περάσει και ο ίδιος από το Αγιο Ορος, ως καλός χριστιανός που είναι και που το έχει με τον ασκητισμό, όπως αποδεικνύεται με τις καταδύσεις που κάνει σε γούρνες μια νερό από λιωμένο χιόνι, καταδύσεις που ίσως αποτελούν μια μέθοδο φυσικού μπότοξ, όπως φαίνεται από τα τραβηγμένα χαρακτηριστικά του προσώπου του.

Σήμερα διαβάσαμε τις αποκαλύψεις που έγιναν από τις γερμανικές ελεγκτικές αρχές μέσω της «Μπιλντ», που μιλά για ασύδοτο πήγαιν’ έλα στην επικράτεια της αγιο-πολιτείας από ρώσους ολιγάρχες, αλλά και για καμουφλαρισμένες παράνομες δραστηριότητες που ξεκινούν από ξέπλυμα χρήματος και φθάνουν μέχρι ιδιαίτερες διασκεδάσεις σε κότερα, με τη συμμετοχή γυναικών, οι οποίες μετέρχονται το σώμα τους ως οίκον εμπορίου.

Υπάρχει το άβατον, ως γνωστόν, αλλά φαίνεται ότι για ορισμένους το άβατον είναι σαν το παλιάμπελον: Μπορεί να το πάρει ο αέρας χάριν σημαντικότερων σκοπών που αγιάζουν τα μέσα. Αλλωστε ο Αθως δεν διαθέτει σεκιουριτάδες να μεριμνούν σε 24ωρη βάση στην ειδικού καθεστώτος επικράτειά του. Πέρα, βέβαια, από τις παρανομίες υπάρχει και η θεάρεστη δραστηριότητα: Γενναίες χρηματοδοτήσεις από ρώσους ολιγάρχες και επιχειρηματίες προς τις μονές, με πρωτεύοντα σκοπό τη σωτηρία της ψυχής. Ο δευτερεύων στόχος μπορεί να είναι πιο ταπεινός- όπως όλα τα ανθρώπινα- αλλά δεν είναι αμελητέος.

Τα υπόλοιπα θα τα φροντίσουν οι μυστικές υπηρεσίες, ξένες ή ελληνικές, σε συνδυασμό με τις αρμόδιες αρχές, που θα φτάσουν μέχρι εκεί που θα μπορέσουν, μέχρι εκεί που θα θελήσουν, μέχρι εκεί που θα τους επιτραπεί, μέχρι εκεί που θα είναι πολιτικά χρήσιμο, μέχρι εκεί που δεν θα σημειωθεί ζημιά στη γενικότερη ζωή της αγιο-πολιτείας, περιβολιού του θεού όπως αποκαλείται ποιητικά, ένα περιβόλι στο οποίο φύονται φρούτα διάφορα και όχι όλα ευλογημένα.

Το Αγιο Ορος είναι ένα κράτος εν κράτει, το οποίο ελέγχεται από το επίσημο κράτος, το οποίο όμως ελέγχεται εις τους ελέγχους του. Μια επιχείριση Οκταπούσι, για να θυμηθούμε και τον Τζέιμς Μποντ. Φαίνεται ότι ο Αθως έχει την καθαρή πνευματική ζωή του, έχει και τα ημίφωτά του. Η τεράστια ιστορική αξία του και η πελώρια πολιτιστική, συμβολική, θρησκευτική και πνευματική του σημασία, φαίνεται ότι συγχωρούν αναχρονισμούς, βυζαντινισμούς και δημοκρατικά ελλείμματα, όπως επίσης και παραβάσεις κακουργηματικού ενδεχομένως, χαρακτήρα.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η ταυτότητα του χώρου προσφέρεται για υπερβάσεις πνευματικές και ψυχικές, αλλά το πρόβλημα με τις υπερβάσεις είναι ότι το οβερντόουζ σε κάνει υπερκόσμιο, επέκεινα των ανθρωπίνων νόμων και των θέσμιων, εκεί όπου το Καλό εξημερώνει και υποτάσσει και αφομοιώνει το Κακό. Αυτό που κάνει ο Πούτιν στην Ουκρανία, με όψη αγίου ενανθρωπισθέντος. Το φωτοστέφανο του λείπει, αλλά γι’ αυτό υπάρχουν τα ντρόουν.