Πάτρα – Ανάπλαση Κάτω Πόλης: Τι θα αλλάξει στην Υψηλάντου – Θα γίνει «νέα Πλάκα»;

Η Πάτρα αλλάζει με τις αναπλάσεις, αλλά ορισμένα σημεία της φέρνουν «τριβές» επειδή θα αλλάξουν την καθημερινότητα. Μία από αυτές τις περιπτώσεις είναι η Υψηλάντου που θα γίνει πεζόδρομος και σε τμήμα της θα αποκτήσει ποδηλατόδρομο.

Πόλη

Πολύς ντόρος γίνεται από το καλοκαίρι για την επικείμενη πεζοδρόμηση της οδού Υψηλάντου, με την οποία έχουν εναντιωθεί προσφάτως οι ιδιοκτήτες καταστημάτων της περιοχής αλλά και μερίδα οδηγών ταξί. Πριν από μερικές ημέρες υπεγράφη η σύμβαση για την ανάπλαση της Κάτω Πόλης, γεγονός που σημαίνει ότι εντός του 2023 θα φτάσουν οι εργασίες και στην οδό Υψηλάντου.

Την Τετάρτη στο δημοτικό συμβούλιο ο δήμαρχος Κώστας Πελετίδης έκανε μια ενημέρωση για το τι θα περιλαμβάνει η πεζοδρομημένη Υψηλάντου και επιπλέον εξήγησε ότι για να φτάσουμε στην πρόσφατη υπογραφή της σύμβασης του έργου της ανάπλασης της Κάτω Πόλης που συμπεριλαμβάνεται η συγκεκριμένη πεζοδρόμηση χρειάστηκε μια σειρά εγκρίσεων από υπουργεία αλλά και διαβούλευσης στην πόλη πριν το 2014.
Επίσης, ο κ. Πελετίδης διαβεβαίωσε ότι το έργο θα περιλαμβάνει όδευση για την τροφοδοσία των καταστημάτων, αλλά και όταν τελειώσουν οι εργασίες θα εξεταστούν οι όποιες λύσεις για τα κυκλοφοριακά με νέο κανονισμό. Ωστόσο, δεν διέκρινε ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα.

Η «Π» αναζήτησε στα αρχεία της τη μελέτη ανάπλασης της Κάτω Πόλης, όπου περιλαμβάνεται και η πεζοδρόμηση της Υψηλάντου και σήμερα παρουσιάζει τι ακριβώς θα αλλάξει στην περιοχή, που με βάση τα προβλεπόμενα θα αποκτήσει υψηλή επισκεψιμότητα ως πεζόδρομος, αλλά χωρίς να επηρεάζεται η λειτουργία των καταστημάτων και της εκκλησίας.

>Από τη Σατωβριάνδου έως την Αγίου Νικολάου θα παραμείνει ο δρόμος, αλλά θα φρεσκαριστεί η άσφαλτος. Παράλληλα θα ανακατασκευαστούν τα πεζοδρόμια, θα φυτευτούν φυτά, αστικός εξοπλισμός και θα αλλάξει ο ηλεκτροφωτισμός.

>Από την Αγίου Νικολάου έως την Ερμού θα παραμείνει η άσφαλτος αλλά θα δημιουργηθεί ποδηλατόδρομος, ο οποίος θα στρίβει στην Αγίου Νικολάου. Θα ανακατασκευαστούν πεζοδρόμια και γενικότερα θα γίνουν αλλαγές οπτικές και λειτουργικές.

>Από την Ερμού έως τη Βότση το τμήμα θα γίνει καθαρός πεζόδρομος. Παράλληλα θα τοποθετηθεί αστικός εξοπλισμός όπως παγκάκια και θάμνοι στο κέντρο του πεζοδρόμου.

>Από τη Βότση έως την Κανάρη θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των οχημάτων, ενώ θα υπάρχει και λωρίδα ποδηλατόδρομου. Παράλληλα, θα ανακατασκευαστεί ο ασφαλτοτάπητας, θα τοποθετηθεί αστικός εξοπλισμός, θα γίνουν φυτεύσεις στα πεζοδρόμια και θα αλλάξει ο ηλεκτροφωτισμός.

>Από την Κανάρη έως την Τριών Ναυάρχων θα συνεχίζεται η κίνηση των οχημάτων, αλλά θα ανακατασκευαστούν τα πεζοδρόμια, θα τοποθετηθεί νέος φωτισμός και αστικός εξοπλισμός.

Επίσης, ανάμεσα στην Πατρέως και τη Γεροκωστοπούλου προβλέπεται να κατεδαφιστούν τρία κτίρια περίπου στο μέσο της οδού, όπου και θα εκτελεστούν αρχαιολογικές εργασίες. Παρόμοιες εργασίες θα γίνουν και σε άλλα σημεία της περιοχής, ώστε να αναδειχθεί με τον δέοντα τρόπο ο αρχαιολογικός πλούτος της πόλης.

Ολα τα ανωτέρω, σε συνδυασμό με τη συνεχή άνοδο της επισκεψιμότητας στην παράλληλη οδό Ηφαίστου την οποία προτιμούν όλο τον χρόνο καθημερινά κυρίως οι φοιτητές αλλά και η «συνάντηση» με τη Γεροκωστοπούλου που διαχρονικά αποτελεί πόλο έλξης για επισκέπτες, δείχνουν ότι η πρόβλεψη Πελετίδη πως «δημιουργείται μια περιοχή όπως είναι η Πλάκα στην Αθήνα» δεν απέχει από την πραγματικότητα που θα δημιουργηθεί σε λίγα χρόνια.