Αχαΐα: Τρένο διέσχισε την Παναγοπούλα, αγνοείται το αίτημα χρηματοδότησης υπογειοποίησης για την Πάτρα
Σιδηροδρομικό όχημα διέσχισε για πρώτη φορά τη σήραγγα Παναγοπούλα στο τμήμα της γραμμής από Ροδοδάφνη έως Ψαθόπυργο, μήκους 5 χλμ. περίπου.
Τα εν εξελίξει έργα στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας – Πάτρας επιθεώρησε τις προηγούμενες ημέρες, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Παληός, παρουσία του οποίου, σιδηροδρομικό όχημα διέσχισε για πρώτη φορά τη σήραγγα Παναγοπούλα στο τμήμα της γραμμής από Ροδοδάφνη έως Ψαθόπυργο, μήκους 5 χλμ. περίπου. Πρόκειται για ένα ορόσημο στην εξέλιξη των έργων για την κατασκευή της διπλής ηλεκτροκίνητης σιδηροδρομικής γραμμής.
Επίσης, ομαλά εξελίσσεται η υλοποίηση των έργων εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης και αντιθορυβικών πετασμάτων, στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη, αλλά και η κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής και εγκατάστασης σύγχρονων σιδηροδρομικών συστημάτων ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης με ETCS στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο.
Πρόκειται για κομβικά έργα αναβάθμισης του άξονα Αθήνας – Πάτρας, τα οποία στοχεύουν στη δημιουργία ενός σιδηροδρομικού άξονα υψηλών ταχυτήτων και αυξημένης χωρητικότητας, εξοπλισμένου με σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτροκίνησης. Σύγχρονα συστήματα που ικανοποιούν τις απαιτήσεις της διαλειτουργικότητας των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων.
Τα έργα συγχρηματοδοτούνται από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ενωσης, από το ΕΣΠΑ, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» 2014-2020 και Πρόγραμμα Μεταφορές 2021-2027.
Ειδικότερα, από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο, στην περιοχή της Ροδοδάφνης στην εν λειτουργία νέα διπλή σηματοδοτούμενη γραμμή με εγκατεστημένο σύστημα ETCS Level1, εγκαθίσταται σήμερα σύστημα ηλεκτροκίνησης. Ενα έργο συμβατικού ποσού 54,8 εκ. ευρώ.
Στο πλαίσιο του ίδιου έργου, εγκαθίστανται ηχοπετάσματα για την αντιθορυβική προστασία όμορων περιοχών και ολοκληρώνονται έργα σε σταθμούς/στάσεις που θα βελτιώσουν το επίπεδο εξυπηρέτησης επιβατών (τηλεπικοινωνιακών συστημάτων πληροφόρησης επιβατών και σήμανση).
Από τη Ροδοδάφνη έως το Ρίο βρίσκεται σε εξέλιξη το έργο συμβατικού ποσού 125,7 εκ. ευρώ για την ολοκλήρωση νέας διπλής γραμμής, η οποία περιλαμβάνει τη στρώση γραμμής, την κατασκευή σταθμών/στάσεων, την εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και ETCS Level 1.
Μάλιστα, κατά την επίσκεψη του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστου Παληού, στα εργοτάξια των έργων, σιδηροδρομικό όχημα διέσχισε για πρώτη φορά τη σήραγγα Παναγοπούλα στο τμήμα της γραμμής από Ροδοδάφνη έως Ψαθόπυργο, μήκους 5 χλμ. περίπου. Οι εργασίες σταθερής επιδομής της νέας γραμμής ολοκληρώθηκαν εντός των δυο κλάδων.
Με αφορμή την επίσκεψη του στα εργοτάξια, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Παληός, δήλωσε: «Στόχος μας είναι η ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στο συντομότερο δυνατό χρόνο, με απόλυτη προσήλωση στους όρους αρτιότητας, ποιότητας και ασφάλειας των μεταφορών».
«Αγνοείται» το αίτημα για Πάτρα
Σε αναμονή παραμένει το έργο της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Ρίο – Νέο Λιμάνι Πάτρας, το οποίο περιλαμβάνει και την υπογειοποίηση του τρένου, ενώ το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν έχει γνωστοποιήσει ακόμα εάν υπέβαλλε νέο αίτημα χρηματοδότησης στην αρμόδια διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Ιούλιο, όταν η πρόταση χρηματοδότησης απορρίπτονταν για δεύτερη φορά από την αρμόδια διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, διαβεβαίωνε ότι το αίτημα θα επανυποβαλλόταν στις αρχές του 2025.
Οι μήνες πέρασαν, το πρόγραμμα CEF άνοιξε τον περασμένο Οκτώβριο για να δεχθεί νέες προτάσεις έργων, αλλά, η επανυποβολή αιτήματος του υπουργείου Υποδομών ακόμα αγνοείται, ενώ σχετικό ερώτημα που υπέβαλλε η «Πελοπόννησος» στο γραφείο του κ. Σταϊκούρα, δεν έχει ακόμα απαντηθεί, εντείνοντας την αγωνία και το κλίμα αβεβαιότητας.
Στο μεταξύ, το νέο παράθυρο υποβολής προτάσεων έκλεισε στις 21 Ιανουαρίου και ο Ευρωπαϊκός Εκτελεστικός Οργανισμός για το Κλίμα, τις Υποδομές και το Περιβάλλον (CINEA) ανακοίνωσε ότι δέχθηκε 258 προτάσεις έργων, που αιτούνται πάνω από 9,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε συγχρηματοδότηση από το Connecting Europe Facility (CEF) Transport.
Να σημειωθεί ότι το αιτούμενο ποσό είναι σχεδόν τέσσερις φορές μεγαλύτερο από τον προϋπολογισμό των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ που είναι διαθέσιμος για τις προσκλήσεις CEF Transport 2024 για προτάσεις έργων που αφορούν στις μεταφορές.
Αρμόδιοι παράγοντες ανέφεραν στην «Π», εάν χαθεί για την Πάτρα και αυτή η ευκαιρία χρημαδότησης για τη σιδηροδρομική γραμμή, είναι άγνωστο τι θα συμβεί έπειτα, καθώς το πρόγραμμα CEF πρόκειται να κλείσει οριστικά στις 31 Δεκεμβρίου του 2027.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πάτρα: Το αιματηρό επεισόδιο που προηγήθηκε του άγριου ξυλοδαρμού 45χρονου που βρέθηκε δεμένος
Πάτρα: Βρέθηκε νεκρός μετά από ημέρες, σε αποσύνθεση η σορός
Κρούει τον κώδωνα του κινδύνου ο Παπαζάχος: «Πιθανός ισχυρός σεισμός, τα ρήγματα δίνουν 6 Ρίχτερ
Συγκινούν οι γιατροί στο ΠΑΓΝΗ, η κίνηση μετά τη λήψη οργάνων του 3χρονου Αγγελου ΦΩΤΟ
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News