Black Friday στην Πάτρα: Μέτρια κίνηση και τζίρος στα καταστήματα
Η αγορά ούτε καν πλησίασε τους τζίρους που επιτεύχθηκαν το 2022 – Ορατή η μείωση της καταναλωτικής δύναμης
Σχετική ικανοποίηση επικρατεί στις τάξεις των εμπόρων της Πάτρας για την πορεία των πωλήσεων στην περίοδο της Black Friday, που όπως δείχνουν τα στοιχεία κράτησε περίπου δύο εβδομάδες, ωστόσο, η αγορά ούτε καν πλησίασε τους τζίρους που επιτεύχθηκαν το 2022.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Καταστηματαρχών Ιστορικού Κέντρου Δημήτρη Παλούμπη, κατά τη διάρκεια της Black Friday, σαφώς υπήρξε κίνηση και αυξημένος τζίρος σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο, αλλά τα αποτελέσματα δεν μπορούν να χαρακτηριστούν εντυπωσιακά στο παραδοσιακό εμπόριο της ένδυσης και υπόδησης, αλλά ούτε και στα ηλεκτρονικά είδη.
Το μεγαλύτερο μερίδιο του τζίρου σε αυτές τις περιόδους, κατά τον κ. Παλούμπη το παίρνουν πλέον τα e-shops, ενώ η μείωση της αγοραστικής δύναμης αποτυπώνεται πλέον σε ποσοστά που κυμαίνονται στο 30-50%.
Ας ελπίσουμε ότι αυτή η εικόνα δεν θα επικρατήσει και στις αγορές των Χριστουγέννων, πρόσθεσε ο κ. Παλούμπης.
Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία και τις εκτιμήσεις της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα:
– Οι 8 στους 10 καταναλωτές, (το 77%) αγόρασε κάτι σε προσφορά την Black Friday έως και την Κυριακή με ανοιχτά τα εμπορικά.
– Η πλειοψηφία των πελατών έδειξε ενδιαφέρον για είδη τεχνολογίας-οικιακές συσκευές/εξοπλισμός-ένδυση/υπόδηση- καλλυντικά-έπιπλα κ.λπ.
– Επιπλέον δύο καταναλωτές έκαναν χρήση του e-εμπορίου με ετήσια αύξηση 22% στις online πωλήσεις.
– Οι 7 στους 10 καταναλωτές ή ποσοστό 66% δείχνουν εξοικείωση στις ηλεκτρονικές αγορές μέσω κινητών τηλεφώνων–tablet και οι 3 στους 10 ή ποσοστό 34% είναι εξοικειωμένοι στις αγορές μέσω desktop και ηλεκτρονικών υπολογιστών.
– Σύμφωνα με τους υπολογισμούς πραγματοποιήθηκαν μέσα στο 3ήμερο περίπου 3 εκατ. πωλήσεις και με βάση τα περυσινά στοιχεία πραγματοποιήθηκαν ανάλογες πωλήσεις με το φετινό 3ημερo.
– Ο εκτιμώμενος τζίρος του 3ημερου ήταν 130 εκατ., ενώ ο αντίστοιχος τζίρος των δύο εβδομάδων ήταν στα 300 εκατ.
– Ο μέσος ορός της απόδειξης ήταν πάνω από 100 ευρώ, αλλά αυτό οφείλεται περισσότερο στην ακρίβεια και λιγότερο στην αύξηση του όγκου των πωλήσεων.
Διαβάστε επίσης
Πάτρα: Μοιράστηκαν το ενδιαφέρον και οι δαπάνες την Black Friday – Ανοικτά τα μαγαζιά
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News