Δώρα Μαστραπά (ΕΛΜΕ Αχαϊας Β΄): «Ξέρετε πολλά Φροντιστήρια με 27 παιδιά στην αίθουσα;»
Η πρόεδρος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ ΕΛΜΕ Αχαϊας εξηγεί γιατί είναι αντιπαιδαγωγικό και ανθυγεινό το…μέτρο της συγχώνευσης που πάει να επιβάλει σε συγκεκριμένα σχολεία το Υπουργείο Παιδείας.
Η πρόεδρος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ ΕΛΜΕ Αχαϊας Δώρα Μαστραπά εξέφρασε στην «Π», με τη θεσμική της ιδιότητα, τις ενστάσεις της, τις παρατηρήσεις της, τις κατηγορίες της για το μεγάλο θέμα των ημερών, τις συγχωνεύσεις Σχολείων και τις γενικευμένες αντιδράσεις.
Σε δύο Λύκεια της Αιγιάλειας και ένα των Καλαβρύτων έφτασε η…λυπητερή από το υπουργείο Παιδείας, προφορικά, για συγχώνευση Τάξεων, αλλά για την ώρα, και μετά τις αντιδράσεις που ξέσπασαν, η εκτέλεση της απόφασης έχει παγώσει.
Όλα είναι ανοιχτά, όμως. Μπορεί και να ξεπαγώσει η απόφαση και να διαταχθεί εκ νέου η συγχώνευση, μπορεί τελικά οι αντιδράσεις παιδιών, γονιών και φορέων να φρενάρουν για φέτος τουλάχιστον τις υπουργικές επιθυμίες.
Το 1ο Λύκειο Αιγίου για την Α’ Τάξη, το ΓΕΛ Καμαρών για την Β’ Τάξη και το ΓΕΛ Καλαβρύτων για την Α’ Τάξη είναι τα τρία Λύκεια της περιοχής που επιλέχθηκαν, όμως πληροφορήθηκε η «Π», στη λίστα συγχωνεύσεων στην Αχαϊα.
Η πρόεδρος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ ΕΛΜΕ Αχαϊας αναφέρει:
-«Ο Νόμος προβλέπει 27 παιδιά σε κάθε Τμήμα. Αυτό που δεν λένε είναι το πού θα χωρέσουν αυτά τα παιδιά. Εχουμε τόσο μεγάλες αίθουσες για να χωρέσουν 27 και 28 παιδιά σε μια αίθουσα;
Οι προφορικές διαβεβαιώσεις που πήραμε, αρχικά, είναι ότι οι συγκεκριμένες συγχωνεύσεις θα ανασταλούν για ένα διάστημα στο Λύκειο Αιγίου και στο ΓΕΛ Καμαρών, ενώ αύριο (σήμερα) ανεβαίνει στα Καλάβρυτα ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας για να κάνει επιτόπια αυτοψία στο ΓΕΛ.
Όταν υπάρχει αντίδραση από τη κοινωνία, ανακρούουν πρύμναν και μαζεύουν τα πανιά τους… Γι’ αυτό ανεστάλη, προφορικά, η εκτέλεση της συγχώνευσης, όπως προφορικά διατάχθηκαν και οι συγχωνεύσεις. Δεν ξέρω πόσες αντοχές έχει το Κράτος, πόσες η Κοινωνία, για να συνεχίζεται αυτή η μάχη… Αυτό που ξέρω είναι ότι πανελλαδικά υπάρχουν 6.000 κενά, η Κυβέρνηση δεν θέλει επ’ ουδενί να προσλάβει τόσους αναπληρωτές και γι’ αυτό κάνει τις συγχωνεύσεις».
-«Ξέρετε πόσο μεγάλο πρόβλημα είναι, εκτός από τους ίδιους τους μαθητές και τις μαθήτριες, και για τον καθηγητή να μεγαλώνει ξαφνικά μια τάξη και να αριθμεί 27 και 28 παιδιά; Νιώθεις ένα χάος. Και θέλουν να μας αξιολογήσουν… Ναι, να αξιολογηθούμε, αλλά ποιο είναι το μέτρο σύγκρισης για εμάς στα Δημόσια Σχολεία; Τα Φροντιστήρια, φαντάζομαι… Ξέρετε πολλά Φροντιστήρια με 27 παιδιά; Μέχρι 10 και πολλά είναι…».
-«Και σε καιρό πανδημίας, είναι λογικό να αποφασίζει η Πολιτεία να στοιβάξει τόσα παιδιά σε μικρές αίθουσες; Για ποιο λόγο; Για να φουντώσει ξανά ο ιός; Μας βάζουν σε προκάτ αίθουσες και θέλουν και Τμήματα 27 παιδιών. Αυτό είναι απάνθρωπο. Το Προεδρικό Διάταγμα, και υπάρχει και το σχετικό ΦΕΚ, ορίζει για το Δημόσιο δύο τετραγωνικά σε κάθε άνθρωπο. Οι μαθητές μήπως δεν είναι άνθρωποι και δεν ισχύουν γι’ αυτούς τα δύο τετραγωνικά; Γιατί δεν έγινε όλο αυτό αρχές Σεπτεμβρίου, στην αρχή της χρονιάς, για να το γνωρίζαμε; Γιατί έγιναν τώρα;».
-«Βεβαίως και αντιδρούν οι γονείς και οι μαθητές. Στις Καμάρες η τοπική κοινωνία αντέδρασε άμεσα και ήδη ζητήθηκε ακρόαση από τον διευθυντή Εκπαίδευσης. Και υπάρχει κινητοποίηση από τους τοπικούς φορείς. Ισως έτσι εξηγείται και η αναστολή…Με τη λογική αυτή του Υπουργείου, ας αφήσουν μόνο δύο Σχολεία στην Αιγιάλεια και ένα στα Καλάβρυτα. Ετσι θέλουν το Δημόσιο Σχολείο;
Αρνούμαστε αυτή τη λογική. Πρέπει να στηριχτεί το δημόσιο Σχολείο, να στηριχθεί. Πέρυσι, την περίοδο της πανδημίας, δεν έκαναν απολύτως τίποτα στην Πολιτεία. Στηρίχτηκαν στις δικές μας τσέπες και στα δικά μας μέσα. Βγάλαμε όλη τη δουλειά πέρυσι για να απαξιωθούμε τώρα με αυτό τον τρόπο; Δεν έγινε απολύτως τίποτα επί ένα χρόνο για την αναβάθμιση του σχολικού δικτύου και τώρα έρχονται και πάνε να περάσουν τέτοια μέτρα…».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News