Επίδομα θέρμανσης: Τι ισχύει για τις πολυκατοικίες, τους ενοίκους και τους διαχειριστές
Η πλατφόρμα για το επίδομα θέρμανσης άνοιξε τη Δευτέρα. Τι ισχύει για πολυκατοικίες, ενοικιαστές και διαχειριστές.
Άνοιξε το πρωί της Δευτέρας (6/11) η ηλεκτρονική πλατφόρμα MyΘέρμανση της ΑΑΔΕ, για την υποβολή των αιτήσεων ώστε οι δικαιούχοι, που υπολογίζονται σε περίπου 1,3 εκατομμύριο νοικοκυριά, να λάβουν το επίδομα θέρμανσης για την περίοδο 2022-2023.
Οι διαχειριστές πολυκατοικιών στις οποίες υπάρχει κοινός καυστήρας επιλέγουν την εφαρμογή Διαχείριση Χιλιοστών Πολυκατοικίας.
Με την εφαρμογή αυτή, ο διαχειριστής-εκπρόσωπος εισάγει τα διαμερίσματα της πολυκατοικίας/ολιγοκατοικίας, καθώς και τη συμμετοχή κάθε ενός από αυτά στις δαπάνες θέρμανσης σε χιλιοστά. Ο διαχειριστής μπορεί να αλλάξει τα στοιχεία αυτό μόνο μέχρι να ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής, και συγκεκριμένα έως τις 9 Δεκεμβρίου 2022.
Συγκεκριμένα, διαχειριστές και ένοικοι πολυκατοικιών θα πρέπει να γνωρίζουν πως είναι υποχρεωτικό να δηλώσουν τα χιλιοστά συμμετοχής σε δαπάνες θέρμανσης για όλα τα διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας για να δημιουργηθεί η συνολική εικόνα της (ανοιχτά/κλειστά – τα οποία ανήκουν σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα). Η κατανομή θα πρέπει να ισχύει για όλον τον χρόνο, ενώ το σύνολο των χιλιοστών των διαμερισμάτων πρέπει να είναι 1.000, ώστε να μπορεί να ενεργοποιηθεί η δυνατότητα πληρωμής.
Οι διαχειριστές ή οι εκπρόσωποι των πολυκατοικιών ή οι εταιρείες διαχείρισης πολυκατοικιών δηλώνουν στο myΘέρμανση τα ακόλουθα στοιχεία:
- τον ΑΦΜ του διαχειριστή ή του προσώπου που εκπροσωπεί την πολυκατοικία ή της εταιρείας διαχείρισης της πολυκατοικίας,
- τον ΑΦΜ της πολυκατοικίας, εφόσον υπάρχει,
- τον αριθμό της κοινόχρηστης παροχής ηλεκτρικού ρεύματος ή μιας παροχής ηλεκτρικού ρεύματος που αντιστοιχεί στην πολυκατοικία,
- τα χιλιοστά συμμετοχής των διαμερισμάτων στις δαπάνες θέρμανσης,
- το ονοματεπώνυμο των φυσικών προσώπων που διαμένουν στα διαμερίσματα τα οποία δεν χρησιμοποιούνται ως επαγγελματική στέγη.
Μετά τη συμπλήρωση των παραπάνω στοιχείων προβαίνουν σε ενεργοποίηση της διαδικασίας πληρωμής. Η ενεργοποίηση αυτή δεν μπορεί να γίνει μετά την 9η Δεκεμβρίου 2022.
Η δυνατότητα πληρωμής ενεργοποιείται όταν θα έχει υποβληθεί έστω και μία αίτηση δικαιούχου. Αυτό το διαπιστώνετε από την ένδειξη «Υπάρχει αίτηση» στα δεξιά των στοιχείων του διαμερίσματος.
Στα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης τα στοιχεία ΑΦΜ και αριθμός κοινόχρηστης παροχής ρεύματος θα πρέπει να ταυτίζονται με αυτά τα οποία έχετε εισαγάγει στη Διαχείριση Χιλιοστών Θέρμανσης.
Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί ΑΦΜ για την πολυκατοικία και θέλετε τα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης να εκδίδονται σε αυτόν, θα πρέπει να ορίσετε τον ΑΦΜ πολυκατοικίας στα προφίλ, επιλέγοντας τον σχετικό σύνδεσμο «Ορισμός ΑΦΜ». Στη συνέχεια ο ΑΦΜ πολυκατοικίας δεν μπορεί να αλλάξει ούτε να διαγραφεί. ΠΡΟΣΟΧΗ! Ακόμα και στην περίπτωση που έχει οριστεί ΑΦΜ πολυκατοικίας, στις αιτήσεις των ενοίκων θα αναγράφεται ο ΑΦΜ διαχειριστή/εκπροσώπου.
Σε περίπτωση αλλαγής διαχειριστή θα πρέπει να δημιουργηθεί νέο προφίλ πολυκατοικίας από τον νέο διαχειριστή. Οι ένοικοι/ιδιοκτήτες θα υποβάλουν τις αιτήσεις τους στο νέο προφίλ που δημιουργήθηκε με τον ΑΦΜ του νέου διαχειριστή. Ο νέος διαχειριστής δεν πρέπει να ξεχάσει να ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής, καθώς πρόκειται για νέο προφίλ.
Στην αίτησή τους τα νοικοκυριά που καταβάλλουν τη δαπάνη θέρμανσης μέσω κοινοχρήστων καταχωρίζουν επιπρόσθετα τον αριθμό της απόδειξης εξόφλησης κοινοχρήστων ή εναλλακτικά τον αριθμό που φέρει το ειδοποιητήριο πληρωμής αυτών (αν δεν έχει ήδη εκδοθεί κατά την υποβολή της αίτησης απόδειξη εξόφλησης), τον ΑΦΜ του διαχειριστή ή του προσώπου που εκπροσωπεί την πολυκατοικία ή της εταιρείας διαχείρισης της πολυκατοικίας, καθώς και το ποσό που αναλογεί στον δικαιούχο.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News