Εθνική Πινακοθήκη: Στην Ολλανδία για “διαπραγματεύσεις” βρισκόταν ο “Artfreak”
Από διαμέρισμα στην Ολλανδία «παζάρευε» στη Γερμανία τους κλεμμένους πίνακες της Εθνικής Πινακοθήκης o 49χρονος “Artfreak”
Με μια φωτογραφία και ευχές για καλή χρονιά από ένα πολύ στυλάτο διαμέρισμα στην Ολλανδία, στις 31 Δεκεμβρίου 2020 ο «artfreak» έδινε το στίγμα του για το πού βρισκόταν, αλλά και τι έκανε εκεί. Σύμφωνα με τη μέχρι σήμερα καταγραφή των γεγονότων αυτή φέρεται να ήταν η δεύτερη και τελευταία του απόπειρα να πουλήσει τα έργα τέχνης που είχε κλέψει από την Εθνική Πινακοθήκη. Βρίσκεται στην Ολλανδία και αναζητεί αγοραστή στη Γερμανία. Μια σειρά από ερωτήματα τίθενται με πρώτο και κυριότερο αν υπάρχει συνεργός.
Ο 49χρονος υποστηρίζει ότι μόνος του σκέφτηκε, οργάνωσε κι εκτέλεσε την κλοπή. Πλέον, όμως, όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν στο ότι υπήρχε συνεργός, τόσο το βράδυ της κλοπής, όσο και στη μετέπειτα διαχείριση των έργων.
Ο Έλληνας συνεργός και ο Έλληνας συλλέκτης
Το προφίλ του Έλληνα συνεργού έχει σκιαγραφηθεί ήδη από τις Αρχές, καθώς πλέον γνωρίζουν ότι οι δύο δράστες λειτουργούσαν συμπληρωματικά. Ήξερε ο «artfreak» ποια έργα να στοχεύσει ή ο συνεργός του μπορούσε να του μεταφέρει μια συγκεκριμένη «παραγγελία»;
Ο Ολλανδός ντετέκτιβ τέχνης Άρθουρ Μπραντ καθιστά σαφές ότι υπάρχει συνεργός. Καθιστά όμως σαφές και κάτι ακόμη, ότι οι ελληνικές Αρχές γνώριζαν για τα πρόσωπα που εμπλέκονται στην κλοπή και τους είχαν υπό παρακολούθηση. Για ποιον λόγο λοιπόν η επιχείρηση έγινε τώρα και όχι όταν επέστρεψε από την Ολλανδία; Γιατί δεν πραγματοποιήθηκε όταν έγινε η προσέγγιση στον Έλληνα συλλέκτη;
Πιθανότατα οι ελληνικές Αρχές, οι οποίες, όποτε χρειάστηκε, συνεργάστηκαν και με την αστυνομία άλλων χωρών, ήθελαν να ελέγξουν εξονυχιστικά την αρχική πληροφορία, ότι δηλαδή η κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη της Αθήνας, με αυτή που έγινε στο μουσείο μοντέρνας τέχνης στο Παρίσι τον Μάιο του 2010 μπορεί να σχετίζονται. Όταν πλέον είχαν πάρει σαφείς απαντήσεις προχώρησαν στην εξιχνίαση της υπόθεσης. Πέραν τούτου, ήθελαν να καταγράψουν όλες τις κινήσεις του 49χρονου, από τη στιγμή που είχαν καταλήξει στην εμπλοκή του.
Εκτός από την προσπάθεια που έγινε για να πουληθεί το έργο στη Γερμανία μέσω Ολλανδίας, που δεν στέφθηκε με επιτυχία, αντίστοιχη προσπάθεια έγινε και στην Ελλάδα, με τον 49χρονο να προσεγγίζει συλλέκτη, ο οποίος εν τέλει δεν πείστηκε να αποκτήσει τα έργα τέχνης, καθώς το καθεστώς ιδιοκτησίας τους από το ελληνικό δημόσιο τα καθιστούσε απαγορευτικά για ένταξη σε κάποια ιδιωτική συλλογή.
Το τρίτο έργο
Ακόμη ένα ερώτημα που αναζητεί απάντηση είναι, τι πραγματικά συνέβη με το τρίτο έργο, ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης του Ιταλού Γουλιέλμο Κάτσια. Όσο περνάει ο καιρός και τα κομμάτια του παζλ μπαίνουν στη θέση τους, τόσο πιο πολύ απομακρύνεται το σενάριο να το χρησιμοποίησε για να σκουπίσει τα ματωμένα χέρια του, να έκοψε τον πίνακα και να τον πέταξε στην τουαλέτα. Με τι άνεση έκανε τα ταξίδια στο εξωτερικό – ειδικά το τελευταίο διάστημα- καθώς ούτε ως ελαιοχρωματιστής εργαζόταν στην Ελλάδα, ούτε ως security στην Βρετανία…;
Ο πίνακας του Κάτσια μπορούσε να πωληθεί ευκολότερα, όπως και πιθανώς έγινε. Δεν παύει όμως και αυτό το έργο να είναι μέρος της δημόσιας περιουσίας που εκλάπη και όλοι θα ήθελαν να μάθουν την πραγματικότητα για την τύχη του.
Σήμερα, στις 12 αναμένεται η απολογία του 49χρονου σε ανακριτή και εισαγγελέα, μετά τη χθεσινή προθεσμία που ζήτησε ο καθ’ ομολογίαν κλέφτης ώστε να προετοιμαστεί με τον δικηγόρο του Σάκη Κεχαγιόγλου.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News