Γεγονός η Πατρών – Πύργου: Εγκαίνια σήμερα από Μητσοτάκη, διόδια και χρεώσεις
Από την Παρασκευή 1/08/2025 σε κυκλοφορία τα 65χλμ της Πατρών – Πύργου. Στην «Πελοπόννησο», ο επικεφαλής της Ολυμπίας Οδού Παναγιώτης Παπανικόλας.

Σε κυκλοφορία παραδίδεται αύριο Παρασκευή, 1/08/2025, ο αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου, μετά τα σημερινά εγκαίνια που θα γίνουν στις 7 το απόγευμα στον Πύργο παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Βαρύς ο φόρος αίματος στην Πατρών – Πύργου: Πάνω από 30 νεκροί μόνο την τελευταία 5ετία
Ενα έργο εθνικής σημασίας παραδίδεται στους πολίτες προς χρήση, κατά το μεγαλύτερο μέρος του σε μήκος 65 χιλιομέτρων, φέρνοντας μαζί του ασφάλεια, συνδεσιμότητα και νέες προοπτικές για τη Δυτική Ελλάδα και ιδιαίτερα για την Αχαΐα και την Ηλεία.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτης Παπανικόλας, δήλωσε στην «Πελοπόννησο» ότι πρόκειται για μια κομβική εξέλιξη για τη Δυτική Ελλάδα, καθώς ο σύγχρονος αυτός οδικός άξονας συνδέει δύο μεγάλα αστικά κέντρα, περιοχές αυξημένης αγροτικής, τουριστικής και μεταφορικής δραστηριότητας.

O Παναγιώτης Παπανικόλας
«Είναι μεγάλη χαρά και ικανοποίηση για όλους εμάς που εργαστήκαμε σε αυτό το έργο να βλέπουμε σήμερα την ολοκλήρωση του μεγαλύτερου τμήματος του αυτοκινητόδρομου. Πριν τρία χρόνια είχαμε υποσχεθεί ότι θα παραδινόταν μέχρι το 2025 και σήμερα είμαστε πιστοί στο ραντεβού μας» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Παπανικόλας. Η χαρά, όπως σημείωσε, είναι διπλή, γιατί «οι τοπικές κοινωνίες το περίμεναν με ανυπομονησία, καθώς υπήρχε μεγάλη ανάγκη, πρώτα απ’ όλα, για ασφάλεια».
Ο βασικός λόγος ύπαρξης ενός αυτοκινητόδρομου, τόνισε, είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής. Αναφερόμενος στην παλιά εθνική οδό Πάτρας – Πύργου, έκανε λόγο για «δρόμο του αίματος» και σημείωσε πως πλέον το πρόβλημα αυτό τελειώνει οριστικά. Φέρνοντας ως παράδειγμα το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα, υπενθύμισε ότι εκεί τα τροχαία δυστυχήματα μειώθηκαν πάνω από 90% μετά την αναβάθμιση του δρόμου.
Εκτός από την ασφάλεια, η νέα υποδομή υπόσχεται άνεση, ταχύτητα και οδική εμπειρία. Η απόσταση Πάτρα – Πύργος θα καλύπτεται πλέον σε 45 λεπτά, αντί για περίπου 90, με επιτρεπόμενες ταχύτητες 100-130 χλμ./ώρα, ανάλογα με το τμήμα.
Το έργο περιλαμβάνει μεταξύ πολλών άλλων:
@ Δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ,
@ Τεχνικές βάσεις και σταθμούς εξυπηρέτησης οδηγών,
@ Δύο μετωπικούς και δύο πλευρικούς σταθμούς διοδίων
@ 9 κόμβους
@ 15 γέφυρες
@ 66 άνω και κάτω διαβάσεις (27 άνω & 39 κάτω διαβάσεις) και 150 οχετούς
@ Τοίχους αντιστήριξης μήκους 7.250 μ.
Οπως σημείωσε, «δεν θα ταξιδεύετε ποτέ μόνοι. Υπάρχει διαρκής υποστήριξη 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες τον χρόνο».
ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΑΕΠ
Ο νέος αυτοκινητόδρομος αποτελεί και εργαλείο ανάπτυξης. Οπως είπε ο κ. Παπανικόλας, «οι οδικοί άξονες είναι η σπονδυλική στήλη της περιφερειακής ανάπτυξης, αφού χωρίς προσβασιμότητα δεν μπορεί να υπάρξει πρόοδος, ειδικά στην επαρχία». Ωστόσο, παραδέχθηκε πως «μόνος του ένας δρόμος δεν αρκεί». Η ανάπτυξη όπως είπε, απαιτεί διασύνδεση με τις τοπικές κοινότητες, τα λιμάνια, τις πόλεις και άλλα μεταφορικά μέσα – όπως το λιμάνι της Κυλλήνης και το αεροδρόμιο του Αράξου.
Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Οδικών Αξόνων Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου (ΠΟΑΔΕΠ), κατά τη λειτουργία του έργου, η αύξηση του παραγόμενου ΑΕΠ των Νομών Αχαΐας και Ηλείας -που θα προέλθει από την αύξηση των τουριστικών και αγροτικών δραστηριοτήτων και από τη διαχείριση και συντήρηση του έργου- εκτιμάται στο 2-3% ετησίως, με τον Νομό Ηλείας να μπορεί να επιτύχει ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη, φτάνοντας το 5%.
ΥΠΟΛΕΙΠΟΜΕΝΑ ΕΡΓΑ
Ανοιχτό παραμένει το τελευταίο υπολειπόμενο τμήμα των 9 χιλιομέτρων, από το Μιτιλόγλι έως τον κόμβο Αλισσού, το οποίο, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, θα ολοκληρωθεί μέχρι τον Νοέμβριο. Το τμήμα αυτό θα παραδοθεί σε παράλληλη κυκλοφορία με την κατασκευή, ενώ ακόμα προχωρούν πρόσθετα έργα που δεν περιλαμβάνονταν στην αρχική σύμβαση, όπως ασφαλτοστρώσεις του παράπλευρου δικτύου, συνδέσεις με αστικά κέντρα, αεροδρόμια, λιμάνια και ΒΙΠΕ, καθώς και αντιπλημμυρικά έργα, τα οποία θα χρειαστούν περισσότερο χρόνο, λόγω απαλλοτριώσεων και περιβαλλοντικών εγκρίσεων που πρέπει να προηγηθούν.
Το παράπλευρο δίκτυο, πάντως, έχει ήδη ξεκινήσει σε αρκετά σημεία, ενώ οδική σύνδεση 6 χιλιομέτρων από τον κόμβο Κυλλήνης προς το λιμάνι της περιοχής, θα ολοκληρωθεί εντός του 2025.
Οσον αφορά τους κόμβους ΒΙΠΕ και Αράξου στην Αχαΐα, αυτοί θα είναι έτοιμοι μέχρι τέλος Νοεμβρίου, είπε ο κ. Παπανικόλας, με τις πρόσθετες εργασίες (όπως η ασφαλτόστρωση προς τη ΒΙΠΕ) να ολοκληρώνονται μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2026.
Διόδια και χρεώσεις
Το τμήμα από Καμίνια – Πύργο (μήκους 65χλμ.) του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών- Πύργου θα είναι σε λειτουργική χρήση από τις 12.00 το μεσημέρι αύριο Παρασκευή. Παράλληλα θα τεθεί σε ισχύ το σύστημα διοδίων για τη ζώνη Κυλλήνη- Πύργος (29χλμ.), ενώ η ζώνη Μιντιλόγλι – Κυλλήνη (46χλμ.), η οποία περιλαμβάνει και τα εναπομείναντα υπό κατασκευή 10 χλμ. Μιντιλόγλι – Καμίνια, θα είναι σε ελεύθερη χρήση (άνευ διοδίου) έως την ολοκλήρωση της κατασκευής.
Συγκεκριμένα, η σταδιακή λειτουργία του συστήματος χρέωσης αφορά τον μετωπικό σταθμό Πύργου και στις δύο κατευθύνσεις και τον πλευρικό σταθμό Αμαλιάδας με χρέωση από-προς Πύργο. Οι τιμές των διοδίων ακολουθούν:
Η Πατρών- Πύργου είναι ο πρώτος πλήρως αυτοματοποιημένος αυτοκινητόδρομος στη χώρα που θα λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρονικά διόδια και μηχανήματα Αυτόματης Πληρωμής.
Παράλληλα, επεκτείνεται άμεσα στους ανωτέρω σταθμούς διοδίων το εκπτωτικό πρόγραμμα VALUE, που παρέχει κλιμακωτές εκπτώσεις από 15% έως και 60% σε οχήματα κατηγορίας 1 και 2 (με χρήση πομποδέκτη OΛΥΜΠΙΑ PASS ή Μοτοκάρτας Ολυμπίας Οδού) ανάλογα με τη συχνότητα διέλευσης σε κάθε μετωπικό ή πλευρικό σταθμό.
Αίτηση για την απόκτηση του πομποδέκτη ΟΛΥΜΠΙΑ PASS/ Μοτοκάρτας και πληροφορίες για τα εκπτωτικά προγράμματα, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν στο www.olympiaodos.gr ή να απευθύνονται στην Εξυπηρέτηση Πελατών στο τηλέφωνο 22960-95555.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News