Μεγάλα έργα με ρυθμό που είχαμε να δούμε δεκαετίες

Του Γιώργου Καραγιάννη, Υφυπουργός Υποδομών.

Πρωτόγνωροι οι ρυθμοί, με τους οποίους «τρέχουν» τα μεγάλα έργα στη χώρα μας, καθώς και οι υποδομές που θα αλλάξουν την εικόνα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.

Οδικά έργα, επεκτάσεις Μετρό και Προαστιακού Σιδηροδρόμου, θα συμβάλουν καθοριστικά στη λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος και θα κάνουν ευκολότερη τη μετακίνηση των πολιτών.

Κάναμε κάτι το οποίο έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολλά χρόνια, γιατί η χώρα μας είχε μείνει πίσω στις υποδομές.

Ο οδικός χάρτης των μεγάλων έργων συνεχίζεται για την Αττική με τη Γραμμή 4 του Μετρό που είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο, 1,2 δισ. ευρώ και τις επόμενες ημέρες θα προκηρύξουμε και την επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ιλιον, με 3 νέους σταθμούς στις δυτικές συνοικίες.

Για τη Γραμμή 4 του Μετρό θα ολοκληρωθεί σε 7 χρόνια και θα εξυπηρετεί πάνω από 340.000 επιβάτες.

Η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ιλιον, θα τελειώσει η διαγωνιστική διαδικασία εντός του 2023 και θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται εντός του 2024.

Σε ό,τι αφορά τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο, δρομολογούνται 3 επεκτάσεις. Αρχικά, «είναι στον “αέρα” ο διαγωνισμός για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής από τα Ανω Λιόσια ως τα Μέγαρα, 36χλμ με 10 σταθμούς. Ταυτόχρονα, “τρέχει” και ο διαγωνισμός για σύνδεση με Ραφήνα και Λαύριο.

Για τη Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω δημοπρατούμε εντός Ιανουαρίου.

Για τη σύνδεση Καρέα με Ελληνικό, βρίσκεται υπό μελέτη, η παρέμβαση θα αφορά την υπογειοποίηση στην Ηλιούπολη μέχρι Αλίμου.

Για έργα στη Θεσσαλονίκη, είμαστε στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση του Μετρό ενώ παράλληλα ξεκινούν οι εργασίες για το Flyover, έναν εναέριο αυτοκινητόδρομο ο οποίος θα είναι έτοιμος σε 4 χρόνια και θα εξυπηρετεί διπλάσιο φόρτο από ό,τι σήμερα».

Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, είμαστε στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωσή του.

Για την Κρήτη, τριπλή παρέμβαση έργων υποδομής υλοποιούνται, ΒΟΑΚ, αεροδρόμιο Καστέλι και μεγάλα φράγματα.

Ειδικότερα για τον ΒΟΑΚ ήδη έχουν ξεκινήσει να στήνονται τα πρώτα τα εργοτάξια, Νεάπολη –Αγ. Νικόλαος και οι εργασίες ξεκινούν άμεσα, ενώ Χερσόνησος – Νεάπολη υπογράφεται η σύμβαση.

Ο σχεδιασμός των μεγάλων έργων υποδομής της χώρας μας εξελίσσεται με έναν ρυθμό που είχαμε να δούμε πολλές δεκαετίες.