Οδοντωτός: Οδεύει μετ΄εμποδίων στην Αγία Λαύρα
Ο Οδοντωτός αποτελεί έργο της περιόδου του Χαριλάου Τρικούπη που ξεκίνησε το 1889 και εγκαινιάστηκε στις 10 Μαρτίου 1896 επί κυβερνήσεως Θεόδωρου Δηλιγιάννη.
Ο Οδοντωτός, το ιστορικό τρενάκι που διασχίζει το φαράγγι του Βουραϊκού με ταχύτητα 30 έως 40χλμ. την ώρα, γίνεται… εξπρές!
Οχι το ίδιο το τρενάκι φυσικά (δεν είναι και εύκολο, άλλωστε, μέσα στα βουνά), αλλά οι εργασίες για την επέκταση της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαβρύτων-ιεράς μονής Αγίας Λαύρας. Κι αυτό γιατί το έργο, που έχει χαρακτηριστεί από την κυβέρνηση ως «Εθνικής Σημασίας» βρίσκεται σε καλό δρόμο. Και συγκεκριμένα οι ετοιμασίες για να μπούμε στη φάση και στις διαδικασίες των απαλλοτριώσεων, οι οποίες βάσει της χάραξης της νέας γραμμής των 5 χλμ., απαιτούνται σε συνολικά 58 σημεία της διαδρομής.
ΑΝΑΒΟΛΗ
Τα εμπόδια δεν είναι και λίγα, γραφειοκρατικά και περιβαλλοντικά, αλλά όπως σχολίαζε χθες στην εφημερίδα «Πελοπόννησος» υψηλόβαθμο στέλεχος του Δήμου Καλαβρύτων, μεταφέροντας και την αισιοδοξία του Δημάρχου Θανάση Παπαδόπουλου: «Ολα πάνε καλά» και «Βρισκόμαστε σε καλό δρόμο».
Το συγκεκριμένο θέμα είχε τεθεί χθες στην κορυφή της ημερήσιας διάταξης του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Καλαβρύτων (επρόκειτο να γίνει αναλυτική ενημέρωση των παρατάξεων και των μελών), όμως πήρε αναβολή για την επόμενη διαδικασία, προκειμένου να έχουν υπάρξει και εγγράφως εγκρίσεις από τοπικά συμβούλια για γραφειοκρατικά θέματα που έχουν προκύψει. Εξάλλου, χθες απουσίαζε από το δημοτικό συμβούλιο και ο δήμαρχος Θανάσης Παπαδόπουλος, εξαιτίας θλιβερής οικογενειακής υποχρέωσης (η κηδεία της πεθεράς του στη Μεσσηνία), οπότε δεν ήταν δυνατόν να προωθηθούν τόσο σοβαρά θέματα.
ΚΟΣΤΟΣ
Σε κάθε περίπτωση, όμως, η επέκταση της γραμμής προχωράει, με το κόστος του έργου να ξεπερνάει κατά πολύ τα 5 εκατ. ευρώ, που είχαν αρχικά ειπωθεί. Οπως έχει ξαναγράψει η εφημερίδα «Πελοποννησος», στον ΟΣΕ εκτιμάται πλέον ότι το έργο θα φτάσει κοντά στα 11 εκατ. ευρώ και κατόπιν πρωθυπουργικής επιθυμίας θα χρηματοδοτηθεί εξολοκλήρου από Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος. Εκείνο που απομένει είναι να δοθεί και τυπικά η εντολή για την εκπόνηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, για να ξεκινήσουν μετά οι διαδικασίες των απαλλοτριώσεων, με την όλη διαδικασία να κρατάει έναν με ενάμιση περίπου χρόνο. Σε κάθε περίπτωση, η χάραξη μέχρι την Αγία Λαύρα χαρακτηρίζεται ως εφικτή και δυνατή, αν και υπάρχουν ωστόσο κάποια δύσκολα σημεία στη χάραξη (4,5 χλμ.), τα οποία όμως δεν φαίνεται να ανησυχούν τους υπευθύνους.
ΕΜΠΟΔΙΑ
Στέλεχος της δημοτικής αρχής Καλαβρύτων μας επαναλάμβανε και χθες ότι «η αναγκαιότητα της επέκτασης και η σπουδαιότητα και ιστορικότητα του Οδοντωτού, έχουν οδηγήσει στην ξεκάθαρη πολιτική βούληση να μην υπάρξουν περαιτέρω εμπόδια και καθυστερήσεις».
Να θυμίσουμε και κάτι ακόμη: Τη σκέψη των διοικούντων του ΟΣΕ το τρενάκι να υπαχθεί σε νεοσυσταθείσα εταιρεία και να λειτουργεί ως τουριστικό, χωρίς να αποκλείεται μάλιστα συμμέτοχοι στο εταιρικό σχήμα να κληθούν να είναι τόσο η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, που θα χρηματοδοτήσει το έργο, όσο και ο οικείος Δήμος των Καλαβρύτων.
ΘΑ ΑΠΟΓΕΙΩΣΕΙ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ
Η επέκταση της σιδηροδρομικής γραμμής του Οδοντωτού μέχρι την ιστορική ιερά μονή της Αγίας Λαύρας θα απογειώσει -στην κυριολεξία- την ανάπτυξη της περιοχής του Δήμου Καλαβρύτων. Κι αυτό γιατί θεωρείται βέβαιη η περαιτέρω αύξηση του τουρισμού και ειδικότερα του θρησκευτικού τουρισμού στην ευρύτερη περιοχή, με την έλευση δεκάδων προσκυνητών, αλλά και φυσιολατρών και ορεσίβιων εκδρομέων στα Καλάβρυτα.Με μια μοναδική διαδρομή περίπου μιας ώρας που ξεκινά από το Διακοπτό, ο Οδοντωτός διασχίζει το φαράγγι του Βουραϊκού, περνά από το χωριό Ζαχλωρού και καταλήγει στα Καλάβρυτα. Η διαδρομή των 22 χιλιομέτρων που διανύει πραγματοποιείται με ταχύτητα που κυμαίνεται από 30 έως 40 χλμ./ώρα στην απλή γραμμή και από 6 έως 15 χλμ./ώρα στο οδοντωτό κομμάτι. Το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι οδοντωτό στα σημεία όπου, λόγω της μορφολογίας του εδάφους, υπάρχουν μεγάλες κλίσεις.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News