Οι 5 μεγαλύτερες χορηγίες στις ομάδες της F1 και τα αμύθητα ποσά τους
Η Ferrari ισοφάρισε τον Μάιο του 2024 το ρεκόρ του μεγαλύτερου συμβολαίου από ονομαστικό χορηγό που υφίσταται στη Formula 1. Δείτε ποιες είναι οι πέντε πλουσιότερες συμφωνίες των ομάδων, σε μια εποχή τεράστιας οικονομικής άνθησης του σπορ.
Μέχρι το Μάιο του 2024, η Red Bull ήταν η ομάδα της Formula 1 που είχε την πιο πλουσιοπάροχη οικονομική χορηγική συμφωνία: με τον αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό λογισμικού της Oracle – η οποία πέραν της οικονομικής υποστήριξης συμβάλλει στην ομάδα του Μίλτον Κινς και με προηγμένες λύσεις λογισμικού.
Ωστόσο, από το GP του Μαϊάμι την περασμένη Άνοιξη, η Ferrari ισοφάρισε το ποσό της συμφωνίας της RBR με την Oracle, εξασφαλίζοντας τη συνεργασία με το νέο της ονομαστικό χορηγό: την αμερικανική εταιρεία τεχνολογίας ΗΡ, η οποία επίσης παρέχει υπερσύγχρονο εξοπλισμό -όπως υπολογιστές και 3D εκτυπωτές- στην ιταλική ομάδα.
Τόσο η Red Bull όσο και η Ferrari λαμβάνουν περίπου 100 εκατομμύρια δολάρια (92,5 εκατομμύρια ευρώ) ετησίως από την Oracle και την HP, αντίστοιχα, στις δύο μεγαλύτερες οικονομικές συμφωνίες που υφίστανται αυτή τη στιγμή στη F1.
Στην τρίτη θέση, βρίσκεται η Aramco, η Σαουδαραβική πετρελαϊκή πολυεθνική, η οποία προσφέρει την υποστήριξή της στην Aston Martin F1, με ετήσια συμβολή που εκτιμάται στα 75 εκατομμύρια δολάρια (69,4 εκατομμύρια ευρώ). Παράλληλα με το ποσό αυτό, η Aramco εξελίσσει την τεχνολογία των καυσίμων και των λιπαντικών της ομάδας του Σίλβερστοουν.
Το ίδιο ακριβώς κάνει και ο τέταρτος μεγαλύτερος χορηγός της F1, η μαλαισιανή πετρελαϊκή εταιρεία Petronas, για λογαριασμό της Mercedes F1 – συμβάλλοντας παράλληλα στην ομάδα του Μπράκλεϊ με 70 εκατομμύρια δολάρια (64,9 εκατ. ευρώ) το χρόνο.
Την πρώτη πεντάδα κλείνει η ονομαστική χορηγός της Sauber, η Stake, που είναι μια αυστραλιανή εταιρεία τυχερών παιγνίων και υποστηρίζει την ομάδα του Χίνβιλ το 2024 και ‘25 με 50 εκατομμύρια δολάρια (46,3 εκατ. ευρώ) κάθε χρόνο – με αντάλλαγμα τη μετονομασία της σε Stake F1.
Δεδομένου ότι το όριο προϋπολογισμού για κάθε ομάδα της F1 ετησίως μειώνεται συνέχεια, και για το 2025 είναι στα 135 εκατομμύρια δολάρια (περίπου 125 εκατ. ευρώ), οι παραπάνω χορηγίες καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος των εξόδων των ομάδων – σε συνδυασμό, φυσικά, και με τους υπόλοιπους σπόνσορες κάθε ομάδας.
Πώς μπορούν οι Έλληνες να χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη;
Παρόλα αυτά, στο όριο προϋπολογισμού δεν περιλαμβάνονται οι μισθοί των οδηγών και των υψηλόβαθμών στελεχών των ομάδων, καθώς και άλλα έξοδα που έχουν εξαιρεθεί στη σχετική συμφωνία των ομάδων με τη FIA.
Πολλές φορές οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες που προσφέρουν τις χορηγίες τους στις ομάδες της F1 συνδέονται με συγκεκριμένους οδηγούς, που λόγω εθνικότητας προωθούν τα συμφέροντά τους στη χώρα από την οποία κατάγεται ο οδηγός – ή ακόμα και σε ευρύτερες περιοχές.
Η απήχηση του Σέρτζιο Πέρεζ στη Λατινική Αμερική είναι ένα από τα καλύτερα παραδείγματα για αυτό. Έτσι, όταν τον περασμένο μήνα η Red Bull Racing αποφάσισε να αντικαταστήσει τον Μεξικανό με τον Λίαμ Λόσον, λόγω των φτωχών περσινών αποτελεσμάτων του πρώτου, το έκανε εν γνώσει της ότι θα είχε πολύ σημαντικές οικονομικές απώλειες από τη διακοπή των συμφωνιών της με τους χορηγούς που συνδέονταν με τον Πέρεζ.
Πηγη: SPORT24.GR
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News