Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών: «Διάλυση και απαξίωση» του σιδηροδρόμου τα τελευταία 20 χρόνια

Οι εκπρόσωποι της ΠΟΣ-ΜΣΤ τόνισαν ότι οι σιδηροδρομικοί ήταν οι πρώτοι που ζήτησαν την απόδοση δικαιοσύνης για το δυστύχημα στα Τέμπη. Επίσης, επεσήμαναν την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της τηλεδιοίκησης, η οποία τελικά εγκαταστάθηκε μόνο μετά την τραγωδία.

Ομοσπονδία

Η διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς (ΠΟΣ-ΜΣΤ) πραγματοποίησε συνέντευξη Τύπου με θέμα «Ελληνικός Σιδηρόδρομος: Μύθοι και Αλήθειες», αναλύοντας τις χρόνιες παθογένειες του σιδηροδρόμου και προτείνοντας τα απαραίτητα βήματα για τον εκσυγχρονισμό του.

Ο Πρόεδρος της ΠΟΣ-ΜΣΤ, Ιωάννης Ντίτσας, ο Αναπληρωτής Πρόεδρος, Νίκος Αχιλλεόπουλος, και ο Γενικός Γραμματέας, Αλέξανδρος Τζαμπαζλής, εξέφρασαν την οδύνη τους για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και τάχθηκαν υπέρ της απόδοσης δικαιοσύνης και ευθυνών «σε όλα τα επίπεδα».

Χρόνιες παθογένειες

Οι εργαζόμενοι θεωρούν πως έγινε τεμαχισμός του ΟΣΕ μέσω του νόμου 3891/2010 που οδήγησε στη διάλυση του ΟΣΕ, με τη μετάταξη 1.200 εργαζομένων και το κλείσιμο του 1/3 του δικτύου. Επιπλέον, θεωρούν πως υποχρηματοδοτείται ο ΟΣΕ καθώς η ετήσια επιδότηση του ΟΣΕ μειώθηκε από 106 εκατ. ευρώ το 2011 σε 45 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια, με μικρή αύξηση στα 75 εκατ. ευρώ από το 2023. Ενώ επίσης κάνουν λόγο για υποστελέχωση. Από 3.446 μόνιμοι εργαζόμενοι το 2010, ο ΟΣΕ σήμερα απασχολεί μόλις 554 μόνιμους και 632 με σύμβαση (ΔΠΥ). Επίσης, το τροχαίο υλικό ξεπερνά τα 25 χρόνια, με αυξημένες απαιτήσεις συντήρησης και έλλειψη ανταλλακτικών. Τέλος, χαρακτηρίζουν αποτυχημένη την ιδιωτικοποίηση της Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) επειδή δεν συνοδεύτηκε από αναβάθμιση των υπηρεσιών.

Προτάσεις για εκσυγχρονισμό

  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και ενίσχυση του οργανογράμματος.
  • Ολοκλήρωση έργων: Αναβάθμιση του δικτύου, συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης.
  • Νέο τροχαίο υλικό: Πίεση στην Hellenic Train για αγορά σύγχρονων συρμών.
  • Πύκνωση δρομολογίων και λειτουργία σύγχρονων αμαξοστασίων.

Στατιστικά και συγκρίσεις

Το μερίδιο αγοράς του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα είναι 0,9% στους επιβάτες και 2,3% στα εμπορεύματα, ενώ στη Γερμανία ανέρχεται σε 9,3% και 19,8% αντίστοιχα. Ο μέσος όρος εργαζομένων στους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους είναι 2 άτομα/τρενοχιλιόμετρο, ενώ στην Ελλάδα είναι 0,5 άτομα/τρενοχιλιόμετρο.

Οι εκπρόσωποι της ΠΟΣ-ΜΣΤ τόνισαν ότι οι σιδηροδρομικοί ήταν οι πρώτοι που ζήτησαν την απόδοση δικαιοσύνης για το δυστύχημα στα Τέμπη. Επίσης, επεσήμαναν την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της τηλεδιοίκησης, η οποία τελικά εγκαταστάθηκε μόνο μετά την τραγωδία.

Η ΠΟΣ-ΜΣΤ έστειλε επιστολή στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ζητώντας συνάντηση για να συζητήσουν την τωρινή κατάσταση και τις προοπτικές του σιδηροδρόμου.

Η ανάγκη για άμεσες δράσεις και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό είναι πλέον επιτακτική, ώστε ο ελληνικός σιδηρόδρομος να αποκτήσει την αξία που του αναλογεί ως βασικό μέσο μεταφοράς και ανάπτυξης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πάτρα: Εντονη δυσαρέσκεια του υπ. Παιδείας για τον γυμναστή και «μοντελάκια» μαθήτριες, τι ισχυρίζεται, η απάντηση της «Π»

Καιρός: Συνέχεια της ψυχρής εισβολής, πόσο θα δείξουν τα θερμόμετρα, η πρόγνωση μέχρι τις 23/03

Αχαΐα: Χιόνια στα ορεινά, πως διεξάγεται η κυκλοφορία των οχημάτων ΒΙΝΤΕΟ

Απαγορευτικό απόπλου λόγω θυελλωδών ανέμων: Ποια δρομολόγια επηρεάζονται

Τσιόλα για υπόθεση Πισπιρίγκου: «Θέλουν να εκπέμψουν το μήνυμα ότι βρισκόμαστε σε επιστημονικό μεσαίωνα»

Δυτική Ελλάδα: Στο παρά ένα του ανασχηματισμού γλύτωσε η επένδυση των 524 εκ. ευρώ

Τρεις απάτες σε μια ημέρα στην Πάτρα – Ποιες μεθόδους ακολούθησαν οι δράστες