Πανεπιστήμιο Πατρών: Ο «Συνήγορος του Φοιτητή» αναλαμβάνει δράση

Ο θεσμός του «Συνηγόρου του Φοιτητή» ξεκίνησε να λειτουργεί στο Πανεπιστήμιο Πατρών, έπειτα από ομόφωνη απόφαση της Συγκλήτου, για τη σύσταση αυτοτελούς γραφείου.

Με την ίδια ομόφωνη απόφαση, ως πρώτος «Συνήγορος του Φοιτητή» ορίστηκε ο καθηγητής του τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Κωνσταντίνος Ραβάνης, ο οποίος θα προΐσταται του γραφείου και θα προσφέρει άνευ αμοιβής τις υπηρεσίες του, σύμφωνα με όσα ορίζει η σχετική νομοθεσία.

Μιλώντας ο Κωνσταντίνος Ραβάνης στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, για τη λειτουργία του θεσμού και τη στήριξη που μπορεί να προσφέρει στους φοιτητές του Πανεπιστημίου Πατρών, τονίζει ότι «υπάρχει η δυνατότητα να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον, το οποίο να βοηθάει τόσο τους φοιτητές, ώστε να ξέρουν, τι μπορούν να κάνουν και τι πρέπει να κάνουν, όσο και το πανεπιστήμιο, ώστε να πλησιάζει όλο και περισσότερο στις ανάγκες των παιδιών».

Παράλληλα, ο κ. Ραβάνης επισημαίνει ότι «ο θεσμός δεν θα βοηθήσει μόνο τους φοιτητές, αλλά θα βοηθήσει και στην βελτίωση της επικοινωνίας μέσα στο πανεπιστήμιο, ώστε οι φοιτητές να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους, να είναι σωστά ενημερωμένοι, να ξέρουν τι ζητούν και να ξέρουν ποια είναι τα όρια των υπηρεσιών».

ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

Μάλιστα, όπως τονίζει, «οι φοιτητές θα μπορούσαν πολλές φορές να βρουν μία λύση στο πρόβλημά τους, αν γνώριζαν και ασκούσαν τα δικαιώματα που έχουν». Αναφερόμενος ο Κωνσταντίνος Ραβάνης στις αρμοδιότητες τού «Συνηγόρου του Φοιτητή», λέει ότι «είναι ουσιαστικά αρμοδιότητες διαμεσολάβησης, σε περίπτωση που έρχεται σε γνώση του κάποιο γεγονός, το οποίο δημιουργεί ένα πρόβλημα στη σχέση του φοιτητή με τις διοικητικές υπηρεσίες, με τα δικαιώματα που έχει για σίτιση και στέγαση, καθώς και με κάποια ζητήματα συμπεριφορών».

Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Σχετικά με την πορεία λειτουργίας του θεσμού στο Πανεπιστήμιο Πατρών, ο Κωνσταντίνος Ραβάνης λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι «η Πρυτανεία στηρίζει τον θεσμό και θέλει να αποκτήσει μία οντότητα, για αυτό και ξεκινήσαμε την λειτουργία και την στελέχωση του γραφείου, το οποίο θα έχει και την απαραίτητη βοήθεια από τη νομική υπηρεσία του πανεπιστημίου».

«Τώρα», συνεχίζει, «σχεδιάζουμε την λειτουργία ενός πρωτοκόλλου ενεργειών» και εξηγεί: «Κατ΄ αρχάς έχουμε ξεκαθαρίσει ότι οι καταγγελίες που θα έρχονται στο ” Συνήγορο του Φοιτητή” θα είναι επώνυμες, αλλά όχι δημόσιες, και θα φθάνουν σε εμάς με ηλεκτρονική μορφή, μέσα από το πιστοποιημένο πανεπιστημιακό email που έχει κάθε φοιτητής. Από εκεί και πέρα θα ξεκινά μία σειρά ενεργειών, όπου το πρώτο επίπεδο θα είναι μία επικοινωνία με το πρόσωπο ή την υπηρεσία με την οποία έχει πρόβλημα ο φοιτητής, δηλαδή, είτε είναι καθηγητής, είτε είναι διοικητικός υπάλληλος, είτε είναι τεχνική μονάδα. Το δεύτερο επίπεδο θα είναι προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος μέσα από μία συζήτηση μεταξύ των δύο μερών».

Αφού ακολουθηθεί η παραπάνω διαδικασία σύμφωνα με τον κ. Ραβάνη, «θα εκδίδεται πόρισμα από τον ” Συνήγορο του Φοιτητή”, ενώ ο νόμος δίνει το δικαίωμα στον ” Συνήγορο” να στείλει μία υπόθεση στο αρχείο, αν η καταγγελία δεν έχει ουσιαστικό περιεχόμενο».