Πάτρα: 208 εργαστήρια του Πανεπιστημίου στην υπηρεσία των τοπικών επιχειρήσεων – Συνεργασία με Επιμελητήρια

Ο μηχανισμός αποτελείται από 208 εργαστήρια των σχολών του Πανεπιστημίου, που χωρίζονται σε 34 Μονάδες Παροχής Υπηρεσιών, οι περισσότερες από την Πολυτεχνική Σχολή και από τις άλλες σχολές θετικών επιστημών.

Πάτρα Παναγιώτης Δημόπουλος, Πλάτων Μαρλαφέκας, Βασίλης Αϊβαλής, Θανάσης Πετρόπουλος, Γιώργος Παππάς

Ενα οικοσύστημα συνεργασίας για την παροχή εξειδικευμένων επιστημονικών υπηρεσιών προς τις επιχειρήσεις της Δυτικής Ελλάδας, δημιουργείται με πρωτοβουλία του Πανεπιστημίου Πατρών, σε συνεργασία με τα Επιμελητήρια της περιοχής.

Σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε την Τρίτη στο Επιμελητήριο Αχαΐας, ο πρόεδρος της Επιτροπής Ερευνών και αντιπρύτανης Eρευνας και Ανάπτυξης Παναγιώτης Δημόπουλος παρουσίασε το πλαίσιο λειτουργίας των Μονάδων Παροχής Υπηρεσιών (ΜΟΠΥ), που θα αποτελέσουν το πρώτο σημαντικό βήμα διασύνδεσης του Πανεπιστημίου με τις τοπικές επιχειρήσεις και τους αναπτυξιακούς και επιστημονικούς φορείς της Δυτικής Ελλάδας.

Ο μηχανισμός αποτελείται από 208 εργαστήρια των σχολών του Πανεπιστημίου, που χωρίζονται σε 34 Μονάδες Παροχής Υπηρεσιών, οι περισσότερες από την Πολυτεχνική Σχολή και από τις άλλες σχολές θετικών επιστημών. Στο ΤΕΕ θα απευθύνονται 15 ΜΟΠΥ, στο Οικονομικό Επιμελητήριο άλλες 15 και στο ΓΕΩΤΕΕ 4 μονάδες.

Ο αντιπρύτανης Ερευνας και Ανάπτυξης Παναγιώτης Δημόπουλος επισήμανε ότι οι ΜΟΠΥ προέκυψαν από το πλαίσιο συνεργασίας των συνεργιών που ήδη υπήρχε από το παρελθόν, αλλά μέχρι σήμερα λειτουργούσε σε αποσπασματικό επίπεδο και χωρίς οργανωμένο τρόπο. Με την στρατηγική συνεργασία δημιουργείται πλέον ένα οργανωμένο πλαίσιο λειτουργίας των εργαστηρίων και παροχής υπηρεσιών προς την τοπική αγορά, με ξεκάθαρους όρους ανάθεσης έργου.

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ

Ο κ. Δημόπουλος τόνισε εξαρχής ότι το πλαίσιο παροχής υπηρεσιών προς την τοπική αγορά από τις 34 ΜΟΠΥ, δεν θα λειτουργεί ανταγωνιστικά προς επαγγελματίες ή επιχειρήσεις, αλλά, συμπληρωματικά. Δηλαδή, θα προσφέρονται στην τοπική αγορά εξειδικευμένες υπηρεσίες, οι οποίες δεν καλύπτονται από τις υφιστάμενες επιχειρήσεις και επαγγελματίες.

Στο πλαίσιο αυτό, θα προηγηθεί έρευνα ώστε να οριοθετηθούν τα πεδία δράσης και οι παρεχόμενες υπηρεσίες από τις ΜΟΠΥ του Πανεπιστημίου προς τις τοπικές επιχειρήσεις, για να μην υπάρχει αλληλοεπικάλυψη με τις υπηρεσίες της ελεύθερης αγοράς.

Ο κ. Δημόπουλος υπογράμμισε ότι με αυτό τον τρόπο επιλύονται προβλήματα της αγοράς, αλλά επιπλέον, μπορούν να δημιουργηθούν και συνεργατικά σχήματα για την δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών. Ουσιαστικά, μιλάμε για έναν αναπτυξιακό πυρήνα που έρχεται να προσφέρει εξειδικευμένες υπηρεσίες προς τις επιχειρήσεις και να συμβάλλει στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας και στην τοπική ανάπτυξη με την ενεργό συμμετοχή του Πανεπιστημίου.

ΘΕΤΙΚA TA ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ

Παρόντες στην παρουσίαση ήταν οι πρόεδροι των Επιμελητηρίων Αχαΐας Πλάτων Μαρλαφέκας, Ηλείας και Αιτωλοακαρνανίας Κώστας Νικολούτσος και Παναγιώτης Τσιχριτζής (διαδικτυακά), καθώς επίσης, οι πρόεδροι του Τεχνικού Επιμελητηρίου Βασίλης Αϊβαλής, του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Αθανάσιος Πετρόπουλος και του Οικονομικού Επιμελητηρίου Γιώργος Παππάς.

Ολοι τους, χαιρέτισαν την πρωτοβουλία του Πανεπιστημίου Πατρών και επισήμαναν ότι θα συμβάλει σε καθοριστικό βαθμό στην επίτευξη του μακροχρόνιου στόχου, που είναι η διασύνδεσή του ακαδημαϊκού ιδρύματος με τις τοπικές παραγωγικές μονάδες και άλλες επιχειρήσεις.

Μάλιστα, συμφώνησαν όλοι ότι, από την στιγμή που διασφαλίζεται πως ο νέος θεσμός δεν θα λειτουργεί ανταγωνιστικά προς τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, είναι βέβαιο ότι θα συμβάλει στην εξωστρέφεια της οικονομίας και στην κάλυψη πολλών αναγκών για τις επιχειρήσεις.

Παράδειγμα έφερε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας Πλάτωνας Μαρλαφέκας, ο οποίος τόνισε ότι πριν από χρόνια η επιχείρησή του, αναγκάστηκε να καταφύγει σε πανεπιστήμιο της Γαλλίας για να επιλύσει ένα πρόβλημα, όταν μετά από λίγο καιρό διαπίστωσε ότι η ίδια υπηρεσία προσφερόταν και από το Πανεπιστήμιο Πατρών, αλλά κανείς δεν το γνώριζε.

Στο πλαίσιο αυτό, στους ιστότοπους των επιμελητηρίων και σε αυτόν του Πανεπιστημίου, θα δημιουργηθεί ειδικός χώρος για την προβολή των παρεχόμενων υπηρεσιών όλων των ΜΟΠΥ, ενώ θα ακολουθήσει και καμπάνια προβολής της νέας δομής, για την μέγιστη δυνατή διάχυση της πληροφόρησης.