Πάτρα: Τι αλλάζει στο κυκλοφοριακό της πόλης – Το σχέδιο του Δήμου για βιώσιμη αστική κινητικότητα

Λύση στο κυκλοφοριακό ετοιμάζονται να δώσουν οι Υπηρεσίες με εξειδικευμένη εταιρεία από Θεσσαλονίκη. Παρουσιάστηκε, χθες, το νέο σχέδιο προτάσεων για τη μείωση της χρήσης αυτοκινήτων και αύξηση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και των ποδηλάτων. Η νέα γραμμή του τρένου, οι νέοι χώροι στάθμευσης και οι μεγάλες αλλαγές σε δρόμους του κέντρου και της περιφέρειας.

Πάτρα

Λύση στο κυκλοφοριακό μέλλον της Πάτρας θέλει να δώσει το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που εκπονούν οι υπηρεσίες του Δήμου σε συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρεία από τη Θεσσαλονίκη, το οποίο αναμένεται το προσεχές διάστημα να αποσταλεί για εγκρίσεις από φορείς και υπουργεία.

Ο εκπρόσωπος της εταιρείας Lever Γιώργος Μπάρμπας παρουσίασε -χθες σε εκδήλωση του Δήμου- το συγκεκριμένο σχέδιο το οποίο και περιλαμβάνει μια σειρά από προτάσεις, ώστε σε βάθος χρόνου να μειωθεί η χρήση αυτοκινήτων για να γίνει μικρότερο το περιβαλλοντικό αποτύπωμά τους, αλλά και να αυξηθεί η χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και των ποδηλάτων.

Για να συμβούν όλα αυτά, το Σχέδιο κρίνει ότι θα παίξει σημαίνοντα ρόλο η κατασκευή και λειτουργία της νέας γραμμής του τρένου, η δημιουργία χώρων στάθμευσης κοντά σε σταθμούς ΜΜΜ, οι μονοδρομήσεις δρόμων, αλλά και η σύσταση ενός φορέα που θα εποπτεύει τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της πόλης.

Οπως εξηγήθηκε από τον κ. Μπάρμπα, το ΣΒΑΚ περιλαμβάνει διάφορα σενάρια, ώστε στο δια ταύτα ο Δήμος Πατρέων να επιλέξει τις κατάλληλες παρεμβάσεις για να βελτιωθούν οι συνθήκες κίνησης των πολιτών στην πόλη. Τους τελευταίους 30 μήνες έχουν συλλεχθεί χιλιάδες δεδομένα και έχουν απαντηθεί ερωτηματολόγια για την καταγραφή των αναγκών των Πατρινών.

Πάτρα

Ο εκπρόσωπος της εταιρείας που εκπόνησε το Σχέδιο, Γιώργος Μπάρμπας, εξήγησε τις προτάσεις

Με βάση αυτά, το ΣΒΑΚ προβλέπει ότι θα αλλάξουν οι κυκλοφοριακές συνήθειες των Πατρινών λόγω έργων που γίνονται ή θα γίνουν στην πόλη, όπως οι αστικές αναπλάσεις ή η ανάπλαση του Λαδόπουλου. Οι σημαντικότερες αλλαγές που προτείνονται είναι η μονοδρόμηση της Ακρωτηρίου και η διάνοιξη της παράλληλης Ανδρέα Παπανδρέου, επίσης με μονοδρόμηση για την ανακούφιση του κυκλοφοριακού της περιοχής. Με αυτές τις αλλαγές θα υπάρχει και η δυνατότητα για δημιουργία ποδηλατοδρόμων. Παράλληλα, προτείνεται η διάνοιξη της Κωνσταντίνου Καραμανλή στην Αγυιά, ώστε να ελευθερωθεί η Ηρώων Πολυτεχνείου για άλλες δράσεις, ενώ για την εξυπηρέτηση της περιοχής του ΚΕΤΧ -όπου θα μεταφερθεί το Αστυνομικό Μέγαρο- σχεδιάζεται η διάνοιξη δρόμου για διέξοδο προς την Περιμετρική.

Με τη λειτουργία του νέου τρένου προτείνεται επίσης αναδιαμόρφωση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, αλλά και μια νέα μαζική πολιτική στάθμευσης κοντά σε σταθμούς ΜΜΜ με τιμολογιακή πολιτική που θα αποτρέπει τη χρήση αυτοκινήτου και δεσμεύσεις χώρων για τη δημιουργία πάρκινγκ εκτός κέντρου.

Τέλος, το ΣΒΑΚ εκτιμά ότι θα χρειαστεί κεντρικός σταθμός για τις αστικές συγκοινωνίες στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου, ώστε να συνδυάζονται οι μεταφορές με τα ΜΜΜ με μία μόνο στάση απ’ άκρη σ’ άκρη της πόλης. Για όλα αυτά κρίνει το Σχέδιο πως θα πρέπει να δημιουργηθεί Οργανισμός Συγκοινωνιών για να ρυθμίζει τον ανταγωνισμό των ΜΜΜ και να εποπτεύει μεταξύ άλλων και τα ταξί.

Ολα τα ανωτέρω για να εκτελεστούν θα πρέπει να υιοθετηθούν πρώτα από τις επόμενες δημοτικές αρχές μέσα σε βάθος δεκαετιών.