Πάτρα – υπογειοποίηση τρένου: Χωρίς κονδύλια, αλλά ο διάλογος… διάλογος από την ΕΡΓΟΣΕ
Προσλαμβάνει τεχνικούς συμβούλους η ΕΡΓΟΣΕ για το έργο της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα
Στην πρόσληψη τεχνικών συμβούλων για τη συνέχιση της διαδικασίας των έξι έργων του Ανταγωνιστικού Διαλόγου προχωρά η ΕΡΓΟΣΕ. Τα έργα αυτά αφορούν – κυρίως – τη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμένων της Πάτρας, ύψους 477 εκατ., του Λαυρίου, ύψους 391 εκατ., της Ραφήνας, ύψους 309 εκατ. και του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης, ύψους 53,5 εκατ., με το σιδηροδρομικό δίκτυο, την κατασκευή της νέας γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες, ύψους 1,68 δις. και την αναβάθμιση της σύνδεσης της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο, ύψους 1,07 δις.
Το αντικείμενο των τεχνικών συμβούλων περιλαμβάνει την υποστήριξη της ΕΡΓΟΣΕ κατά την επίβλεψη των κατασκευών, την υποστήριξη και υποβοήθηση στον έλεγχο και την σύνταξη των μελετών, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι της εταιρείας, ως προς τον χρόνο κατασκευής, το κόστος, την ποιότητα και την ασφάλεια των εργασιών.
Ταυτόχρονα, η ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε την περασμένη Παρασκευή τα πρακτικά των έξι έργων του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, σύμφωνα με τα οποία όλοι οι προεπιλεγέντες της πρώτης διαγωνιστικής φάσης, πληρούν τις απαιτούμενες προϋποθέσεις και τα κριτήρια για την συμμετοχή τους στον Διάλογο. Πρόκειται για τις κοινοπραξίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ – ALSTOM, ΑΚΤΩΡ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.
Να σημειωθεί πως, η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά κανονικά τον Ανταγωνιστικό Διάλογο ως προς το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμένα της Πάτρας, παρά το γεγονός ότι ακόμα δεν υφίσταται χρηματοδοτικό εργαλείο. Οπως έγραψε πρώτη η «Π» και επιβεβαιώθηκε από την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, οι εξελίξεις για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής, μεταφέρονται χρονιά για τον Μάρτιο του 2023, καθώς το έργο απορρίφθηκε σε αυτή την φάση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, παρότι είχε υψηλή βαθμολογία, καθώς μπήκαν σε προτεραιότητα σιδηροδρομικά έργα στην Κεντρική Ευρώπη, στα οποία η Επιτροπή δίνει υψηλή προτεραιότητα, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.
Η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών διαβεβαίωσε την δημοτική Αρχή της Πάτρας, ότι τον Σεπτέμβριο θα βγει δεύτερη πρόσκληση, στην οποία θα επανυποβληθεί η προταση της ΕΡΓΟΣΕ για το έργο και θα έχουμε νεότερα έως το Μάρτιο του 2023. Υπάρχει δε η βεβαιότητα, για την εύρεση χρηματοδότησης για τα 5,2 χιλιόμετρα υπογειοποίησης, όμως θα υπάρξει μεγάλη δυσκολία για την υπογειοποίηση των υπόλοιπων 2,8 χιλιομέτρων, από το Ρίο έως την οδό Κανελλοπούλου.
Πάτρα – Πύργος και Ροδοδάφνη – Ρίο με ΕΣΠΑ
Εγκρίθηκε την περασμένη εβδομάδα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το πρόγραμμα «Μεταφορών 2021-27» με προϋπολογισμό 2,2 δισ. ευρώ, αρμοδιότητας της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ & ΤΣ, του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και στον κατάλογο των έργων που μπαίνουν κάτω από χρηματοδοτική ομπρέλα με την βούλα της ΕΕ, είναι ένα οδικό και ένα σιδηροδρομικό έργο στην Αχαϊα. Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος αναμένεται η υλοποίηση πέντε έργων στρατηγικής σημασίας, μεταξύ των οποίων είναι η κατασκευής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας – Πάτρας στο τμήμα Ροδοφάφνη – Ρίο. Στο φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται εργασίες για την ολοκλήρωση του τμήματος από την είσοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Ροδοδάφνης (Αίγιο) έως την περιοχή του Ρίου, μήκους 28,8 χλμ, της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα. Ολες οι εργασίες θα εκτελεστούν επί της υποδομής (επιχωμάτων, γεφυρών, σηράγγων και τεχνικών) που κατασκευάζεται μέσω 2 εργολαβιών. Το συνολικό κόστος της πράξης ανέρχεται σε 177.775.800 ευρώ με χρονικό ορίζοντα λήξης τις 31/12/2023.
Ακόμα, στο πρόγραμμα «Μεταφορών 2021-27» έγινε δεκτή και η ένταξη του οδικού έργου Πάτρα – Πύργος. Το έργο έχει λάβει το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να ενταχθεί στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού (Vinci, Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑVAX) που κατασκεύασε και εκμεταλλεύεται το δρόμο Κόρινθος- Πάτρα, έχει κυρωθεί από τη Βουλή, ενώ έχει εξασφαλιστεί και κοινοτική χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Ειδικότερα, ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 331 εκατ ευρώ, εκ των οποίων το 65% (215 εκατ) θα καλυφθεί από κρατική και κοινοτική χρηματοδότηση και το 35% (116 εκατ ευρώ) από κεφάλαια του παραχωρησιούχου, δηλαδή δάνεια και ίδια κεφάλαια.Η κατασκευή του έργου θα γίνει από τις ελληνικές εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και AVAX χωρίς τη συμμετοχή της γαλλικής Vinci που ηγείται της κοινοπραξίας παραχώρησης.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News