Πόλεμος στην Ουκρανία: Ο Πούτιν εκβιάζει με αέριο και σιτηρά – Ομαδικός τάφος 14 μέτρων στη Μπούσα ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ

Από το Κίεβο έχει εκφραστεί η εκτίμηση ότι υπάρχει σημαντική πρόοδος στις διαπραγματεύσεις και οι δύο πλευρές είχαν βρει κοινά σημεία σε κρίσιμα ζητήματα για τον τερματισμό του πολέμου, εκτός από το θέμα της Κριμαίας.

Πόλεμος

Η σφαγή και οι βαρβαρότητες σε πόλεις από τις οποίες αποχωρούν οι ρωσικές δυνάμεις, κυρίως έξω από το Κίεβο, όπως στην πόλη Μπούτσα έχουν σοκάρει την παγκόσμια κοινή γνώμη και τη διεθνή κοινότητα και επισκιάζουν κάθε προσπάθεια για ειρήνευση στην Ουκρανία, μετά από 40 μέρες ρωσικής εισβολής.

Οι βομβαρδισμοί και οι εχθροπραξίες συνεχίστηκαν την Κυριακή, παρά τις διαβουλεύσεις που συνεχίζονται, κυρίως στο παρασκήνιο τα τελευταία 24ωρα και αφού δεν φαίνεται να υπάρχει ακόμα στον ορίζοντα το ενδεχόμενο συνάντησης Πούτιν – Ζελένσκι. Όπως ξεκαθάρισε και χθες η Μόσχα δια του εκπροσώπου του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ, απευθείας συνάντηση των προέδρων Ρωσίας – Ουκρανίας θα γίνει μόνο εάν οι αντιπροσωπείες των δύο χωρών φτάσουν σε μία «γραπτή συμφωνία» και όχι «ένα σύνολο ιδεών».

Νωρίτερα από το Κίεβο είχε εκφραστεί η εκτίμηση ότι υπάρχει σημαντική πρόοδος στις διαπραγματεύσεις και οι δύο πλευρές είχαν βρει κοινά σημεία σε κρίσιμα ζητήματα για τον τερματισμό του πολέμου, εκτός από το θέμα της Κριμαίας. Αλλά από τη Μόσχα υπήρξε αμέσως διάψευση με τον επικεφαλής των Ρώσων διαπραγματευτών Βλαντίμιρ Μεντίνσκ να δηλώνει ότι «το σχέδιο συμφωνίας δεν είναι έτοιμο για να υποβληθεί σε μια συνάντηση κορυφής» και ότι «η θέση της Ρωσίας για την Κριμαία και το Ντονμπάς παραμένει αμετάβλητη».

Δορυφορικές εικόνες από τη φρίκη της Μπούσα -Ομαδικός τάφος 14 μέτρων

Δορυφορικές εικόνες από την ιδιωτική αμερικανική εταιρεία διαστημικής τεχνολογίας Maxar Technologies φέρονται να δείχνουν μία τάφρο μήκους περίπου 14 μέτρων, στον περιβάλλοντα χώρο εκκλησίας, στο σημείο δηλαδή όπου έχει εντοπιστεί ένας ομαδικός τάφος.

Η Maxar Technologies, η οποία συλλέγει και δημοσιεύει δορυφορικές εικόνες από την Ουκρανία, τόνισε ότι τα πρώτα σημάδια ανασκαφής για ομαδικό τάφο στην εκκλησία του Αγίου Ανδρέα και του Πιερβοζβάνοχο των Αγίων Πάντων έγιναν ορατά στις 10 Μαρτίου.

«Πιο πρόσφατη λήψη στις 31 Μαρτίου δείχνει τον (ομαδικό) τάφο, με μια τάφρο μήκους περίπου 45 ποδιών (σχεδόν 14 μέτρα), στο νοτιοδυτικό τμήμα της περιοχής κοντά στην εκκλησία», ανακοίνωσε η Maxar.

Πόλεμος

Σκοτώθηκε στη Μαριούπολη ο Λιθουανός σκηνοθέτης Μάντας Κβενταράβιτσους

Ο Λιθουανός σκηνοθέτης Μάντας Κβενταραβίτσιους σκοτώθηκε στη Μαριούπολη, καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία μαίνεται για 39η ημέρα. Ο 45χρονος ντοκιμαντερίστα ήταν γνωστός για το ντοκιμαντέρ του «Mariupolis», που έκανε πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου το 2016.

«Οι Ρώσοι εισβολείς σκότωσαν τον Λιθουανό σκηνοθέτη Μάντας Κβενταράβιτσους, δημιουργό του ντοκιμαντέρ ‘Mariupolis’, καθώς προσπαθούσε να φύγει από τη Μαριούπολη», ανέφερε μέσω Twitter το υπουργείο Άμυνας της Ουκρανίας.

Πόλεμος

«Κτήνη» που διαπράττουν εγκλήματα πολέμου χαρακτηρίζει ο Ζελένσκι τους Ρώσους στρατιωτικούς

ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι δήλωσε χθες Κυριακή το βράδυ πως μπορεί να έρθουν στο φως κι άλλες «φρικαλεότητες», να αποκαλυφθούν «ακόμη περισσότεροι θάνατοι και εγκλήματα» στις περιοχές της χώρας του υπό ρωσικό έλεγχο.

«Διότι αυτή είναι φύση του ρωσικού στρατού που εισέβαλε στη χώρα μας. Είναι κτήνη που δεν ξέρουν άλλο τρόπο να δρουν», υποστήριξε σε μαγνητοσκοπημένο διάγγελμά του. Πρόσθεσε πως θέλει κάθε μητέρα ρώσου στρατιώτη να δει τα πτώματα των αμάχων στην Μπούτσα και αλλού.

 

Το 70% του Τσερνίχιβ έχει καταστραφεί

«Οι συνέπειες είναι φοβερές, όπως και στην Μπούτσα και στο Χάρκοβο και μάλλον και στη Μαριούπολη», είπε ο Ατροσένκο σε ουκρανικό τηλεοπτικό δίκτυο. Μέρος των δηλώσεών του αναδημοσίευσε η εφημερίδα Ουκραΐνσκα Πράβντα.

Ο δήμαρχος είπε πως τον ανησυχεί πολύ το ότι δεν υπάρχει θέρμανση και η οικονομία της πόλης του έχει παραλύσει, σχεδόν εξίσου με τις αεροπορικές επιδρομές.

Στο Τσερνίχιβ βρίσκονται αρκετές μεσαιωνικές εκκλησίες και μοναστήρια. Η ουκρανική κυβέρνηση επιδίωκε το κέντρο της πόλης να ενταχθεί στον κατάλογο των μνημείων της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Πριν από τον πόλεμο, η πόλη είχε πληθυσμό 285.000 κατοίκων.