ΣΔΙΤ – Οδικά έργα: Τι γίνεται με τον άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη

Σε προχωρημένο στάδιο και ο διαγωνισμός για οδικό έργο ΣΔΙΤ, στον άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, εκτιμώμενου κόστους 312 εκατ. ευρώ.

ΣΔΙΤ

Αυξάνονται τα μεγάλα οδικά έργα μέσω ΣΔΙΤ, καθώς από το 2019 μέχρι σήμερα προχωρούν συνολικά πέντε μεγάλοι οδικοί άξονες μέσω σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με συνολικό προϋπολογισμό που υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει το 1,6 δισ. ευρώ.

Η λύση των ΣΔΙΤ κρίνεται ως ιδιαίτερα πρόσφορη, καθώς πλέον είναι εξαιρετικά δύσκολη η λήψη πλήρους χρηματοδότησης από κοινοτικά κονδύλια για την εκτέλεση οδικών έργων.
Στο πλαίσιο αυτό, στη σχετική «λίστα» πρόκειται να προστεθούν το αμέσως προσεχές διάστημα δύο νέα οδικά έργα ΣΔΙΤ, τα οποία εξαγγέλθηκαν πριν από έξι μήνες από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Ο λόγος για τον άξονα Θεσσαλονίκη – Εδεσσα και το τμήμα Δράμα – Αμφίπολη.
Στη σχετική «λίστα» θα προστεθούν σύντομα και οι άξονες Θεσσαλονίκη – Εδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη.
Στην αγορά αναμένουν με ενδιαφέρον και τις εξελίξεις αναφορικά με το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα οδικό έργο ΣΔΙΤ, τη νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, γνωστή και ως «Flyover», λόγω του υπερυψωμένου «χαρακτήρα» της.
Εν τω μεταξύ, σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται πλέον και ο πρώτος διαγωνισμός για οδικό έργο ΣΔΙΤ, ο οποίος προκηρύχθηκε ήδη από το καλοκαίρι του 2019. Ο λόγος για τον άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, εκτιμώμενου κόστους 312 εκατ. ευρώ, έργο που θα διεκδικήσουν τα ίδια σχήματα με εκείνα που διεκδικούν και την περιφερειακή της Θεσσαλονίκης. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 30 χρόνια.
Ακόμα ένα οδικό έργο μέσω ΣΔΙΤ είναι και το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του νέου Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).