Ταυτότητες: Τέλος τα φωτοαντίγραφα, πώς θα εκδίδεται το ψηφιακό πιστοποιητικό

Ηλεκτρονική υπηρεσία αναλαμβάνει την έκδοση ψηφιακού πιστοποιητικού ταυτότητας, απλοποιώντας τις συναλλαγές με το Δημόσιο

Ταυτότητες: Τέλος τα φωτοαντίγραφα, πώς θα εκδίδεται το ψηφιακό πιστοποιητικό

Η εποχή όπου οι πολίτες αναγκάζονταν να προσκομίζουν φωτοαντίγραφα της ταυτότητάς τους για συναλλαγές με δημόσιες υπηρεσίες ανήκει πλέον στο παρελθόν. Με νέα εγκύκλιο του γενικού γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου, θεσπίζεται η έκδοση ψηφιακού αντιγράφου της ταυτότητας, που θα αντικαθιστά πλήρως το έντυπο αντίγραφο.

Από εδώ και στο εξής, σε κάθε διοικητική διαδικασία που απαιτείται ταυτοποίηση, οι υπάλληλοι θα αντλούν αυτόματα το ψηφιακό αντίγραφο μέσω διαλειτουργικότητας με το Μητρώο Δελτίων Ταυτοτήτων της Ελληνικής Αστυνομίας, χωρίς να επιβαρύνεται ο πολίτης με επιπλέον ενέργειες. Η διαδικασία ολοκληρώνεται μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, με την εισαγωγή συγκεκριμένων στοιχείων, όπως το όνομα, το έτος γέννησης, τον αριθμό δελτίου ταυτότητας και τον κωδικό της διοικητικής διαδικασίας.

Το ψηφιακό αντίγραφο εκδίδεται σε μορφή PDF, περιλαμβάνει τα στοιχεία του υπαλλήλου, της διαδικασίας, αλλά και του πολίτη, φέρει μοναδικό αριθμό επαλήθευσης και QR code, ενώ φέρει την ηλεκτρονική σφραγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Έχει ισχύ πρωτοτύπου όταν κυκλοφορεί ηλεκτρονικά και γίνεται δεκτό και σε εκτυπωμένη μορφή χωρίς περαιτέρω επικύρωση.

Στην εγκύκλιο ξεκαθαρίζεται ότι η έκδοση ψηφιακού αντιγράφου γίνεται αυτεπάγγελτα από τις υπηρεσίες, με εξαίρεση μόνο περιπτώσεις παλαιών ταυτοτήτων ή ελλιπών στοιχείων, όπου μπορεί να απαιτηθεί είτε η χρήση ψηφιακού αντιγράφου από την εφαρμογή Gov.gr wallet είτε η κατάθεση φωτοαντιγράφου.