Το νεό λιμανι του Αιγίου συνδέεται απευθειας με την Ολύμπια Οδό – Πότε δημοπρατείται το έργο
Τρία χρόνια μετά την έγκριση έργου 6,5 εκ. ευρώ, από το υπουργείο Μεταφορών, ξεμπλόκαρε η οδική σύνδεση του νέου Λιμένα Αιγίου με τον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Αθηνών, ενισχύοντας τη διαμετακομιστική δραστηριότητα της πόλης, από θαλάσσης και αναπτύσσοντας την παραλιακή ζώνη.
Μετά από 3 περίπου χρόνια, αφότου εγκρίθηκε από το υπουργείο Μεταφορών, η οδική σύνδεση του Νέου Λιμένα Αιγίου με τον αυτοκινητόδρομο της «Ολυμπίας Οδού» ξεμπλοκάρει και προχωρά η υλοποίησή του, προκειμένου να ενισχυθεί η διαμετακομιστική δραστηριότητα της πόλης – από θαλάσσης – καθότι τα βαρέα οχήματα, σε αντίθεση με ό,τι ισχύει σήμερα, θα’ χουν απευθείας πρόσβαση από το δρόμο Αθηνών – Πατρών προς την παραλία και τις σύγχρονες λιμενικές εγκαταστάσεις.
Οι δικαστικές εκκρεμότητες με απαλλοτριώσεις ιδιοκτησιών στη Συνοικίας του «Νέου Κόσμου» Ροδοδάφνης, από όπου θα περάσει κυρίως ο νέος οδικός άξονας, διευεθτήθηκαν και σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «Πελοπόννησος» το μεγάλο έργο προχωρά στην επόμενη φάση.
Η δημοπράτηση κατασκευής της οδικής σύνδεσης τοποθετείται, χρονικά, στο πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου, κάτι που σημαίνει ότι, αν όλα πάνε καλά και δεν υπάρξουν ενστάσεις και διαμάχες εργολαβικών εταιρειών, το έργο δύναται να ξεκινήσει πριν μέσα στο προσεχές φθινόπωρο.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
Η Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών του υπουργείου Μεταφορών, έχει δεσμεύσει ποσό 6,4 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των αναγκαίων πιστώσεων για τις δαπάνες απαλλοτριώσεων. Το έργο έχει ενταχθεί στο «Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων», με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος να έχει ήδη προετοιμάσει το σύνολο των ενεργειών για την διαγωνιστική διαδικασία.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
«Πρόκειται για έργο που θα αλλάξει τα οικονομικά δεδομένα, καθότι είναι στρατηγικό για το νέο λιμάνι εθνικής σημασίας, του Αιγίου. Είναι έργο πνοής, καθαρά αναπτυξιακό για την πόλη, διότι θα δώσει ζωή στο ανενεργό σήμερα λιμάνι αλλά και πρόσβαση στην παραλιακή ζώνη. Θα προσδώσει προστιθέμενη αξία στον τόπο και βιωσιμότητα στο λιμάνι. Δεν είναι απλά ένα οδικό έργο, αλλά θα παίξει καταλυτικό ρόλο στην οικονομική άνθιση της περιοχής» έχει τονίσει ο περιφερειάρχης Δυτικήςη Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης.
ΤΟ ΕΡΓΟ
Η νέα οδός, υπό νέα χάραξη, θα έχει συνολικό μήκους 1,6 χλμ.και θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Θα έχει σαν αφετηρία τον Κόμβο Εισόδου – Εξόδου του Νέου Λιμένα, θα διέρχεται Δυτικά – Νότια του Βιολογικού Καθαρισμού, της Μαρίνας και των Παλαιών Σφαγείων Αιγίου, στη συνέχεια θα κινείται Νότια του ποταμού Μεγανίτη, θα διασχίζει τον οικισμό «Νέου Κόσμου» και στη συνέχεια κινούμενη στα Βόρεια αυτού, θα καταλήγει σε προβλεπόμενο κυκλικό κόμβο στην ΠΑΘΕ.
ΒΥΘΟΜΕΤΡΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΝΕΟ ΛΙΜΕΝΟΒΡΑΧΙΟΝΑ
Θετικά βλέπει την επιπρόθετη κατασκευή λιμενοβραχίονα στο Νέο Λιμάνι του Αιγίου, όπου θα μπορούν να δένουν περί τα 100 μικρά αλιευτικά σκάφη (υπό τη μορφή μικρής μαρίνας) ο περιφερειάρχης Νετάριος Φαρμάκης.
Για το αίτημα αυτό του προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αιγιάλειας Βασίλη Χριστόπουλου, είχε προ ημερών επαφή με τον κ. Φαρμάκη ο αιγιώτης σύμβουλος του ΥΕΘΑ Πέτρος Δαδιώτης, ο οποίος λίγες ημέρες πριν είχε με ον κ. Χριστόπουλο συνάντηση εργασίας με τον υπουργό Ναυτιλία Γ.Πλακιωτάκη.
Το έργο προβλεπόταν στην αρχική μελέτη του Νέου Λιμανιού, αλλά είχε μείνει εκτός αρχικής φάσης εκτέλεσης, λόγω έλλειψης κονδυλίων κι έτσι θεωρείται «χρωστούμενο». Η χρηματοδότηση εκτιμάται στα 2,5 εκατ. ευρώ και εντός των ημερών το ΔΛΤΑ θα καταθέσει στην ΠΔΕ νέες Βυθομετρικές Μελέτες, ώστε τα υποθαλάσσια δεδομένα να είναι επίκαιρα.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News