Το Ταμείο Ανάκαμψης προωθεί την ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2024 εκτιμάται επίσης ότι θα ολοκληρωθεί η εισαγωγή της ηλεκτροκίνησης στον στόλο οχημάτων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας και του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης
Το Ταμείο Ανάκαμψης προωθεί ένα νέο οδικό χάρτη για την περαιτέρω ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας.
Το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης «Ελλάδα 2.0», στα όσα θα φέρει στη χώρα, προωθεί μεταξύ άλλων μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης και την ηλεκτροκίνηση, που ξεκίνησε πέρισυ το καλοκαίρι χάρις στο κρατικό πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Με βάση τα όσα προβλέπονται, μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2024 εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί η ενέργεια για την αντικατάσταση περίπου 2.000 παλιών οχημάτων ταξί με ισάριθμα νέα ηλεκτρικά μοντέλα, όπως άλλωστε αναφέρεται στην εκτελεστική απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, για την έγκριση της αξιολόγησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης «Ελλάδα 2.0».
Για να αντικατασταθούν τα οχήματα ταξί θα διατεθούν ποσά συνολικού ύψους 40 εκατομμυρίων ευρώ, από το «Ελλάδα 2.0». Όσο για την επιδότηση, θα προσπεράσει κατά πολύ τα μέχρι τώρα ισχύοντα επίπεδα του προγράμματος κρατικής επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και θα φτάσει τα 22.500 ευρώ συμπεριλαμβανομένης της απόσυρσης, από τα 10.500 ευρώ που είναι σήμερα.
Μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2024 εκτιμάται επίσης ότι θα ολοκληρωθεί (πάντα μέσω του «Ελλάδα 2.0») η εισαγωγή της ηλεκτροκίνησης στον στόλο οχημάτων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας και του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Μέχρι τότε θα αντικατασταθούν 220 παλιά λεωφορεία με ισάριθμα νέα ηλεκτρικά μοντέλα (57 για τη Θεσσαλονίκη και 163 για την Αθήνα).
Ακόμη, θα επιδοτηθεί η εγκατάσταση το λιγότερο 8.000 δημόσιων σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, σε προαστιακές και αστικές τοποθεσίες μέσα στις πόλεις και σε άλλα κομβικά σημεία (χώροι στάθμευσης, λιμάνια, αυτοκινητόδρομοι και αεροδρόμια). Με βάση τις εκτιμήσεις, το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα εκκινήσει το τέταρτο τρίμηνο του 2022, με την έναρξη ισχύος των αποφάσεων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ). Στις αποφάσεις αυτές θα αποσαφηνίζεται ο μηχανισμός υλοποίησης του δικτύου φόρτισης και η διαδικασία επιλογής των μονάδων. Η ανάθεση του έργου προβλέπεται να λάβει χώρα το τέταρτο τρίμηνο του 2023, προκειμένου να μπορεί να ολοκληρωθεί σε δώδεκα μήνες.
Το ΥΠΕΝ (Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας) θα μεταρρυθμίσει τη νομοθεσία για την παροχή δημόσιας υπηρεσίας όσον αφορά τις εταιρείες εκμετάλλευσης λεωφορείων (ΚΤΕΛ), με βάση το σύστημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης κεκτημένο της ΕΕ. Αυτό θα γίνει για να δοθεί η δυνατότητα σε ΚΤΕΛ εκτός Θεσσαλονίκης και Αθήνας η δυνατότητα ασφαλούς επένδυσης σε ηλεκτρικά λεωφορεία. Ακόμη, θα διενεργηθεί μελέτη σκοπιμότητας για την ίδρυση οργανισμού για τις ηλεκτροκίνητες μεταφορές, που θα διασφαλίζει τον συντονισμό μεταξύ των υποδομών ενέργειας και μεταφορών και των αρχών της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Τέλος, μέσω του προγράμματος «Ελλάδα 2.0» θα δοθούν κεφάλαια για την ανάπτυξη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Θα αναπτυχθουν περισσότερες από δέκα εγκαταστάσεις με τμήματα έρευνας και ανάπτυξης. Έτσι, θα μπορεί μεταξύ άλλων να δρομολογηθεί η ανακύκλωση μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων διά της επαναχρησιμοποίησης πρώτων υλών (κοβάλτιο-λίθιο).
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News