Το τρένο θα φτάσει…μέσω Ουκρανίας;

ΟΙ ΟΙΩΝΟΙ περί την πρόοδο και ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, δημιουργούν συνθήκες επισφάλειας, αν όχι και κινδύνου, σύμφωνα με τις νεότερες πληροφορίες, οι οποίες δικαιώνουν ρεπορτάζ- προειδοποίηση της «Π» μόλις της περασμένης εβδομάδας.

ΠΟΥ ΕΙΧΑΜΕ μείνει; Εκεί όπου η ΕΕ απέρριπτε το κυβερνητικό σχέδιο για την τελική φάση του δικτύου, υποχρεώνοντας την Πολιτεία να επανέλθει με βελτιωμένη εκδοχή, η οποία απέχει μεν από τα επιθυμητά πλάνα που έχει θέσει ο Δήμος Πατρέων ως πήχη, αλλά και πάλι φαίνεται να μη συναντά τα ανεκτά επίπεδα σκοπιμότητας κόστους που ασπάζονται οι Βρυξέλλες. Εχει προκύψει και ένα απρόσμενο ζήτημα που απορροφά πόρους και ενέργεια: Το ουκρανικό μέτωπο.

ΚΑΙ ΤΙ γίνεται τώρα; Το νεότερο ρεπορτάζ αναφέρει ότι η Πολιτεία θα εξετάσει εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης, οι οποίες είναι εντελώς αμφίβολο αν επαρκούν για το προϋπολογιζόμενο κόστος, ενώ το ενδεχόμενο να μπει ιδιωτικό κεφάλαιο στο έργο θα δημιουργήσει δεδομένα βαρέως δεσμευτικά για το μέλλον.

ΕΙΝΑΙ νωρίς για προφητείες (κατά μια πιο απαισιόδοξη θεώρηση, βέβαια, ίσως να είναι και αργά, αφού οι εξελίξεις κλειδώνουν σε αρνητική κατεύθυνση), αλλά διαφαίνεται ότι είναι πολύ πιθανό να απειληθεί το σενάριο για εκτεταταμένη υπογειοποίηση της γραμμής.

ΜΗΝ ξεχνάμε ότι υπάρχουν τεχνοκράτες που διατείνονται ότι η υπογειοποίηση είναι παντελώς απορριπτέα ως πολύ δαπανηρή αλλά και τεχνικά προβληματική.

ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΣΤΕ ότι ο Δήμος Πατρέων παρακολουθεί τις εξελίξεις, σταθερά καλόπιστος αλλά και απαιτητικός ταυτόχρονα. Οπως φαίνεται, είναι κάτι παραπάνω από χρήσιμη μια πιο ενεργητική και παρεμβατική εποπτεία. Είτε για να μη χάσουμε τις υπογειοποιήσεις που θεωρούμε εξασφαλισμένες, είτε για να μην φτάσει το τρένο στο κέντρο της πόλης την επόμενη δεκαετία, κάτι που διόλου δεν μπορεί να αποκλειστεί.