Πέθανε ο «αστυνομικός» του Σασμού, Δημήτρης Ήμελλος: «Το υλικό των Ελλήνων ηθοποιών είναι ο θησαυρός μας» – Όταν μιλούσε στο pelop.gr

Ο Δημήτρης Ήμελλος, αγαπημένος καθηγητής της Δραματικής Σχολής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, έφυγε πρόωρα από τη ζωή. Με το πάθος και την αφοσίωσή του, άφησε ανεξίτηλο το αποτύπωμά του στον καλλιτεχνικό κόσμο.

Δημήτρης

Ο Δημήτρης Ήμελλος, ένας από τους πιο αγαπητούς και αξιόλογους καθηγητές της Δραματικής Σχολής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 57 ετών, αφήνοντας πίσω του μια σπουδαία καλλιτεχνική παρακαταθήκη.

Ο Δημήτρης Ήμελλος εφ’ όλης της ύλης – Τι μας λέει για τη Δραματική Σχολή του ΔΗΠΕΘΕ αλλά και για τον «Σασμό»

Δάσκαλος, ηθοποιός και στοχαστής, ο Ήμελλος άφησε το στίγμα του τόσο μέσα από την εκπαίδευση των νέων καλλιτεχνών όσο και μέσω των απόψεών του για το θέατρο και την τέχνη. Σε μία συνέντευξή του στο pelop.gr είχε μοιραστεί πολύτιμες σκέψεις και εμπειρίες από τη μακρά του πορεία στη Σχολή, την οποία είχε υπηρετήσει με αφοσίωση και όραμα, αλλά και για την τέχνη γενικότερα. Ακολουθούν ορισμένα αποσπάσματα από τη συγκινητική αυτή συνομιλία που σκιαγραφούν την προσωπικότητά του.

Για τη Δραματική Σχολή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας:

«Ξεκινήσαμε ένα πείραμα τότε με τον Θοδωρή Αμπαζή. Ήθελε η Πάτρα να αποκτήσει μια ξεχωριστή καλλιτεχνική ταυτότητα, όχι να είναι “ζητιάνος” της πρωτεύουσας, αλλά μια πρωτεύουσα της Δυτικής Ελλάδας. Δημιουργήσαμε μια ταυτότητα για ολόκληρη την περιοχή ώστε να έρχονται μαθητές από όλη την Ελλάδα. Ξεκινήσαμε από Πατρινούς και σιγά-σιγά πείσαμε την τοπική κοινωνία και τους φορείς για την αξία της δουλειάς μας».

Αναφερόμενος στις προκλήσεις της Σχολής, είχε σημειώσει:
«Μία σχολή θέλει υπομονή για να αποκτήσει ταυτότητα. Ωστόσο, συχνά επικρατούν πολιτικά παιχνίδια και προσωπικές φιλοδοξίες που κλονίζουν τέτοια δημιουργήματα. Δεν καταλαβαίνουμε ότι η τέχνη και η εκπαίδευση απαιτούν συνέχεια και όχι διαρκείς ανατροπές. Μια σχολή βασίζεται στους καθηγητές και στους μαθητές της. Καταφέραμε η Δραματική Σχολή του ΔΗΠΕΘΕ, που κάποτε ήταν άγνωστη, να γίνει τρίτη επιλογή σπουδαστών πανελλαδικά».

Για το υλικό των Ελλήνων ηθοποιών:

Με την παραστατική του σκέψη είχε παρομοιάσει την τέχνη των ηθοποιών με τα αποθέματα θησαυρού της χώρας:
«Το θεατρικό υλικό της Ελλάδας και της Πάτρας είναι σαν θησαυρός που βρίσκεται βαθιά στη γη. Εμείς δεν διαθέτουμε την τεχνολογία να τον εξορύξουμε, όπως ακριβώς και με τον ορυκτό μας πλούτο. Ο πλούτος που κρύβει η χώρα είναι ανεκτίμητος, αλλά μας λείπουν τα μέσα να τον αναδείξουμε. Το υλικό των Ελλήνων ηθοποιών είναι το πλουσιότερο στον πλανήτη, αλλά το επίπεδο των τεχνολογιών μας το φτωχότερο».

Για τις αγωνίες των σπουδαστών του:

Ο Δημήτρης Ήμελλος βρισκόταν πάντα δίπλα στους μαθητές του, ιδιαίτερα σε δύσκολες στιγμές, όπως η περίοδος του κορονοϊού: «Η μεγαλύτερη αγωνία για τους μαθητές είναι η διαδικασία. Όταν τρέχεις έναν αγώνα και σταματάς κάθε τόσο, χάνεις την κούρσα και χρειάζεται φαντασία να γεφυρώσεις τα κενά. Αυτή είναι η πρόκληση: πώς η φαντασία μπορεί να συναντήσει την πραγματικότητα».

Ένα μήνυμα αισιοδοξίας:

Ακόμα και στις πιο δύσκολες εποχές, ο Δημήτρης Ήμελλος πίστευε στη δύναμη της αισιοδοξίας και της προσωπικής πίστης:
«Μόνο καλό μπορεί να βγει από τις δυσκολίες. Αν πιστεύεις στο καλό, θα το δεις να γίνεται. Αν πιστεύεις στο κακό, τότε θα γίνει κακό. Είναι στο χέρι μας».

Διαβάστε επίσης:

Πάτρα: Εκτός ΔΕΥΑΠ υπάλληλος για… ναρκωτικά ΕΓΓΡΑΦΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ

Υπουργείο Άμυνας: Ποια στρατόπεδα κλείνουν και ποιες μονάδες συγχωνεύονται μέχρι το τέλος του έτους

Η καμπάνια «Φοράτε Κράνος» του Υπουργείου Υγείας, με πρωταγωνιστή τον Άδωνι Γεωργιάδη ΒΙΝΤΕΟ

Επίδομα παιδιού: Ανοίγει στις 20 Δεκεμβρίου η ηλεκτρονική πλατφόρμα