Τραπ Πάνικ
Οι παλαιότεροι, αλλά και όσοι ασχολούνται με την ποπ κουλτούρα, θα θυμούνται το λεγόμενο Satanic Panic που επικρατούσε τη δεκαετία του ’80. Γονείς και μια ολόκληρη κοινωνία σε φρενίτιδα να καταδικάζουν ένα ολόκληρο είδος μουσικής με τον φόβο ότι τα παιδιά τους θα γίνουν σατανιστές, εγκληματίες και δολοφόνοι. Πως θα κάνουν θυσίες αθώα μωρά και ζώα στον σατανά και θα καίνε εκκλησίες στον ελεύθερο χρόνο τους.
Εμείς, στην Ελλάδα το ζήσαμε αργότερα, με μία διαφορετική μορφή και με «πρωταγωνιστές» τραγουδιστές όπως την Μαρινέλλα, τον Γιάννη Πάριο, τον Γιώργο Μαζωνάκη κ.ά. Ποιος δεν θυμάται τις εκπομπές του Κώστα Τσαρούχα στην ελληνική τηλεόραση, να παίζει τους δίσκους ανάποδα, με τραγούδια που «έκρυβαν» – έλεγε – υποσυνείδητα μηνύματα. Ήταν και η εποχή των σατανιστών της Παλλήνης και τότε η ελληνική κοινωνία έζησε τη δική της φρενίτιδα.
Μετά είχαμε τις ταινίες τρόμου/θρίλερ και τα βιντεοπαιχνίδια τα οποία – όπως έλεγαν – κάνουν τα παιδιά δολοφόνους.
Και τώρα εν έτη 2022 ζούμε κάτι διαφορετικό. Ζούμε το δικό μας Τραπ Πάνικ με αφορμή το επεισόδιο που έγινε στα MAD Video Music Awards μεταξύ των δύο τράπερ. Ολόκληρη η κοινωνία, ξαφνικά ανακάλυψε την τραπ και αναρωτιέται ποιο είναι το μέλλον της νεολαίας, τι πρότυπα δίνουμε στα παιδιά μας, χωρίς όμως κανείς να αναρωτιέται ποιο είναι το δικό του μερίδιο ευθύνης.
Δεν κινδυνεύει η νεολαία από τους τράπερς. Έχει τόσους κινδύνους να αντιμετωπίσει, κινδύνους που τους περνά στο prime time της η τηλεόραση ή στις ειδήσεις της τόσο ανάλαφρα.
Κανείς δεν έγινε δολοφόνος λόγω της μουσικής που άκουγε ή τον ταινιών που έβλεπε και των παιχνιδιών που έπαιζε (δεν αναφερόμαστε σε ειδικές περιπτώσεις όπου υπήρχαν ψυχολογικά θέματα).
Μόδα είναι. Και τα παιδιά θέλουν να ανήκουν κάπου, οπότε πάνε με την μόδα. Αύριο θα είναι κάτι άλλο.
Πάντως, και εμείς που ακούμε Μαρινέλλα, Πάριο, Μαζωνάκη – κανονικά και όχι ανάποδα – σατανιστές δεν γίναμε, άντε να ήπιαμε 1-2 ποτά παραπάνω.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News