Τρίτη σε αυτοκτονίες η Δυτική Ελλάδα… με τη Γέφυρα στις «επιλογές»

Oι περιφέρειες με το υψηλότερο ποσοστό θνησιμότητας από αυτοκτονία είναι η Κρήτη, η Αττική και η Δυτική Ελλάδα. Η πιο συχνή μέθοδος παραμένει ο απαγχονισμός.

αυτοκτονίες

Η τελευταία αυτοκτονία από τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου έγινε προχθές, όταν άνδρας βούτηξε στο κενό, όμως το άψυχο σώμα του εντοπίστηκε.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Αυτοκτονιών του Κέντρου Ημέρας για την Πρόληψη της Αυτοκτονίας (Κλίμακα), για τα έτη 2016-2018, τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν από άντρες αυτόχειρες επιβεβαιώνοντας τον επιβαρυντικό παράγοντα του φύλου, ενώ οι περιφέρειες με το υψηλότερο ποσοστό θνησιμότητας από αυτοκτονία είναι η Κρήτη, η Αττική και η Δυτική Ελλάδα. Η πιο συχνή μέθοδος παραμένει ο απαγχονισμός.

Στην Ελλάδα, τέτοιες τοποθεσίες έχουν αποτελέσει κατά καιρούς ο Ισθμός της Κορίνθου, η Ακρόπολη, η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, η Γέφυρα της Χαλκίδας, οι Καταρράκτες της Εδεσσας, η Λίμνη των Ιωαννίνων, το Λιμάνι του Πειραιά και ο Πηνειός Ποταμός.

Όπως λένε οι ειδικοί, η δημοσιοποίηση τέτοιου τύπου αυτοκτονιών, ωστόσο, πρέπει να γίνεται πάρα πολύ προσεκτικά, καθώς οι αυτοκτονίες από «hotspots» συνήθως φέρνουν μιμητικές συμπεριφορές.

Επίσης, πρέπει πάντα να έχουμε υπόψη μας ότι ο αντίκτυπος τέτοιου τύπου αυτοκτονιών είναι πολύ μεγαλύτερος, καθώς υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να υπάρχουν θεατές, στους οποίους στη συνέχεια πρέπει να γίνουν συγκεκριμένου τύπου παρεμβάσεις, όπως ψυχολογική υποστήριξη για τη διαχείριση πιθανού μετατραυματικού στρες!

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, για το 2015 ο θάνατος από πτώση αποτελεί την πρώτη πιο συχνά χρησιμοποιούμενη μέθοδο αυτοκτονίας για τις γυναίκες και την τρίτη για τους άντρες.

ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ…ΠΛΗΝ ΕΝΟΣ

Στη Γέφυρα Ρίου -Αντιρρίου, από την ημέρα κατασκευής της, αρκετοί έχουν δώσει τέλος στη ζωή τους, «επιλέγοντάς την» και κάποιοι άλλοι έχουν αποπειραθεί, αλλά σώθηκαν την τελευταία στιγμή.

Απ’ όσους έχουν προβεί στο απονενοημένο διάβημα έχουν εντοπιστεί όλοι εκτός από έναν. Τον άνδρα που το μεσημέρι της Πέμπτης 28 Απριλίου έπεσε από εκεί χωρίς να εντοπιστεί ποτέ το σώμα του. Οι έρευνες του Λιμενικού Σώματος είχαν επικεντρωθεί στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα σε Ρίο και Αντίρριο, αλλά και ευρύτερα. Στις αναζητήσεις συμμετείχαν σκάφη του ΛΣ, ιδιωτικά, τα πλοία της πορθμειακής γραμμής, καθώς και ομάδα του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Πάτρας. Ερευνες είχαν γίνει και από ξηράς, αλλά την εξαφάνισή του εξακολουθεί και καλύπτει ένα πυκνό πέπλο μυστηρίου!

Ηταν λίγο πριν από τις 2.30 το μεσημέρι της Πέμπτης όταν ο άνδρας στάθμευσε το αυτοκίνητό του πάνω στη Γέφυρα, στο ρεύμα προς Αντίρριο.

Αρχικά, έγινε αντιληπτός από το περιπολικό της Γέφυρας, το οποίο τον προσέγγισε από το αντίθετο ρεύμα (προς Ρίο) και του ζήτησε να απομακρυνθεί άμεσα από το σημείο, καθώς κινδύνευε η ασφάλειά του.

Ενώ αρχικά έδειξε να υπακούει στις συστάσεις των υπευθύνων, μόλις το αυτοκίνητο της Γέφυρας απομακρύνθηκε, εκείνος παρέμεινε στο σημείο. Μεσολάβησαν λίγα λεπτά, μέχρι το όχημα της Γέφυρας να κάνει αναστροφή και να τον πλησιάσει ξανά, αλλά ο άνδρας είχε εξαφανιστεί.

Γι’ αυτό, οι υποψίες όλων στράφηκαν στο ενδεχόμενο να έκανε «βουτιά θανάτου» στη θάλασσα. Οι υποψίες ενισχύθηκαν από τη μαρτυρία επιβάτη σε πλοίο της πορθμειακής γραμμής Ρίου – Αντιρρίου, ότι είδε έναν άνθρωπο να πέφτει από τη Γέφυρα στη θάλασσα κάτι το οποίο είχε επιβεβαιώσει και το Λιμεναρχείο Πατρών στην επίσημη ανακοίνωσή του: «Επιβάτης Ε/Γ – Ο/Γ πλοίου, που εκτελούσε δρομολόγιο από Ρίο για Αντίρριο, ανέφερε ότι παρατήρησε την πτώση ατόμου από τη γέφυρα στη θάλασσα.

Υπό τον συντονισμό του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, ενημερώθηκαν επίσης οι λιμενικές αρχές Πάτρας και Ναυπάκτου και ξεκίνησαν άμεσα έρευνες στην ανωτέρω ευρύτερη περιοχή, με τη συμμετοχή δύο (02) περιπολικών σκαφών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, ιδιωτικών σκαφών, Ε/Γ – Ο/Γ πλοίων της πορθμειακής γραμμής Ρίου – Αντίρριου, σκάφους και στελεχών του Ερυθρού Σταυρού, καθώς και περιπολικών οχημάτων ΛΣ-ΕΛΑΚΤ από ξηράς, με αρνητικά μέχρι στιγμής αποτελέσματα».