Υπουργείο Υποδομών: Έργα ύψους 2 δις ευρώ έρχονται να αλλάξουν τη Δυτική Ελλάδα

Δεύτερο κύμα υποδομών ανοίγει τον δρόμο της οικονομικής ανάπτυξης.

Υπουργείο Με τον νέο αυτοκινητόδρομο, ο χρόνος ταξιδιού από την Πάτρα έως τον Πύργο μειώνεται κατά 40 λεπτά περίπου

Οδικά, σιδηροδρομικά και αντιπλημμυρικά έργα που προσεγγίζουν τα 2 δισ. ευρώ βρίσκονται σε εξέλιξη από το υπουργείο Υποδομών και θα αλλάξουν τη Δυτική Ελλάδα. Από τα μεγαλύτερα έργα που υλοποιούνται είναι ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος, ένα έργο που είχε βαλτώσει για χρόνια, αλλά σήμερα έχει και πάλι ενεργά εργοτάξια.

Ο οδικός άξονας Πάτρα-Πύργος θα είναι έτοιμος σε 36 με 38 μήνες, και ο χρόνος ταξιδιού μεταξύ των δύο αστικών κέντρων μειώνεται κατά 40 λεπτά περίπου. Ειδικά για την εξυπηρέτηση της Βιομηχανικής Περιοχής Πάτρας (ΒΙΠΕ) ολοκληρώνεται μια περιφερειακή αρτηρία 25 χλμ. δίχως χρέωση, που ξεκινά από την περιοχή του Ρίου (18 χλμ. Μεγάλης Περιμετρικής) και φτάνει έως τον κόμβο ΒΙΠΕ Πάτρας (τα πρώτα 7 χλμ. του νέου αυτοκινητοδρόμου).

Επίσης δεδομένου ότι από τον νομό Ηλείας ξεκινούν οι θαλάσσιες συνδέσεις της ενδοχώρας με τα νησιά του Ιονίου (Ζάκυνθο, Ιθάκη, Κεφαλονιά, Κύθηρα), η κατασκευή της Πατρών-Πύργου θα συντελέσει στην κατάργηση των δυσχερειών της σύνδεσης αυτής των νησιών με τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας και θα διευκολύνει την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξή τους.

Η κατασκευή της Πατρών-Πύργου σε συνδυασμό με τις υπάρχουσες θαλάσσιες συνδέσεις και τους λιμένες υποδοχής (Πάτρα-Κυλλήνη-Κατάκολο, κ.λπ.), καθώς και το αεροδρόμιο του Αράξου, είναι βέβαιο ότι θα συμβάλουν στη δημιουργία ενός δεύτερου κύματος ανάπτυξης των τουριστικών εγκαταστάσεων σε όλη την περιοχή.

ΤΟ ΕΡΓΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Να σημειωθεί ότι παράλληλα με την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου, «τρέχει» και το έργο οδικής ασφάλειας στον υπάρχοντα άξονα με προϋπολογισμό 30 εκατ. που θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2023.

Επίσης ένα ακόμη μεγάλο έργο, ο οδικός άξονας Ακτιο-Αμβρακία, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2023, ενώ προ ημερών δόθηκε στην κυκλοφορία, 12 χρόνια μετά την έναρξη των πρώτων έργων στον αυτοκινητόδρομο, η παράκαμψη Αμφιλοχίας, μήκους 17 χιλιομέτρων.

Με τη λειτουργία του νέου τμήματος, μειώνεται η απόσταση Αμβρακία-Ακτιο και παράλληλα θα αποσυμφορείται η πόλη της Αμφιλοχίας. Η περιοχή το καλοκαίρι έγινε οδικός κόμβος από την Ιόνια Οδό προς τις ακτές του Ιονίου, τη Βόνιτσα, την Πρέβεζα, το Ακτιο και τη Λευκάδα με αποτέλεσμα, χιλιάδες επισκέπτες να πλημμυρίσουν τις ακτές.

Στην τελική ευθεία μπαίνει και η οδική σύνδεση της Λευκάδας με το Ακτιο και τον Δυτικό Αξονα, με προϋπολογισμό 48 εκατομμύρια ευρώ που θα παραδοθεί το καλοκαίρι του 2023.

ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ 

Σημαντικό βάρος δίνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στην ανάπτυξη του σιδηροδρόμου όπου εκτυλίσσεται ένα συνεκτικό πρόγραμμα έργων.

Στην τελική ευθεία περνάει ο σιδηροδρομικός διαγωνισμός της ΕΡΓΟΣΕ για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Αίγιο-Ρίο, με το οποίο το τρένο θα φτάσει στην πόρτα της Πάτρας.

Το έργο βρίσκεται στην προσυμβατική του φάση και στόχος είναι η υπογραφή της σύμβασης εντός φθινοπώρου. Μέχρι τότε θα πρέπει να έχει εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια να παρουσιαστεί στη Βουλή.

Ανάδοχοι για τη γραμμή Αίγιο-Ρίο είναι το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.

Τέλος, με το έργο αυτό θα απομένει πλέον το τελευταίο τμήμα από το Ρίο μέχρι το νέο λιμάνι της Πάτρας που ολοκληρώνει πλήρως τη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Πάτρα. Ο διαγωνισμός για αυτό το τμήμα ξεκίνησε φέτος.