Πάτρα: «Βόμβα» στην αντιδρόμηση βάζουν οι κάτοικοι!

Η «Π» αποκαλύπτει έγγραφα-ντοκουμέντο: Η Περιφέρεια ζητούσε επανεξέταση των ρυθμίσεων, ο Δήμος απέρριψε το αίτημα

αντιδρόμηση

Στον «αέρα» κινδυνεύει να τιναχθεί η διαδικασία αντιδρόμησης της Κανακάρη, αφού όπως αποκαλύπτει σήμερα η «Π», η Συντονιστική Επιτροπή των κατοίκων έχει καταλήξει στην κατάθεση προσφυγής στη Δικαιοσύνη, για την ακύρωση της απόφασης του Δήμου και την επανεξέταση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που έχει δρομολογήσει. Παράλληλα, η Επιτροπή έχει ζητήσει συνάντηση με την υφυπουργό Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, ώστε να την ενημερώσει για το θέμα.

Ας σημειωθεί εδώ, ότι με απόφασή του το ΣΤΕ έχει ακυρώσει απόφαση αντιδρόμησης στον Δήμο Ψυχικού.

Παράλληλα η «Π» φέρνει σήμερα για πρώτη φορά στο φως της δημοσιότητας, δύο αποκαλυπτικά έγγραφα:

Πρόκειται για τη γνωμοδότηση της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών της ΠΕ Αχαΐας, με την οποία καλούσε τον Δήμο Πατρέων για την επανεξέταση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και από την άλλη, για την απάντηση της Διεύθυνσης Πολεοδομικού–Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού και Δόμησης του Δήμου Πατρέων, με την οποία απέρριπτε την υποδεικνυόμενη επανεξέταση των μελετών και ξεκαθάριζε τη συνέχιση υλοποίησης του συνολικού σχεδιασμού των κυκλοφοριακών αλλαγών.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι στην επιστολή της η Περιφέρεια (5/4/23) σημειώνει ότι η πρόταση επανεξέτασης που κατέθεσε στον Δήμο στηριζόταν στις απόψεις των φορέων των αστικών και υπεραστικών μεταφορών στην πόλη της Πάτρας, οι οποίοι έλαβαν επίσης γνώση των μελετών, ως καθ’ ύλην αρμόδιοι και υπεύθυνοι για τον σχεδιασμό και την εκτέλεση των δρομολογίων που εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό στην κεντρική περιοχή της Πάτρας.

ΤΙ ΑΝΕΦΕΡΑΝ ΤΑ ΕΓΓΡΑΦΑ

Ανάμεσα στα άλλα, η Περιφέρεια επισήμαινε: Την επιβάρυνση του κυκλοφοριακού φόρτου στις οδούς Μαιζώνος/Κωνσταντινουπόλεως, την δυσκολία ελιγμών στον αστικό χώρο των αρθρωτών λεωφορείων μήκους 18 μέτρων και κυρίως στους κόμβους Κανακάρη-Αράτου-Μαιζώνος και των λεωφορείων από κάθετες οδούς σε πεζοδρομημένα τμήματα της οδού Μαιζώνος (από Αράτου έως Δ. Γούναρη), καθώς και τη διαχείριση της στάθμευσης των οχημάτων στο αστικό κέντρο.

Ετσι, η ΠΕ Αχαΐας πρότεινε την επανεξέταση των ρυθμίσεων, κυρίως στα σημεία που διαφαίνεται ότι δημιουργούνται αμφιβολίες ως προς τη δυνατότητα διέλευσης των λεωφορείων και πιθανή αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου και την εξέταση της πρότασης του Αστικού ΚΤΕΛ για δημιουργία λεωφορειολωρίδας αντίθετης κατεύθυνσης, επί της οδού Κορίνθου προς Βορρά, στο τμήμα μεταξύ Αγ. Σοφίας και Κολοκοτρώνη

αντιδρόμηση

Από την πλευρά του ο Δήμος Πατρέων, στην απαντητική του επιστολή (19/4/23) δικαιολογούσε την απόρριψη της προτεινόμενης επανεξέτασης των ρυθμίσεων, ως εξής:

«Είναι αυτονόητο ότι κάθε εποικοδομητική κριτική που θα βελτίωνε τον οποιοδήποτε κυκλοφοριακό ή άλλου είδους σχεδιασμό, η οποία είναι επιβεβλημένη από τον ρόλο σας ως “αρμόδια εποπτεύουσα αρχή των υπεραστικών και αστικών συγκοινωνιών της ΠΕ Αχαΐας”, όπως χαρακτηριστικά αναφέρετε, θα ήταν ασφαλώς ευπρόσδεκτη από την υπηρεσία μας, μόνο αν θα στηριζόταν σε επιστημονικά δεδομένα, αφού αποκλειστικός γνώμονας των ενεργειών της Διεύθυνσής μας δεν ήταν ποτέ η εξυπηρέτηση είτε συντεχνιακών είτε ατομικών συμφερόντων, αλλά πάντα το συμφέρον όλων των δημοτών του Δήμου μας, μέσω της συνεργασίας με όλους τους φορείς της πόλης.

Κατόπιν όλων των ανωτέρω, είναι προφανές, ότι ο Δήμος δεν θα προβεί στην υποδεικνυόμενη εκ μέρους σας επανεξέταση των συγκεκριμένων Μελετών και θα προγραμματίσει την υλοποίηση του συνολικού σχεδιασμού του».

ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ

Οι κάτοικοι της Κανακάρη ξεκαθαρίζουν στην «Π», ότι είναι υπέρ της ανάπλασης της πόλης και της λύσης του κυκλοφοριακού, αλλά θεωρούν ότι με την αντιδρόμηση της Κανακάρη ως εξόδου της Πάτρας, η πόλη θα πάθει «ασφυξία»:

«Δεδομένο είναι πλέον, αν και κανείς δεν τολμάει να το πει δημόσια, ότι η περίφημη μελέτη Δοξιάδη στην οποία υποτίθεται ότι στηρίζεται όλος ο σχεδιασμός, έχει :

A) Εχει παρέλθει η ισχύς της, γιατί έχουν περάσει περίπου 25 χρόνια.
Β) Εχουν υπάρξει αλλαγές που δεν προβλέπονταν σε αυτή. Διάνοιξη Κανελλοπούλου, μικρή και μεγάλη περιμετρική, πολλαπλασιασμός οχημάτων.
Γ) Εχει παραβιαστεί, γιατί η Ρήγα Φεραίου προβλεπόταν λεωφορειόδρομος. Η Κανακάρη έπρεπε να έχει ίδιο πλάτος σε όλο το μήκος και να είναι ευθεία. Δεν προέβλεπε ποδηλατόδρομο στην Οθωνος-Αμαλίας. Μίλαγε για υπόγειο παρκινγκ στα Ψηλά Αλώνια 420 θέσεων. Το ΓΠΣ του 2011 άλλαξε, προκειμένου το ΚΤΕΛ να γίνει στους Μύλους και όχι στο Νέο Λιμάνι, όπως σαφώς προβλεπόταν.
Δ) Στόχος ήταν η διευκόλυνση της εξόδου των οχημάτων από την πόλη. Η μελέτη Δοξιάδη έχει στοιχεία από μετρήσεις των ετών 1993-94.

ΘΕΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Παράλληλα οι κάτοικοι, μιλώντας στην «Π», θέτουν ζητήματα ασφάλειας, που αφορούν στο όριο ταχύτητας στον έτσι κι αλλιώς στενό δρόμο της Κανακάρη, το μικρό πλάτος των πεζοδρομιών, την ύπαρξη κολώνων φωτισμού στη μέση των στενών πεζοδρομίων, την προβληματική διέλευση μεγάλων οχημάτων και ειδικά έκτακτης ανάγκης, το πρόβλημα της στάθμευσης κ.ά.

Επίσης αναρωτιούνται, ποιο είναι το σχέδιο έκτακτης ανάγκης (σχέδιο Ξενοκράτης) εκκένωσης της πόλης, όταν οι προς βορρά έξοδοι Αγίου Ανδρέου και Κανακάρη παρουσιάζουν αμφότερες το φαινόμενο του λαιμού της μπουκάλας, τι προβλέπεται σε περίπτωση βλάβης των υποδομών στο στενό τμήμα της οδού και πώς θα ρυθμίζεται τότε η κυκλοφορία;

Επιπλέον, πώς θα εξασφαλιστεί με τα σταθμευμένα αυτοκίνητα, η απρόσκοπτη διέλευση πυροσβεστικού η απορριμματοφόρου και ποια πρόβλεψη υπάρχει για τη διασταύρωση Μικρής Περιμετρικής και Κανακάρη και το πλήθος των μαθητών που κινούνται εκεί, από συνολικά 4 σχολεία, με ολοήμερη κίνηση.

Οι κάτοικοι τέλος, θέτουν μέσω της «Π» και δημόσια κρίσιμα ερωτήματα:

– Εχει ενημερωθεί η Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας; Και ποια είναι η θέση της για τα θέματα ασφαλείας
– Εχει παραλάβει κάποιος επίσημα το έργο;
– Τι έχει λεχθεί για τις κακοτεχνίες και τις κατολισθήσεις λάσπης σε πολλά σημεία
– Εχει ληφθεί υπ’ όψιν ότι η Κανακάρη σαν έξοδος έχει 4 ανηφόρες, με συνέπεια μεγαλύτερη ατμοσφαιρική ρύπανση και ηχορύπανση;