ΑΑΔΕ: «Ηλεκτρονικός κλοιός» για τα POS – Το ηλεκτρονικό μητρώο και οι ημερομηνίες ενημέρωσης

Αρχίζει σήμερα η καταγραφή των POS από τους παρόχους.

ΑΑΔΕ

Ηλεκτρονικό δίχτυ γύρω από τα POS στήνει η ΑΑΔΕ, προκειμένου να κλείσει μια από τις πολλές «τρύπες» της φοροδιαφυγής. Ετσι, στην  πρώτη διαβίβαση στοιχείων στην ΑΑΔΕ για την καταγραφή τερματικών PΟS πρέπει να προχωρήσουν σημερα οι Παρόχοι Υπηρεσιών Πληρωμών, που εκκαθαρίζουν συναλλαγές, οι οποίες εξοφλούνται με τη χρήση καρτών πληρωμής.

Από σήμερα ξεκινάει η πλήρης καταγραφή από τους Παρόχους, των ενεργών POS στην αγορά, ενώ στις 29 Σεπτεμβρίου, θα γίνει η πρώτη ενημέρωση των επιχειρήσεων για το ηλεκτρονικό μητρώο που θα συσταθεί αυτόματα  με βάση τις πληροφορίες που θα στείλουν οι Πάροχοι.

Συγκεκριμένα, από τους επαγγελματίες – χρήστες των POS ζητείται απλώς η επιβεβαίωση της ορθότητας των στοιχείων, καθώς μέσω του Μητρώου, κάθε «μηχανάκι» στην αγορά αποκτά «ονοματεπώνυμο» με πλήρη στοιχεία των Χρηστών Υπηρεσιών Πληρωμών, από ΑΦΜ και επωνυμία έως ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του POS και βέβαια τον τραπεζικό λογαριασμό με τον οποίο συνδέεται.

Καμιά εξαίρεση δεν υπάρχει για τα «ξένα» POS. Επωνυμία, αριθμός φορολογικού μητρώου αλλοδαπής ή άλλος λειτουργικά ισοδύναμος αριθμός ταυτοποίησης, χώρα καταστατικής έδρας ή μόνιμης εγκατάστασης Παρόχου Μέσων Πληρωμών αλλοδαπής είναι μόνο μερικά από τα στοιχεία που απαιτείται να δηλωθούν.

Τι θέλει να πετύχει η ΑΑΔΕ

Στόχος της ΑΑΔΕ είναι το μητρώο POS να συσταθεί αυτοματοποιημένα, με βάση τις πληροφορίες που η ΑΑΔΕ θα λάβει από τους παρόχους POS, και οι επιχειρήσεις να διορθώνουν και να συμπληρώνουν την εικόνα τους, δηλώνοντας τα POS που τυχόν δεν περιλαμβάνονται στα στοιχεία που θα έχουν αποσταλεί από τους Παρόχους.

Με αυτόν τον τρόπο θα γνωρίζει η ΑΑΔΕ ποιος τα χρησιμοποιεί και τι τζίρο αποκομίζει μέσω των μηχανημάτων ηλεκτρονικών πληρωμών.

Στο πλαίσιο αυτό, κάθε Πάροχος Υπηρεσιών, ανεξάρτητα αν η καταστατική του έδρα ή ο τόπος πραγματικής διοίκησης ή η μόνιμη εγκατάσταση  του βρισκεται  στην Ελλάδα, υποχρεούται να υποβάλλει Δήλωση Μέσων Πληρωμών συναλλαγών μέσω τερματικών αποδοχής καρτών πληρωμών και ανάλογων μέσων που χρησιμοποιούνται από Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών ανά την Ελληνική Επικράτεια και συμβάλλονται μαζί του για τον σκοπό αυτό.

Η δήλωση υποβάλλεται για το σύνολο των Μέσων Πληρωμών που βάσει της μεταξύ τους συμβάσης διαθέτει ο Χρήστης Υπηρεσιών Πληρωμών, με διακριτή αναφορά σε κάθε μέσο. Στην περίπτωση των Παρόχων Μέσων Πληρωμών (NSPs), ως ημερομηνία πρώτης εφαρμογής της σχετικής υποχρέωσης ορίζεται η 26η Σεπτεμβρίου 2023, με υποβαλλόμενα στοιχεία τα σχετικά με τα ενεργά Μέσα Πληρωμών κατά τη 10η Σεπτεμβρίου 2023.

Για το χρονικό διάστημα από τις 11 έως και τις 30 Σεπτεμβρίου 2023, οι σχετικές δηλώσεις υποβάλλονται έως και την 5η Οκτωβρίου 2023.

Χρόνοι διαβίβασης στοιχείων

Η διαβίβαση των στοιχείων από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) και Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs) λαμβάνει χώρα:

  • Έως και τη 15η ημέρα εκάστου μήνα, με χρονικό διάστημα αναφοράς την 1η έως και τη 10η ημέρα του ιδίου μήνα.
  • Έως και την 25η ημέρα εκάστου μήνα, με χρονικό διάστημα αναφοράς την 11η έως και την 20ή ημέρα του ιδίου μήνα.
  • Έως και την 5η ημέρα του επόμενου μήνα, με χρονικό διάστημα αναφοράς την 21η έως την τελευταία ημέρα του προηγούμενου μήνα.