Μετράει αντίστροφα ο χρόνος για την επέκταση των δρομολογίων του προαστιακού μέχρι και την Κάτω Αχαΐα, όπως έγραψε η «Π» πρόσφατα.
Ο περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης και ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας Χαράλαμπος Μπονάνος ενημερώθηκαν χθες από τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Θανάση Κοτταρά ότι αυτό που απομένει είναι η απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που θα ρυθμίζει τα δρομολόγια και τους χρόνους άφιξης και μετεπιβίβασης (στον Αγιο Ανδρέα).
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Περιφέρεια αναφέρει ότι «μετά τις συντονισμένες ενέργειές της και τις αλλεπάλληλες επαφές που έγιναν προκειμένου να καταστεί δυνατή η επέκταση των δρομολογίων, ο ΟΣΕ κοινοποίησε στην Περιφέρεια έγγραφο προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ», στην οποία αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής: «Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών περίφραξης εντός της αστικής περιοχής της νότιας Πάτρας και αύξησης των επιτρεπομένων ταχυτήτων στο τμήμα 0+000 ως 6+220 Π-Πυ από 30 σε 55 km/h, είναι δυνατή η επέκταση των δρομολογίων Αγ. Ανδρέου – Καμινίων ως τον ΣΣ Κ. Αχαΐας. Για την επίτευξη κατάλληλων χρόνων μετεπιβίβασης στον Αγ. Ανδρέα θα προκύψει μικρή τροποποίηση των δρομολογίων και του Βόρειου τμήματος προαστιακών υπηρεσιών (1 min – αφορά τις αμ/χίες Αγ. Ανδρέα – Ρίου)».
«Πιστεύουμε ότι πολύ σύντομα πλέον θα μπορούμε να δούμε τον προαστιακό να φτάνει στην Κ. Αχαΐα» δήλωσε ο Ν. Φαρμάκης. Από την πλευρά του ο Χ. Μπονάνος τόνισε: «Δώσαμε αγώνα για να γίνει πράξη μία ακόμα υπόσχεση του χθες που όμως θα έμενε μόνο υπόσχεση εάν η σημερινή περιφερειακή αρχή δεν δρούσε αποφασιστικά. Ευχαριστούμε τους αρμόδιους φορείς του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη συνεργασία, η οποία έχει ως μοναδικούς ωφελούμενους τους πολίτες του τόπου μας».
Η «Π» είχε αναφερθεί σε πρόσφατο ρεπορτάζ για το επιτυχημένο δοκιμαστικό δρομολόγιο του προαστιακού. Υπενθυμίζεται ότι το ζητούμενο ήταν να αυξηθεί η ταχύτητα τόσο που να επιτρέπει ο χρόνος την έγκαιρη μετάβαση του συρμού από τον σταθμό του Αγίου Ανδρέα της Πάτρας στην γειτονική πόλη. Η απόσταση διανύθηκε, με όλες τις προγραμματισμένες στάσεις, στο διάστημα των 26-27 λεπτών. Αποδεικνύοντας ότι ο χρόνος επαρκεί για να γίνει λειτουργήσει κανονικά ο προαστιακός μέχρι την Κάτω Αχαΐα αντί να φτάνει μέχρι τα Καμίνια όπως συμβαίνει σήμερα.
Τρία ήταν τα ζητήματα που έθεσε βαρύτητα ο ΟΣΕ στην προετοιμασία για την επέκταση. Το πρώτο αφορούσε την εγκατάσταση 32 μπαρών (δύο υφιστάμενων και 30 νέων) του Αυτόματου Συστήματος Ισόπεδης Διάβασης. Το δεύτερο ζήτημα ήταν να ολοκληρωθεί η νέα περίφραξη σε εντοπισμένα σημεία της διαδρομής που εκτελείται το δρομολόγιο και να γίνει επιδιόρθωση σε τμήματα της παλιάς περίφραξης που είχαν καταστραφεί. Το τρίτο ήταν να πάρει η γραμμή με την δοκιμή τα φορτία της, ώστε να μην υπάρξει αστάθεια.
Την καταβολή μέρους της προϋπολογισθείσας δαπάνης των Περιφερειών για τα δρομολόγια μεταφοράς μαθητών, ως αποζημίωση στους επαγγελματίες αυτοκινητιστές (λεωφορεία και ταξί), στις περιοχές όπου τα σχολεία έμειναν κλειστά και δεν πραγματοποιήθηκαν δρομολόγια (χωρίς την ευθύνη των αυτοκινητιστών) εισηγήθηκε ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης στο ΔΣ της Ένωσης Περιφερειών, ζητώντας να υιοθετηθεί το αίτημα συλλογικά και να ζητηθεί από την Πολιτεία η υλοποίηση σχετικής νομοθετικής ρύθμισης.
Ο Ν. Φαρμάκης, στην πρότασή του, σημειώνει πως μέσω της συγκεκριμένης πρότασης, η οποία διαθέτει και ισχυρή νομική δικαιολόγηση, θα βοηθηθεί ο κλάδος των επιβατικών μεταφορών που είναι ένας ακόμα κλάδος ο οποίος έχει υποστεί ισχυρό πλήγμα λόγω της πανδημίας.
Επιπλέον, ο περιφερειάρχης επισημαίνει πως οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί μεταξύ Περιφερειών και μεταφορέων δεν μπορούν να τύχουν καταγγελίας από καμία πλευρά, δεδομένου ότι τα μέτρα κατά της πανδημίας και η λειτουργία των σχολικών μονάδων είναι δυναμικά, με αποτέλεσμα και οι Περιφέρειες και οι μεταφορείς να πρέπει να παραμένουν σε διαρκή ετοιμότητα και σε θέση να διαθέσουν τα μέσα τους όποτε αυτό τους ζητηθεί για την εκπλήρωση του αντικειμένου της σύμβασης που τους έχει ανατεθεί.
ΒΜ
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News