Ακρίβεια: Σε ποια προϊόντα θα ανακοινώνονται οι τιμές για να βρίσκετε το πιο φθηνό
Τον τρόπο που θα λειτουργήσει το «καλάθι του νοικοκυριού» εξήγησε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης έτσι ώστε οι καταναλωτές να γνωρίζουν ποια αλυσίδα σούπερ μάρκετ πουλάει το προϊόν που τους ενδιαφέρει πιο φθηνά.
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης μίλησε στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα Mega» για τις ανατιμήσεις σε βασικά προϊόντα κατανάλωσης καθώς και το σχέδιο των σούπερ μάρκετ για συγκράτηση τιμών σε 50 βασικά αγαθά.
Ο κ. Γεωργιάδης μίλησε για την ακρίβεια και για το καλάθι των 50 προϊόντων σε συγκεκριμένη τιμή.
«Έχουμε ακρίβεια, δυστυχώς για την Ευρώπη είμαστε στην 10άδα. Υπάρχει πρόβλημα με την ακρίβεια, γεγονός που υπάρχει και στον υπόλοιπο κόσμο. Το να αντιμετωπίζεις στον πληθωρισμό είναι μία δύσκολη άσκηση, διότι ο πληθωρισμός έρχεται από το εξωτερικό, ανεβαίνει η ενέργεια, ανεβαίνει το κόστος, ανεβαίνει η πώληση των προϊόντων και αυτό κάποια στιγμή φτάνει στο ράφι του καταναλωτή», ανέφερε αρχικά.
«Έχουμε κάνει δύο πράγματα. Έχουμε φτιάξει έναν ελεγκτικό μηχανισμό, πρωτόγνωρο για το υπουργείο Ανάπτυξης, δεν υπήρχε ποτέ στο υπουργείο τέτοιος μηχανισμός. Έχουμε κάνει 1000% περισσότερους ελέγχους από τους πολιτικούς μας αντιπάλους. Δεύτερον, βάλαμε το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους για να μπορεί ο ελεγκτικός μηχανισμός να φρενάρει όσο γίνεται τον πληθωρισμό, και αυτό αφορά στα προϊόντα συνολικά. Σε αυτή τη γενική «ομπρέλα» πάμε να χτίσουμε ένα πιο προστατευμένο κομμάτι, στο οποίο δίνουμε την ευκαιρία, σε όλους τους συμπολίτες μας που καλώς διαμαρτύρονται γιατί έχουν ανάγκη, και δεν βγάζουν τον μήνα, τουλάχιστον σε αυτά τα αγαθά που είναι απολύτως απαραίτητα, να τα βρουν», πρόσθεσε ο κ. Γεωργιάδης.
Σχετικά με το σχέδιο που μελετά η κυβέρνηση, ο Άδωνις Γεωργιάδης, διευκρίνισε πως, «Καλέσαμε τα σούπερ μάρκετ και η πρόταση έγινε δεκτή. Από χθες δουλεύουμε το υπουργείο Ανάπτυξης με τον σύνδεσμο των σούπερ μάρκετ, και το ινστιτούτο τους. Ορίζουμε σήμερα μέχρι τη Δευτέρα τις 50 κατηγορίες προϊόντων, γαλακτοκομικά, κρέας, λάδι, άλευρα, ζυμαρικά, χαρτικά, απορρυπαντικά και άλλα. Αφού συμφωνήσουμε αυτές τις κατηγορίες, θα έχει περιθώριο η κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ, να μας δηλώσει και να παρουσιάσει στο καταναλωτικό κοινό, με βάση τις 50 αυτές κατηγορίες, το «καλάθι του νοικοκυριού» στο εκάστοτε σούπερ μάρκετ».
Θα είναι επώνυμα αλλά και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε αναλογία που θα επιλέξουν οι επιχειρήσεις, με βασικό στόχο, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, το κόστος του να κυμαίνεται στο ύψος της μέσης δαπάνης των νοικοκυριών, το οποίο υπολογίζεται σε περίπου 275 ευρώ τον μήνα.
»Στην εφαρμογή e-katanalotis μπορεί να βρει κανείς πόσο κοστίζουν όλα τα προϊόντα σε κάθε σούπερ μάρκετ. Από αυτό το καλάθι ο καταναλωτής μπορεί να πάρει 1 προϊόν ανάλογα με τις ανάγκες του. Δεν έχει πλαφόν το καλάθι, είναι η προσπάθεια της κάθε αλυσίδας να δείξει την χαμηλότερή της τιμή συγκεντρωμένη. Το πώς θα φτιάξουν το καλάθι, εάν θα βάλουν επώνυμα προϊόντα ή όχι, είναι δική τους δουλειά. Όσο διαρκεί ο πληθωρισμός θα υπάρχει και το καλάθι. Ο ανταγωνισμός λειτουργεί ελεύθερα, δεν παρεμβαίνουμε στον ανταγωνισμό. Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και εντατικότερα. Ισχύει για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Θα φτιάξουμε το καλάθι, θα παρακολουθούμε την τιμή να είναι χαμηλή έως και μηδενική, ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να προμηθευτεί αυτά τα προϊόντα», πρόσθεσε.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News