Απαραίτητη η έγκαιρη επέμβαση με έργα στη γραμμή του Οδοντωτού: «Kρέμεται» από τις διαθέσεις του καιρού
Η Περιφέρεια καλεί ξανά ΟΣΕ και τα Υπουργεία Υποδομών και Περιβάλλοντος να παρέμβουν.
Από τις διαθέσεις του καιρού εξαρτάται πλέον η λειτουργία του oδοντωτού σιδηρόδρομου, όπως φάνηκε από το νέο περιστατικό κατολίσθησης φερτών υλικών στη γραμμή του τρένου την περασμένη Δευτέρα, που είχε ως αποτέλεσμα την ακινητοποίηση μιας αμαξοστοιχίας που μετέφερε 90 επιβάτες.
Οι σιδηροδρομικοί του ΟΣΕ που είναι επιφορτισμένοι με τη συντήρηση της γραμμής, ομολογούν αφοπλιστικά στην «Πελοπόννησο» ότι, αν είχαμε κανονικό χειμώνα φέτος με πολλές βροχοπτώσεις, ο oδοντωτός σιδηρόδρομος δεν θα είχε δουλέψει ούτε μια ημέρα.
Η παρέμβαση της Περιφέρειας, του ΟΣΕ και των Δήμων Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, μπορεί αυτή τη φορά να ήταν άμεση και καταλυτική, με αποτέλεσμα τον απεγκλωβισμό των επιβατών και τον καθαρισμό της γραμμής μέσα σε διάστημα λίγων ωρών, όμως αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί για πάντα.
Είναι σαφές ότι ο Οδοντωτός αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα, καθώς κλείνει με την παραμικρή βροχόπτωση, αφού τα πρανή δεν μπορούν να συγκρατήσουν τις ροές λάσπης, χαλικιού και βράχων λόγω της αποψίλωσής τους από δενδρώδη και θαμνώδη βλάστηση.
Σε αυτοψία που είχε γίνει στις αρχές του χειμώνα, όταν είχε σημειωθεί μεγάλη κατολίσθηση, διαπιστώθηκε ότι τα απογυμνωμένα μετά τις πυρκαγιές του Ιουλίου πρανή, ανάντη της γραμμής και τα μικρά υδατορεύματα που τα διαμορφώνουν, πλήττονται από ισχυρές βροχοπτώσεις με αποτέλεσμα χώμα με άμμο και ογκόλιθοι που είναι σε κατάσταση οριακής ισορροπίας, να παρασύρονται από τη ροή του χειμάρρου με ταχύτητα, προς τα κατάντη και να καταλήγουν στην κοίτη του Βουραϊκού.
Τέτοιου είδους ροές είναι συχνές σε περιοχές που τα πρανή είναι εντελώς γυμνά από φυτοκάλυψη. Λαμβάνοντας υπόψη και το γεγονός ότι βρισκόμαστε σε χειμερινή περίοδο με βροχοπτώσεις, είναι βέβαιο ότι τα κατολισθητικά φαινόμενα στην περιοχή επαναλαμβάνονται κάθε φορά που το καθεστώς οριακής τους ισορροπίας μεταβάλλεται.
Ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας Φωκίων Ζαΐμης, που είχε αμέσως μετά το συμβάν επικοινωνία με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Παναγιώτη Τερεζάκη, μιλώντας χθες στον «Peloponnisos FM 104,1» δεν άφησε πολλά περιθώρια αισιοδοξίας. Η μελέτη που έχει αναθέσει ο οργανισμός στο Πανεπιστήμιο Πατρών δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, ωστόσο αυτό είναι το μικρότερο πρόβλημα.
Η εμπλοκή πολλών υπουργείων και φορέων δημιουργεί ένα περίπλοκο πρόβλημα αλληλοεπικαλύψεων και συμπληρώσεων, με αποτέλεσμα κανείς να μην αναλαμβάνει την οριστική αντιμετώπιση της κατάστασης.
Ο κ. Ζαΐμης τόνισε ότι η περιφερειακή αρχή έχει ασκήσει πιέσεις προς τα υπουργεία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, δηλώνοντας διαθέσιμη να παράσχει τεχνική υποστήριξη, εάν εγκριθούν οι κατάλληλες πιστώσεις.
Ακόμα και χθες, εστάλη μια ακόμα επιστολή προς τα αρμόδια υπουργεία και τον ΟΣΕ που καλούνται να επέμβουν. «Εμείς παρακολουθούμε την εξέλιξη της κατάστασης και θα ξαναπιέσουμε ακόμα πιο δυνατά, στην κατεύθυνση να λυθεί το πρόβλημα» τόνισε ο Φωκίων Ζαΐμης, ο οποίος στην ερώτηση, πως θα μπορούσε να συνδράμει η Περιφέρεια, είπε ότι, με την κατάλληλη πίστωση από το υπουργείο Μεταφορών και την έγκριση από το υπουργείο Περιβάλλοντος, θα μπορούσε να δοθεί μια τεχνική λύση, όπως έγινε σε παρόμοιες περιπτώσεις στην Ηλεία.
Διαβάστε επίσης:
Αργεί η συντήρηση του Προαστιακού – Από το κέντρο η εργολαβία το τρένο της Πάτρας
Πάτρα – Ανακούφιση στην τοπική ΕΛΑΣ: Δεκτή η πρόταση για σεκιουριτάδες στο Καρναβάλι
Οφειλέτες ΕΦΚΑ: Η τροπολογία για την ασφαλιστική ικανότητα – Ποιοι εξαιρούνται
Πέθανε ο ηθοποιός Ηλίας Λογοθέτης
ΕΟΔΥ: Προσοχή στον κοκκύτη, 34 κρούσματα το 2024 – Πέθανε βρέφος, ανάγκη εμβολιασμών
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News