Αποκαλύψεων συνέχεια για το τρένο – Στη Δικαιοσύνη ο Προαστιακός – Άρχισε έρευνα για την Πάτρα

Μόνο 3 εργαζόμενοι, μεγάλης ηλικίας, για 30 χλμ. γραμμής από Ρίο έως Αχαγιά. Κούτες με ντοκουμέντα για τα έργα που δεν έγιναν στο «Κιάτο -Αίγιο». Αρχισε η επείγουσα εξέταση της Εισαγγελίας. Εχουν κληθεί τα πρώτα πρόσωπα.

Αποκαλύψεων

Εργολαβία με… «χίλιες δυο» τροποποιήσεις θα βρουν μπροστά τους οι ανακριτικές αρχές της Πάτρας στην υποτιθέμενη συντήρηση του «σάπιου» Δικτύου του Προαστιακού, μετά την έγγραφη εντολή του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Εφετών, Γιώργου Μπισμπίκη, στην Εισαγγελία Πρωτοδικών, για επείγουσα Προκαταρκτική Εξέταση που θ’ αφορά σε επισφαλή κατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής -μετά από δημοσιεύματα της «Πελοποννήσου»- η διενέργεια της οποίας ανατέθηκε σε πταισματοδίκη.

Των ΓΙΩΡΓΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ και ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ

Στον σχετικό φάκελο συμπεριλαμβάνονται ακόμα καταγγελίες τοπικών στελεχών του ΟΣΕ, έγγραφα και άλλα στοιχεία. Από τη διερεύνησή τους θα διακριβωθεί αν και σε ποιο βαθμό το τρένο στην περιοχή είναι επικίνδυνο για τους επιβάτες – χρήστες του.
Ανάμεσα στα πρόσωπα τα οποία ήδη έχουν κληθεί για κατάθεση είναι ο προϊστάμενος του Προαστιακού Πάτρας, Χρήστος Οικονόμου, ο αρχιεργάτης και συνδικαλιστής, Σταύρος Πήλιος, επιβλέποντες μηχανικοί, κ.ά.

Ως φαίνεται, αν και έγινε (;) συντήρηση στην τοπική γραμμή, ακολούθησαν δυο εκτροχιασμοί πλησίον των σταθμών Αγίου Ανδρέα και Κάτω Αχαΐας, διότι, όπως προκύπτει από δηλώσεις στελεχών του ΟΣΕ, η συντήρηση ήταν «επιδερμική». Τονίζεται μάλιστα ότι η εργολαβία τροποποιήθηκε αρκετές φορές, ενώ όπως έχει δηλώσει ο κ. Οικονόμου στην «Π», αν και είχε την επίβλεψη του έργου, αντικαταστάθηκε ξαφνικά και ο διάδοχος του επέβλεπε… εξ αποστάσεως, καθότι Αθηναίος! Παρά ταύτα, έγινε η παραλαβή του έργου και τώρα από την ανάκριση θα προκύψει ποιοι και κάτω από ποιες συνθήκες την υπέγραψαν, αλλά και με ποια αιτιολόγηση ζητήθηκε αύξηση της ταχύτητας του Προαστιακού έως 20 χιλιόμετρα την ώρα σ’ ένα «σάπιο» και «τυφλό» δίκτυο!

«ΔΙΑΦΘΟΡΑ, ΔΙΑΠΛΟΚΗ, ΚΑΤΑΣΠΑΤΑΛΗΣΗ» ΠΡΟΣ ΝΤΟΓΙΑΚΟ

Κούτες με παλαιότερα και καινούργια στοιχεία – ντοκουμέντα για τις συμβάσεις του Σιδηρόδρομου, θα προσκομίσει τις επόμενες ημέρες ο πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού κόμματος – πρώην βουλευτής Αχαΐας, Νίκος Νικολόπουλος, με την κατάθεση υπομνήματος προς τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρο Ντογιάκο και παράλληλα προς τον Ευρωπαίο εισαγγελέα.

Η κατάθεση εμπεριέχει ένα ογκωδέστατο υλικό, το οποίο έχει στη διάθεσή του ο πρώην υφυπουργός, για «αμαρτωλές» εργολαβίες και συμβάσεις που πληρώθηκαν και δεν εκτελέσθηκαν, με αποτέλεσμα σήμερα να θρηνούμε 57 θύματα στα Τέμπη.

Δεν είναι τυχαίο ότι, εδώ και ημέρες, ακόμα και η ΝΔ – από την έχει ως γνωστόν βρεθεί εκτός – ανέδεiξε τις τρεις μηνυτήριες αναφορές του κ. Νικολόπουλου σε ΑΠ και την Εισαγγελία Πάτρας, καθώς και τις 66 κοινοβουλευτικές του παρεμβάσεις, με τις οποίες κατήγγειλε «όργιο κατασπατάλησης δημόσιου χρήματος χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι εργολαβίες και η λειτουργία των τηλεσυστημάτων», ώστε να κινούνται με ασφάλεια τα τρένα.

Αποκαλύψεων

Νίκος Νικολόπουλος

Ο κ. Ντογιάκος, ζήτησε να ανασυρθούν οι αρχειοθετημένες δικογραφίες, που αφορούν στη μακρά περίοδο των «αμαρτωλών» συμβάσεων ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ – ειδικά της περιόδου 2014 – 17 μέχρι και το 2000 – όταν ο Ν. Νικολόπουλος αναλάμβανε κατ’ εντολήν του τότε προέδρου της ΝΔ, Κώστα Καραμανλή, υπεύθυνος του Τομέα Τεκμηρίωσης Σκανδάλων.

Ολες τις μηνυτήριες αναφορές, που έγιναν σε διαφορετικούς χρόνους και με διαφορετικές κυβερνήσεις και υπουργούς, επιμελήθηκε η Ομάδα Τεχνοκρατών Τεκμηρίωσης του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος και σύνταξε ο αντιπρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Πατρών, Κωσταντίνος Κρεμμύδας.

ΔΙΑΡΚΕΣ ΕΓΚΛΗΜΑ ΧΩΡΙΣ ΤΙΜΩΡΙΑ

«Στη Μάνδρα και στο Μάτι έφταιγε η… άναρχη δόμηση. Στην Ηλεία έφταιγε ο στρατηγός άνεμος. Στα Τέμπη φταίει ο σταθμάρχης κι όποιος άλλος σκαρφιστούν για αυτό το διαχρονικό έγκλημα εις βάρος του ελληνικού λαού. Δεν αλλάζει τίποτα γι’ αυτούς. Με ύφος συντριβής μας ζητούν να τους εμπιστευθούμε και να τους δώσουμε την ψήφο μας ώστε να ζούνε -πλουτίζοντας από τη διαπλοκή – αυτοί καλά και εμείς χειρότερα… Ενα διαρκές έγκλημα χωρίς τιμωρία… Στα Τέμπη έχουμε ενοποίηση κυβερνητικών κρίσεων και αναπόφευκτη ενοποίηση κοινωνικών αντεκδικήσεων. Αυτοαποκαθηλώνονται οι Αριστοι.

Το Επιτελικό κράτος δεν είχε πρόγραμμα. Είχε business plan! Στις εκλογές θα χρειαστεί δίπλα στο λευκό και ενα μαύρο ψηφοδέλτιο για όσους θέλουν να μην ξεχαστούν οι 57…» σημειώνει στην «Πελοπόννησο» ο κ. Νικολόπουλος.
Στο υπόμνημα αναφέρεται εν συντομία στο ιστορικό της υπόθεσης και παραπέμπει σε ερωτήσεις του για το ίδιο θέμα, που χρονολογούνται από το 1996. Επισημαίνει την επί της ουσίας, άρνηση απάντησης όλων των διατελεσάντων αρμόδιων υπουργών και των υπεκφυγών τους. Καταγγέλλει ότι υπάρχουν ισχυρότατες ενδείξεις διαφθοράς, διαπλοκής και κακοδιαχείρισης έργων, κατασπατάληση δημόσιου χρήματος σε αυτά τα έργα υποδομής, σημαντικά και ουσιώδη για την εύρυθμη λειτουργία της χώρας τα οποία κάποιοι, γνωστοί – άγνωστοι, μετέτρεψαν «χρυσοτόκο όρνιθα».

Ο Ν. Νικολόπουλος στο υπόμνημά του, διατυπώνει και επιφυλάξεις για την κατάληξη της υπόθεσης, δηλώνοντας: «Δεν τρέφω αυταπάτες για την εξέλιξη της υπόθεσης που διερευνάται, δεδομένου ότι, όπως προκύπτει από τη μέχρι τώρα εμπειρία μου, ακόμη κι αν οι διερευνώμενες υποθέσεις καταλήξουν σε άσκηση ποινικών διώξεων, τα μεγάλα συμφέροντα που εμπλέκονται σ’ αυτά τα σκάνδαλα βρίσκουν τον τρόπο, είτε με τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα, είτε αλλιώς να πέφτουν στα «μαλακά» ή και να αθωώνονται εντελώς, όπως έγινε με το μεγάλο σκάνδαλο της αμαρτωλής σύμβασης 994/2005 του Προαστιακού Σιδηροδρόμου».

ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ

Κάποια ενδεικτικά αποσπάσματα που περιέχει το υπόμνημα του προέδρου του Χριστιανοδημοκρατικού κόμματος Ελλάδος προς τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, δημοσιεύει σήμερα «Πελοπόννησος»:

– Σκόπιμα και εγκληματικά καθυστερεί ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου, προκειμένου ο ΟΣΕ, ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής των αυτοκινητοδρόμων, να μη βρεθεί σε πλεονεκτική θέση, πριν ολοκληρωθούν τα έργα των αυτοκινητοδρόμων!!!

– Ετοιμάζονται να αποδώσουν το ατύχημα σε «ανθρώπινο λάθος» ενώ γνωρίζουν ότι υπάρχουν και έχουν χρυσοπληρωθεί τα συστήματα ασφαλείας των σιδηροδρόμων, τα οποία εκμηδενίζουν τις πιθανότητες να συμβούν ατυχήματα. Είναι, τα συστήματα σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, που λειτουργούσαν επί χρόνια επιτυχώς και έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας, με συνέπεια τα τρένα να κυκλοφορούν «τυφλά».

– Είναι το ψηφιακό ραδιοσύστημα GSM-R και το σύστημα προστασίας των τρένων ETCS, τα οποία έπρεπε να είναι σε λειτουργία εδώ και μερικά χρόνια, αλλά δυστυχώς οι αρμόδιοι ανέχονται τις εγκληματικές καθυστερήσεις στην παράδοσή τους και «καλύπτουν» τους επίορκους υπαλλήλους του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, που ίσως και να παίζουν το παιγνίδι των «εθνικών εργολάβων». Αν υπήρχαν και λειτουργούσαν τα εν λόγω συστήματα, δεν θα είχε συμβεί το τραγικό δυστύχημα …

– Ποιες οι ποινικές ευθύνες των εθνικών εργολάβων που μονοπωλούν τα έργα του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, που κόστισαν και κοστίζουν δισεκατομμύρια, οι οποίοι καθυστερούν σκόπιμα και εγκληματικά τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου.