Απορρίφθηκε ως ακριβή η ΒΙΠΕ Πάτρας – Πάει για Βόρεια Ελλάδα το εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων της γερμανικής Next.e.Co.
Η μονάδα θα απασχολήσει άμεσα 1.000 εργαζόμενους, ενώ έμμεσα θα ξεπερνούν τους 5.000
Επιβεβαιώνονται δυστυχώς οι αρχικές πληροφορίες της «Π» περί απομάκρυνσης της πιθανότητας η Πάτρα να επιλεγεί ως η πόλη για την υλοποίηση της μεγάλης επένδυσης γερμανικής εταιρείας, για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, η Πάτρα και ο Βόλος απορρίφθηκαν από την πρώτη φάση επιλογής της εταιρείας της Next.e.Go, με αποτέλεσμα στην κούρσα διεκδίκησης να παραμένουν σήμερα η Καβάλα και η Κοζάνη.
Οπως πληροφορείται η «Π», η περίπτωση του Βόλου απορρίφθηκε γιατί δεν εξυπηρετούσε τις ανάγκες στην θαλάσσια υποδομή ενώ Πάτρα έδειξε πως το τελικό budget θα ανέβαινε αρκετά ψηλά, λόγω των μεγάλων αποστάσεων, της ακριβής γης και της έλλειψης βασικών μεταφορικών υποδομών (τρένο).
Μια τρίτη περιοχή που εξεταζόταν και πλέον δεν ακούγεται ούτε αυτή, είναι του Αστακού.
Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, η επένδυση που θα γίνει θα ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια ευρώ, για την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η μονάδα θα απασχολήσει άμεσα 1.000 εργαζόμενους, ενώ έμμεσα θα ξεπερνούν τους 5.000. Η ετήσια παραγωγή οχημάτων υπολογίζεται μεταξύ 30.000 – 45.000 μονάδων, νούμερο ιδιαίτερα υψηλό για παραγωγή οχημάτων στην Ελλάδα, που αυτήν την στιγμή παράγει ελάχιστα για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Η πανδημία που προηγήθηκε και ο πόλεμος Ουκρανία, φαίνεται ότι έβαλαν φρένο στην κυοφορούμενη επένδυση, με αποτέλεσμα το project να έχει ήδη πάει πίσω. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, μέσα στο καλοκαίρι θα έχει ξεκαθαριστεί ποια πόλη θα φιλοξενήσει το εργοστάσιο αυτοκινήτων της Next.e.Go.
Η μία πόλη είναι η Καβάλα που διαθέτει λιμάνι και εξυπηρετεί σημαντικές ανάγκες, ενώ η δεύτερη είναι η Κοζάνη, η οποία μπορεί να μην διαθέτει υποδομές (π.χ. λιμάνι, σταθμός τρένων κ.λπ.) αλλά βρίσκεται σε τέτοιο σημείο που δίνει κίνητρα για επενδύσεις, λόγω του προγράμματος απολιγνιτοποίησης.
Στόχος, όπως αναφέρουν οι πηγές, δεν είναι μόνο να δημιουργηθεί ένα εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά να αναπτυχθεί ένα ολόκληρο οικοσύστημα με άλλες εταιρείες, που θα γειτνιάζουν με το εργοστάσιο και θα το εφοδιάζουν με τις απαραίτητες πρώτες ύλες. Οι επιχειρήσεις αυτές θα είναι κυρίως ελληνικές, αλλά προβλέπεται και η συνεργασία με εταιρείες από γειτονικά κράτη.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News