Εκτός νέου αναπτυξιακού νόμου το Αυτοκινητοδρόμιο Πατρών; Ετοιμάζονται μαζικές απεντάξεις σχεδίων 20ετίας
Η πιο μεγάλη τομή έχει να κάνει με μαζικές απεντάξεις λιμναζόντων επενδυτικών σχεδίων που είχαν ενταχθεί σε καθεστώτα παλαιότερων αναπτυξιακών νόμων, αλλά παραμένουν μέχρι σήμερα ανενεργά ή έχουν υλοποιηθεί σε πολύ μικρό βαθμό.
![Εκτός νέου αναπτυξιακού νόμου το Αυτοκινητοδρόμιο Πατρών; Ετοιμάζονται μαζικές απεντάξεις σχεδίων 20ετίας αυτοκινητοδρόμιο](https://pelop.gr/wp-content/uploads/2025/02/autokinitodromio-2-600x432.webp)
Σαρωτικές αλλαγές φέρνει ο νέος αναπτυξιακός νόμος σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στο Υπουργικό Συμβούλιο της περασμένης Παρασκευής. Οι επικείμενες αλλαγές εστιάζουν στην αναθεώρηση των καθεστώτων ενίσχυσης και των διαδικασιών αίτησης και υπαγωγής, στη μείωση του γραφειοκρατικού βάρους, τη δέσμευση -με ρήτρες- υλοποίησης των επενδύσεων κ.ά.
Η πιο μεγάλη τομή έχει να κάνει με μαζικές απεντάξεις λιμναζόντων επενδυτικών σχεδίων που είχαν ενταχθεί σε καθεστώτα παλαιότερων αναπτυξιακών νόμων, αλλά παραμένουν μέχρι σήμερα ανενεργά ή έχουν υλοποιηθεί σε πολύ μικρό βαθμό.
Στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης είναι να απελευθερωθούν ενισχύσεις ύψους 5,7 δισ. ευρώ από τις υποχρεώσεις που έχει σήμερα και μέσω της ΑΑΔΕ να διεκδικηθεί η επιστροφή περίπου 450 εκατ. ευρώ από τους μετόχους των εταιρειών, που ενώ έλαβαν την πρώτη δόση ενίσχυσης, δεν υλοποίησαν πλήρως την επένδυση!
Μόνο από τον αναπτυξιακό νόμο του 2004 υπάρχουν ακόμα και σήμερα 4.034 μη ολοκληρωμένα έργα, ενισχύσεων περίπου 3,85 δισ. ευρώ! Τα 2.991 είναι μη ενεργά προς απένταξη και διαγραφή της υποχρέωσης ενίσχυσης και 1.310 μη ολοκληρωμένα έργα με εκταμιεύσεις που θα ζητηθούν τώρα από τους μετόχους των εταιρειών μέσω της ΑΑΔΕ!
Για τον αναπτυξιακό νόμο του 2011 τα μη ολοκληρωμένα έργα είναι 978, με ενισχύσεις σχεδόν 1,39 δισ. ευρώ και για τον νόμο του 2016 είναι 4.461, συνολικών ενισχύσεων 3,82 δισ. ευρώ. Για τα τελευταία, μάλιστα, συζητείται η πρόταση να απενταχθούν όσα δεν έχουν ολοκληρώσει έως το τέλος της χρονιάς τουλάχιστον το 25% των εργασιών τους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα λιμνάζουσας επένδυσης είναι το Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας, που έχει δεσμεύσει επιχορήγηση 30 εκατ. ευρώ, περίπου από τον αναπτυξιακό νόμο του 2011, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει μπει «ούτε μια πρόκα».
Η επιχορήγηση παίρνει παράταση κάθε τόσο και η τελευταία ήταν το 2022.
Υπάρχουν όμως και πολλές άλλες ιδιωτικές επενδύσεις μικρότερου μεγέθους που παραμένουν «φαντάσματα» ή ξεκίνησαν, πήραν τις πρώτες δόσεις και μετά «πάγωσαν» ή και εγκαταλείφθηκαν.
Ακόμα, πληροφορίες αναφέρουν πως τα νέα καθεστώτα που θα προκηρυχθούν θα υπαχθούν κεντρικά στη Γενική Διεύθυνση του υπουργείου Ανάπτυξης και όχι στις περιφέρειες. Κι αυτό καθώς παρατηρούνται μεγάλες καθυστερήσεις στις περιφέρειες με εκκρεμείς υποθέσεις παλαιών αναπτυξιακών. Στόχος εδώ θα είναι να εκκαθαρίσουν πρώτα οι περιφέρειες τις παλιές υποθέσεις και ύστερα να ξαναμπούν στη διαδικασία των νέων καθεστώτων.
Οπότε, για μια ακόμα φορά οι περιφέρειες θα μείνουν μόνο με τα υπάρχοντα καθεστώτα ενίσχυσης για προτάσεις μέχρι 1 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε επίσης:
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ – Πάτρα: Τον έδειραν, τον έδεσαν και… κοιμήθηκαν, η κλήση στο «100» που διεκόπη!
Τέμπη: Παραιτήθηκε ο Χρήστος Τριαντόπουλος, η επιστολή του
Σεισμική δόνηση αισθητή στην Πάτρα
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News