Ελληνική PISA: Αύριο οι εξετάσεις,τετράωρη στάση εργασίας της ΔΟΕ

Οι εξετάσεις της ελληνικής  Pisa θα διεξαχθούν αύριο, Τετάρτη 22 Μαΐου, με τη υποχρεωτική συμμετοχή 660 Δημοτικών και Γυμνασίων απ’όλη την Ελλάδα.

Ελληνική

Οι εξετάσεις της ελληνικής  Pisa θα διεξαχθούν αύριο, Τετάρτη 22 Μαΐου, με τη υποχρεωτική συμμετοχή 660 Δημοτικών και Γυμνασίων απ’όλη την Ελλάδα.

Την ίδια στιγμή, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας έχει κηρύξει τετράωρη στάση εργασίας, στο διάστημα που θα διεξάγονται οι εξετάσεις, θεωρώντας πως μέσω αυτών γίνεται προσπάθεια «κατηγοριοποίησης των σχολείων» και «εμπορευματοποίησης του μορφωτικού αγαθού».

Η διαδικασία των διαγνωστικών εξετάσεων

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, αύριο Τετάρτη 22 Μαϊου 2024, θα διεξαχθούν οι διαγνωστικές εξετάσεις της «ελληνικής PISA».

Πρόκειται να συμμετάσχουν 12.000 μαθητές– 6.000 της ΣΤ’ Δημοτικού και 6.000 της Γ’ Γυμνασίου – από 660 δημόσιες και ιδιωτικές σχολικές μονάδες όλης της χώρας.

Η λεγόμενη «Ελληνική Pisa» περιλαμβάνεται στο νόμο 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».

Η συμμετοχή των σχολείων είναι υποχρεωτική ενώ οι σχολικές μονάδες, που έχουν επιλεγεί, θεωρούνται αντιπροσωπευτικό δείγμα από το σύνολο των σχολείων της χώρας, ανά βαθμίδα εκπαίδευσης, με εξαίρεση τα ειδικά σχολεία, τα ξενόγλωσσα σχολεία και τα μειονοτικά σχολεία της Θράκης.

Εάν, κάποια επιλεγμένη σχολική μονάδα αιτιολογημένα αδυνατεί να συμμετάσχει στις εξετάσεις, όπως για παράδειγμα σε περιπτώσεις τοπικών εορτασμών/αργιών ή υπάρχουν σοβαρά κωλύματα ασθένειας, αντικαθίσταται με ευθύνη της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης από άλλη σχολική μονάδα με τα ίδια χαρακτηριστικά και ενημερώνεται το Ι.Ε.Π.

Τα αντικείμενα των διαγνωστικών εξετάσεων της ελληνικής PISA

Οι μαθητές θα εξεταστούν στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών.

Ειδικότερα, οι εξετάσεις αφορούν σε θέματα σχετικά με τα περιεχόμενα των προγραμμάτων σπουδών στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών με σκοπό την έγκυρη και αξιόπιστη διάγνωση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων κριτικής σκέψης των μαθητών και μαθητριών, σύμφωνα με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, όπως αυτά αναφέρονται ή περιγράφονται στα Προγράμματα Σπουδών των ανωτέρω γνωστικών αντικειμένων.

Τα αποτελέσματα πρόκειται, στη συνέχεια, να αξιοποιηθούν μέσα από τη διατύπωση εισηγήσεων προς το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, προτάσεων βελτίωσης των Προγραμμάτων Σπουδών, του εκπαιδευτικού υλικού, της διδακτικής μεθοδολογίας, των προσεγγίσεων συμπεριληπτικής και αντισταθμιστικής εκπαίδευσης, καθώς και ανάπτυξης εστιασμένων επιμορφωτικών δράσεων.

 

 

 

protothema.gr