Τρία σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το έργο με προϋπολογισμό 24,3 εκατομμυρίων ευρώ που αφορά στις υπολειπόμενες εργασίες στο φράγμα Πείρου – Παραπείρου με το οποίο θα δοθεί οριστική λύση στην υδροδότηση της Πάτρας.
Πρόκειται για τις κοινοπραξίες Intrakat – Γκολιόπουλος ΑΤΕ, Τεχνική Εταιρεία Χριστόφορος Κωνσταντινίδης – Εργοδυναμική Πατρών ΑΤΕ και Μεσόγειος Ανώνυμη Τεχνική Εμπορική Κτηματική Εταιρεία – ΔΤ Μεσόγειος ΑΕ.
Και τα τρία σχήματα διαθέτουν τεχνογνωσία στην κατασκευή έργων ύδρευσης. Η Intrakat, συμφερόντων οικογένειας Κόκκαλη, κατασκεύασε και έχει αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του διυλιστηρίου και των αγωγών υδροδότησης στο φράγμα Αστερίου.
Η Τεχνική Εταιρεία Χριστόφορος Κωνσταντινίδης έχει αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση των διυλιστηρίων ύδρευσης της ΕΥΑΘ στη Θεσσαλονίκη, ενώ η Μεσόγειος έχει υλοποιήσει μεγάλο αριθμό έργων διαχείρισης νερού σε αρκετές περιοχές της Ελλάδας και της Κύπρου. Μεταξύ αυτών είναι και η κατασκευή συστήματος διαχείρισης για τον έλεγχο διαρροών στα δίκτυα ύδρευσης της ΔΕΥΑ Πατρών.
Εκπληξη θεωρηθηκε η απουσία της Μηχανικής που ήταν ο εργολάβος για τις βασικές εγκαταστάσεις του φράγματος Πείρου – Παραπείρου, οι οποίες έχουν τεθεί σε μερική λειτουργία εδώ και λίγους μήνες, αλλά η «Π» έχει γράψει ότι στερείτο ειδικού προσόντου για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
Οι υπολειπόμενες εργασίες περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την τοποθέτηση κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης στα φράγματα Αστερίου και Βαλμαδούρας και την κατασκευή αγωγών υδροδότησης στο φράγμα Αστερίου για το πολεοδομικό συγκρότημα της Πάτρας, τη βιομηχανική περιοχή της πόλης και των δήμων Ερυμάνθου και Δυτικής Αχαΐας.
Ο ανάδοχος του έργου θα πρέπει να πρέπει να κατασκευάσει τις επεκτάσεις των έργων ύδρευσης των υπόλοιπων οικισμών της βορειοδυτικής Αχαΐας, με την ανέγερση ενιαίου υδραγωγείου και αγωγών μεταφοράς των υδάτων στους οικισμούς και να αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση όλων των εγκαταστάσεων επεξεργασίας νερού για χρονικό διάστημα έως και 60 μήνες.
Το εμβληματικό έργο για την Αχαΐα θα συγχρηματοδοτηθεί με 16 εκατομμύρια ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, ενώ περίπου 8,5 εκατομμύρια ευρώ έχουν δεσμευθεί από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, δεδομένου ότι οι υπηρεσίες συντήρησης και λειτουργίας δεν χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ.
Η κατασκευή του φράγματος υδροδότησης της Πάτρας ξεκίνησε από τη Μηχανική το 2006 και χρειάστηκαν περισσότερα από 14 έτη για να ολοκληρωθεί το έργο το οποίο κόστισε περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ.
Με μεγάλη καθυστέρηση ολοκληρώθηκαν και τα έργα της Intrakat τα οποία ξεκίνησαν πριν από 10 χρόνια. Οι εργασίες για την κατασκευή του διυλιστηρίου και των αγωγών στο φράγμα Αστερίου, με συνολικό κόστος 50 εκατομμυρίων ευρώ, σταμάτησαν για χρονικό διάστημα πέντε ετών λόγω έλλειψης πόρων.
Οι εγκαταστάσεις του φράγματος για την υδροδότηση της Πάτρας και αρκετών οικισμών της ευρύτερης περιοχής αναμένεται να τεθούν σε πλήρη λειτουργία στις αρχές του 2024, περισσότερα από 60 χρόνια από τότε που έπεσε για πρώτη φορά στο τραπέζι η ιδέα για το μεγαλεπήβολο έργο.
Του
ΑΧΙΛΛΕΑ ΤΟΠΑ
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News