«Επεισόδιο» ακαδημαϊκού με την Τροχαία Πατρών

ο καθηγητής Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών Παναγιώτης Λιανός, γνωστοποίησε το περιστατικό με επιστολή του στην «Πελοπόννησο».

Τροχαία

Μεσημέρι, στο κέντρο της Πάτρας, επί της οδού Αγίου Ανδρέα, οδηγός ΙΧ αναγκάστηκε να διπλοπαρπάρει με αλάρμ, για λιγότερο του λεπτού. Αμέσως εμφανίστηκαν άνδρες της Τροχαίας αφαιρώντας τις πινακίδες. Ετρεξε και τους παρακάλεσε να αρκεστούν στην κλήση, αλλά ήταν ανένδοτοι.

Πρωταγωνιστής ο καθηγητής Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών Παναγιώτης Λιανός, που γνωστοποίησε το περιστατικό με επιστολή του στην «Πελοπόννησο». Διαμένοντας στον Αγιο Βασίλειο, την άλλη μέρα, πήρε ταξί για να πάει στα ΕΛΤΑ (κέντρο) να πληρώσει την κλήση κι εν συνεχεία άλλο ταξί για να πάει στο Τμήμα Τροχαίας Ανθούπολης και να αιτηθεί την επιστροφή των πινακίδων. Οι αξιωματικοί ήταν κι αυτοί ανένδοτοι. Θα έπρεπε να περιμένει 10 μέρες. Ετσι, πήρε άλλο ταξί για να πάει στο Πανεπιστήμιο για τις εκεί υποχρεώσεις του.

Κόστος κλήσης Τροχαίας 20 ευρώ. Κόστος ταξί 30 ευρώ!

Ο κ. Λιανός αναφέρει: «Μήπως υπάρχει κάποιος παραλογισμός ή εγώ ζω σε ένα παράλληλο σύμπαν; Η μικρή περιπέτεια, μου προκάλεσε μεγάλη στενοχώρια και αγανάκτηση. Θεωρώ μάλιστα ότι δημιουργεί σειρά από ερωτηματικά. Συμφωνώ απολύτως ότι μέτρα πρέπει να ληφθούν για να αποφευχθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση στο κέντρο. Ομως δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι η ανάγκη προσέλευσης εκεί, με αυτοκίνητο, είναι πολλές φορές αδήριτη. Στην περίπτωσή μου, έπρεπε να παραλάβω βαρύ και ογκώδες αντικείμενο. Ναι, η Τροχαία να εφαρμόζει αυστηρούς κανόνες, αλλά γι’ αυτούς που καταχρώνται του κέντρου, όχι για κάποιους -σαν και μένα- που στάθμευσε για λιγότερο από 1 λεπτό. Απαιτείται μια λογική ισορροπία, λαμβάνοντας υπ’ όψιν και τον παράγοντα άνθρωπος και τη δομή του εμπορικού κέντρου.

Γιατί η Τροχαία συνεχίζει ακόμα να κόβει τις κλήσεις σε χαρτάκια, τα οποία εξοφλούνται μόνο στα ΕΛΤΑ; Γιατί δεν είναι ηλεκτρονικές ώστε να μεταβιβάζονται αμέσως στην Εφορία και να εξοφλούνται ηλεκτρονικά; Γιατί θα έπρεπε να πάω στα μοναδικά ΕΛΤΑ, στο κέντρο της Πάτρας; Μήπως είναι και αυτό μέρος του καψονιού για να νιώσω βαρύτερη την μπότα της εξουσίας; Η αφαίρεση των πινακίδων ”τιμωρεί” το όχημα, ενώ η ευθύνη ανήκει στον οδηγό. Γιατί πρέπει να ακινητοποιείται και να αφήνεται ελεύθερος ο πραγματικά υπεύθυνος; Δίκαιες λύσεις υπάρχουν.

Η απομάκρυνση ενός ”στρατηγικά παραβατικού” με γερανό. Αντ’ αυτού συμβιβαζόμαστε με προσχηματικές λύσεις, όπως αφαίρεση πινακίδων, που τη θεωρώ, ταπεινωτική, άδικη, αναποτελεσματική».

Και ο κ. Λιανός καταλήγει με άλλη πτυχή του θέματος. «Εγώ είχα 3 μήνες να πάω στο κέντρο. Πήγα και το γεύτηκα από την «καλή» του μεριά. Τώρα θα μου πάρει 23 μήνες για να ξαναπάω. Τι θα κάνουν οι μαγαζάτορες αν πολλοί άλλοι ακολουθήσουν το παράδειγμά μου;».