Έτσι βρέθηκαν οι κλεμμένοι πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν από την Εθνική Πινακοθήκη
Οι πίνακες που εκλάπησαν από την Εθνική Πινακοθήκη, εντοπίστηκαν από το τμήμα διαρρηκτών της Ασφάλειας Αττικής που όλα αυτά τα χρόνια ερευνούσε για την εξιχνίαση της υπόθεσης χωρίς διακοπή.
Πλέον, εκτός από έναν φερόμενο εμπλεκόμενο, στα χέρια των αρχών βρίσκεται και το διάσημο έργο του Πάμπλο Πικάσο που είχε κλαπεί από την Πινακοθήκη το 2012.
Πρόκειται για το έργο «Γυναικείο κεφάλι» του 1939, αξίας 20 εκατ. ευρώ, στο πίσω μέρος του οποίου ο Πικάσο είχε κάνει το 1949 χειρόγραφη αφιέρωση στον ελληνικό λαό για την προσφορά του στον πόλεμο κατά του ναζισμού.
Σύμφωνα με στοιχεία, που μετέδωσε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι πίνακες εντοπίστηκαν από το τμήμα διαρρηκτών της Ασφάλειας Αττικής που όλα αυτά τα χρόνια ερευνούσε για την εξιχνίαση της υπόθεσης χωρίς διακοπή.
Το βράδυ της Δευτέρας (28/6), σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, μεταφέρθηκε στη ΓΑΔΑ ένας 49χρονος άνδρας, ο οποίος παραδέχθηκε ότι είχε κρυμμένους τους δύο πίνακες, χωρίς όμως να έχει διευκρινιστεί αν είναι το άτομο που τους έκλεψε. Οι αρχές είχαν προχωρήσει σε εξονυχιστηκές έρευνες σε νόμιμες ή παράνομες δημοπρασίες έργων τέχνης σε όλο τον κόσμο, ενώ ψάχτηκαν ιδιωτικές συλλογές, κλεπταποδόχοι και «μαύροι» διακινητές.
Ο φερόμενος δράστης, αγνοούσε ότι τα έργα ανήκουν το Δημόσιο και συνεπώς δεν θα μπορούσαν ποτέ να αλλάξουν ιδιοκτήτη. Έτσι, όσες φορές και αν προσπάθησε, μέσω των υπόγειων διαύλων να τα σπρώξει, δεν κατάφερε να βρει αγοραστή καθώς κανείς δεν θα έδινε εκατομμύρια να αγοράσει πίνακες που ουσιαστικά ποτέ δεν θα ήταν δικοί του. Δεν θα μπορούσε να τους εμφανίσει πουθενά και αν ποτέ τους έβρισκαν, τα αριστουργήματα θα επέστρεφαν στο Δημόσιο και οι κάτοχοι θα τιμωρούνταν.
Η αρπαγή του πίνακα είχε γίνει τα ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου του 2012 και είχε χαρακτηριστεί ως «η κλοπή του αιώνα».
Εκτός από τον πίνακα του Πικάσο εντοπίστηκε και ένας ακόμα πίνακας του Πιετ Μοντριάν, που είχε κλαπεί την ίδια ημέρα από την Εθνική Πινακοθήκη. Εκείνη τη ημέρα είχε κλαπεί και ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης του Ιταλού Γουλιέλμο Κάτσια
Πίνακας Πικάσο: Πώς έγινε η κλοπή από την πινακοθήκη
Όπως είχε γίνει γνωστό από την Αστυνομία, οι δράστες μπήκαν από την πίσω πλευρά του κτιρίου της Εθνικής Πινακοθήκης, παραβιάζοντας μπαλκονοπόρτα στον ημιόροφο, την οποία έριξαν μαζί με την κάσα.
Στη συνέχεια, έφτασαν στον χώρο που φυλάσσονταν τα έργα, απέσπασαν από το πλαίσιο τον καμβά δυο πινάκων. Επιχείρησαν να κλέψουν και τρίτο πίνακα, χωρίς όμως να τα καταφέρουν.
Το ενδιαφέρον των ερευνητών τράβηξε το γεγονός ότι ο ένας δράστης που μπήκε στην Εθνική Πινακοθήκη άνοιξε την κλειδαριά της μπαλκονόπορτας χωρίς να την παραβιάσει. Επομένως, είτε είχε αντικλείδι που κάποιος του προμήθευσε, είτε ήταν «επιστήμονας» στο άνοιγμα κλειδαριών, και αυτό είναι ένα στοιχείο που ίσως φωτογραφίζει την ταυτότητά του.
Έχοντας αυτό το στοιχείο υπόψη τους, αλλά και τη φιγούρα του δράστη -ψηλός, λεπτός, σχετικά νεαρής ηλικίας, με αριστοτεχνικές κινήσεις και εμπειρία στις νυχτερινές επιδρομές- άρχισαν να ερευνούν ποιοι αλλοδαποί με τέτοια χαρακτηριστικά αποφυλακίστηκαν το τελευταίο εξάμηνο του 2011 από ελληνικά σωφρονιστικά καταστήματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι σύνδεσμοι των ελληνικών και ξένων αρχών στον χώρο των συλλεκτών έργων τέχνης, αλλά και των ανθρώπων που τα διακινούν και τα εμπορεύονται υποστηρίζουν ότι ο συγκεκριμένος Πικάσο δεν υπάρχει σε καμία συλλογή συλλέκτη σε όλο τον κόσμο. Συνεπώς έλεγαν ότι ήταν κουκουλωμένος και κρυμμένος σε κάποια αποθήκη στην Ελλάδα.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News