Formula 1: Η χρονιά των μεγάλων αλλαγών

Εκτός από τις αλλαγές στα μονοθέσια, αλλαγές έχουμε και στο πρόγραμμα των αγώνων το οποίο απαρτίζεται από 23 γκραν πρι που είναι αριθμός ρεκόρ!

Η

Η εμφάνιση των μονοθεσίων άλλαξε πλήρως, με πιο απλά σχέδια και λιγότερα αεροδυναμικά βοηθήματα, όλα σχεδιασμένα από έναν Ελληνα, τον Νικόλα Τομπάζη που είναι τεχνικός υπεύθυνος μονοθεσίων στη FIA.
Ο Τομπάζης υπήρξε ένας εκ των κορυφαίων αεροδυναμιστών της F1. Μέλος της dream team της Ferrari με τον Μίκαελ Σουμάχερ, Ρος Μπρον, Ρόρι Μπιρν την περίοδο 1996-2004, έβαλε στη συνέχεια την υπογραφή του στα κορυφαία μονοθέσια των McLaren και Ferrari τη δεκαετία του 2000. Αναλυτικά όσα αλλάζουν το 2022:
* Αλλάζουν οι διαστάσεις των ελαστικών, περνάμε σε ελαστικά 18 ιντσών.
* Εισάγονται καλύμματα για τους τροχούς και επιστρέφουν τα καπάκια για τις ζάντες που είχαν απαγορευτεί ενόψει της σεζόν του 2010.
* Απλοποιείται ο σχεδιασμός των εμπρός αεροτομών που πλέον μπορούν να έχουν μέχρι 4 πτερύγια.
* Απαγορεύονται τα barge-boards (σ.σ. τα πλαϊνά αεροδυναμικά πτερύγια).
* Τα νέα αυτοκίνητα έχουν φιλοσοφία ground-effect, με τούνελ στο πάτωμα τα οποία είχαν απαγορευτεί το μακρινό 1982. Αυτή η λύση θα παράγει κάθετη δύναμη, η οποία θα χαθεί με την απλοποίηση στο σχέδιο των αεροτομών. Στόχος είναι να μην υπάρχουν στροβιλισμοί που αποτρέπουν το ένα μονοθέσιο από το να ακολουθεί από κοντά το άλλο. Σύμφωνα με τις έως τώρα προσομοιώσεις, το μονοθέσιο που ακολουθεί μπορεί να παράξει περίπου το 86% της μέγιστης κάθετης δύναμης ενώ μέχρι φέτος η τιμή αυτή ήταν στο 55%.
* Νέος είναι και ο σχεδιασμός της πίσω αεροτομής, ώστε ο στροβολιζόμενος αέρας να μη πηγαίνει προς τα πάνω αλλά προς τα πλάγια
* Το DRS παραμένει εκτός αν αποδειχθεί πως οι παραπάνω αλλαγές το καθιστούν περιττό.
* Παγώνει η εξέλιξη των κιβωτίων ταχυτήτων έως το 2025. Σε αυτό το διάστημα θα επιτραπεί μόνο μία αναβάθμιση.
* Απλοποιούνται τα συστήματα των αναρτήσεων.
* Τα νέα μονοθέσια είναι πιο ασφαλή καθώς τα σασί πρέπει στις δοκιμές πρόσκρουσης να απορροφούν 48% περισσότερη ενέργεια στο μπροστινό μέρος και 15% στο πίσω.
* Αυξάνονται οι περιορισμοί στη χρήση της αεροδυναμικής σήραγγας – συγκεκριμένα στις 400 ώρες σε ετήσια βάση. Oμως, ο χρόνος δουλειάς εκεί, εξαρτάται από τη θέση που έχει κάθε ομάδα. Η πρωταθλήτρια θα μπορεί να αξιοποιήσει το 70% του χρόνου αυτού ενώ η ουραγός Haas F1 το 115%. Παρόμοια λογική ισχύει και για το CFD.
* Το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων αυξάνεται από τα 752 κιλά, στα 790 κιλά. Πράγμα λογικό με τους μεγαλύτερους τροχούς και τις βελτιώσεις στον τομέα της ασφάλειας.
* Τα όρια των προϋπολογισμών θα μειωθούν κι άλλο: από τα $145 εκατομμύρια που ήταν φέτος, στα $140 εκατομμύρια.
* Οι κινητήρες παραμένουν ως έχουν (σ.σ. 1.6lt Turbo-Hybrid), όμως με νέα στάνταρ μέρη στο σύστημα καυσίμου και περαιτέρω αισθητήρες.
* Αλλαγή έχουμε και στα καύσιμα, που σε ποσοστό 10% θα αποτελούνται από τεχνητά παρασκευασμένη αιθανόλη. Στόχος είναι το 2025 η F1 να έχει βιώσιμα καύσιμα στο 100%.
* Αλλάζουν σχεδόν όλα, με στόχο να αυξηθεί το θέαμα, να αυξηθούν οι μάχες, να αυξηθεί ο αριθμός των ομάδων που θα μπορούν να διεκδικήσουν τη νίκη.

AΡΙΘΜΟΣ ΡΕΚΟΡ ΤΑ 23 ΓΚΡΑΝ ΠΡΙ!
Εκτός από τις αλλαγές στα μονοθέσια, αλλαγές έχουμε και στο πρόγραμμα των αγώνων το οποίο απαρτίζεται από 23 γκραν πρι που είναι αριθμός ρεκόρ! Η σεζόν ξεκινά στις 20 Μαρτίου, στην πίστα του Μπαχρέιν και ολοκληρώνεται στις 20 Νοεμβρίου, στο Αμπου Ντάμπι. Αναλυτικά:
20 Μαρτίου, GP Μπαχρέιν, Σακχίρ.
27 Μαρτίου, GP Σαουδικής Αραβίας, Τζέντα.
10 Απριλίου, GP Αυστραλίας, Αλμπερτ Παρκ.
24 Απριλίου, GP Εμίλια Ρομάνια, Ιμολα.
8 Μαΐου, GP Μαϊάμι, Μαϊάμι.
22 Μαΐου, GP Ισπανίας, Βαρκελώνη.
29 Μαΐου, GP Μονακό, Μονακό.
12 Ιουνίου, GP Αζερμπαϊτζάν, Μπακού.
19 Ιουνίου, GP Καναδά, Μόντρεαλ.
3 Ιουλίου, GP Μ. Βρετανίας, Σίλβερστοουν.
10 Ιουλίου, GP Αυστρίας, Red Bull Ring.
24 Ιουλίου, GP Γαλλίας, Πολ Ρικάρ.
31 Ιουλίου, GP Ουγγαρίας, Ουγκαρόρινγκ.
28 Αυγούστου, GP Βελγίου, Σπα.
4 Σεπτεμβρίου, GP Ολλανδίας, Ζάντβουρτ.
11 Σεπτεμβρίου, GP Ιταλίας, Μόνζα.
25 Σεπτεμβρίου, GP Ρωσίας, Σότσι.
2 Οκτωβρίου, GP Σιγκαπούρης, Μαρίνα Μπέι.
9 Οκτωβρίου, GP Ιαπωνίας, Σουζούκα.
23 Οκτωβρίου, GP ΗΠΑ, Οστιν.
30 Οκτωβρίου, GP Μεξικού, Μέξικο Σίτι.
13 Νοεμβρίου, GP Βραζιλίας, Ιντερλάγκος.
20 Νοεμβρίου, GP Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, Γιας Μαρίνα.

ΕΠΕΣΤΡΕΨΑΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ
Τα γκραν πρι Αυστραλίας, Καναδά, Ιαπωνίας και Σιγκαπούρης επέστρεψαν στο ημερολόγιο μετά από απουσία δύο ετών λόγω της πανδημίας του COVID-19.
Το γκραν πρι του Μαϊάμι πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο του, με τον αγώνα να αναμένεται να διεξαχθεί στο Διεθνές Αυτοκινητοδρόμιο του Μαϊάμι στο Μαϊάμι Γκάρντενς της Φλόριντα.
Το γκραν πρι του Κατάρ προγραμματίζεται να επιστρέψει το 2023, μετά από ένα χρόνο κατά τον οποίο η χώρα θα επικεντρωθεί στη διοργάνωση του Παγκοσμίου Κυπέλλου.