Γιώργος Καραγιάννης: «Κάνουμε πραγματικότητα ακόμα μία δέσμευση της κυβέρνησης με την κατασκευή του «Πάτρα-Πύργος»
Με το στήσιμο των εργοταξίων και την έναρξη της κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου «Πάτρα – Πύργος», μία σύγχρονη Οδύσσεια φτάνει στο τέλος της.
Χρειάστηκε η επιμονή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και η σκληρή δουλειά που κάναμε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον Κώστα Καραμανλή, για να επιστρέψει το έργο στον δρόμο της υλοποίησης, όπως αξίζει στους πολίτες και τους επισκέπτες της περιοχής.
Ο αυτοκινητόδρομος θα ήταν ήδη έτοιμος αν δεν είχε παρεμβληθεί η πεισματική εμμονή και η καταστροφική επιθυμία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ να πάρει ένα έργο που είχε δημοπρατηθεί ενιαίο το 2014 και να το σπάσει σε οκτώ κομμάτια.
Έτσι, αντί για έναν έτοιμο οδικό άξονα, όταν αναλάβαμε το 2019, είχαμε σε πέντε από τις οκτώ συμβάσεις, δικαστικές διαμάχες και έναν εργολάβο που είχε κηρυχθεί έκπτωτος λόγω αδυναμίας να προσκομίσει εγγυητικές επιστολές στο Ελληνικό Δημόσιο.
Χάρις την επιμονή μας, η καθαρή λύση που επιλέξαμε και τα αδιάσειστα στοιχεία που παρείχαμε, κέρδισαν την εμπιστοσύνη των Βρυξελλών και δόθηκε έτσι το «πράσινο φως» για την υλοποίηση του αυτοκινητοδρόμου.
Η απόφασή μας να επαναφέρουμε το έργο στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, ήταν μονόδρομος και η μόνη σοβαρή επιλογή που διαθέταμε. Οι τρεις εγκρίσεις που εξασφαλίσαμε από τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΕ αποτελούν δικαίωση του σχεδίου μας. Άλλωστε με την πρόταση μας, το ελληνικό δημόσιο θα κληθεί να πληρώσει 216 εκατομμύρια €, ενώ με τις 8 εργολαβίες θα πλήρωνε 290 εκατ. ευρώ.
Ο οδικός άξονας «Πάτρα – Πύργος» αποτελούσε μία από τις μεγάλες εκκρεμότητες που είχε η Πολιτεία σε ό, τι αφορά το εθνικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων στην Πελοπόννησο. Είναι αυτονόητο πως το έργο αυτό θα συμβάλλει στην ριζική αναβάθμιση τόσο της οδικής ασφαλείας, όσο και στη άνεση του ταξιδιού, τη συντόμευση των χρόνων διαδρομής και τη τουριστική ανάπτυξη .
Έχουμε πια στα χέρια μας έργο, χρονοδιάγραμμα και προχωράμε προκειμένου οι πολίτες της Ηλείας, της Πάτρας, της Πελοποννήσου και οι χιλιάδες επισκέπτες της, να έχουν έναν αυτοκινητόδρομο που τους αξίζει.
Ο νέος άξονας θα έχει διατομή αυτοκινητοδρόμου, με ταχύτητα μελέτης 120 χλμ/ώρα και θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, οκτώ ανισόπεδους κόμβους, 15 γέφυρες, 37 κάτω και 27 άνω διαβάσεις. Θα διαθέτει Κέντρο Λειτουργίας και Συντήρησης που θα περιλαμβάνει και Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας και έναν αστυνομικό σταθμό.
Εκτός της κατασκευής, ο ανάδοχος θα έχει την ευθύνη της λειτουργίας και της συντήρησης του δρόμου για 23 χρόνια, απαλλάσσοντας έτσι το Δημόσιο από επιπλέον έργα συντήρησης.
Ξεκινάμε, λοιπόν, με γρήγορους ρυθμούς στην κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου, μήκους 74,8χλμ., προκειμένου σε λιγότερο από τρία χρόνια, εντός του 2024, τα πρώτα 56χλμ. από τον Πύργο, να αποδοθούν στην κοινωνία, με το σύνολο του έργου να ολοκληρώνεται σε 40 μήνες.
Παράλληλα και ωσότου ολοκληρωθεί το κύριο έργο, έχουμε ξεκινήσει ένα έργο προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ, για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υπάρχοντα δρόμου προκειμένου να μειώσουμε την επικινδυνότητα του οδικού άξονα και να σταματήσει η Ηλεία και η Αχαΐα να θρηνούν άλλα θύματα στην άσφαλτο.
Είναι αλήθεια ότι διανύσαμε μία μακρά πορεία για να εξασφαλίσουμε τη διάσωση ενός τόσο σημαντικού έργου για την Πελοπόννησο. Να δείξουμε ότι η Πολιτεία είναι δίπλα στους πολίτες με έργα υποδομών μεγάλης εμβέλειας και υψηλής προστιθέμενης αξίας για την κοινωνία και την τοπική οικονομία.
Προχωράμε μπροστά με έργα πνοής για τις επόμενες γενιές και όχι τις επόμενες εκλογές, υπηρετώντας τον κεντρικό στόχο για εθνική ανάκαμψη και ανάπτυξη για όλους τους Έλληνες.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News