Η Αχαΐα αλλάζει με έργα πολλών δις – Απολογισμός κυβερνητικού έργου από τον Υφυπουργό Υποδομών Γ. Καραγιάννη
Συνολική αποτίμηση των έργων με θετικές συνέπειες στην τοπική οικονομία αλλά και στην καθημερινότητα των πολιτών, από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Η σημερινή κυβέρνηση υλοποιεί ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα αναβάθμισης δημοσίων υποδομών, των τελευταίων δεκαετιών, ύψους 13 δις ευρώ, από τα οποία, σήμερα, έχουν ήδη δημοπρατηθεί 11,5 και έχουν ήδη συμβασιοποιήσει τα 5.
Αυτό τόνισε, μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, στην ομιλία που έκανε χθες βράδυ στην εκδήλωση της ΟΝΝΕΔ Αχαΐας, στο ξενοδοχείο «Αστήρ».
Ο κ. Καραγιάννης έκανε συνολική αποτίμηση των έργων και αναφέρθηκε στις συνέπειές τους στην τοπική οικονομία, αλλά και στην καθημερινότητα των πολιτών, όσον αφορά την Πάτρα και την Αχαΐα ευρύτερα, όπου αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε φάση υλοποίησης, μόνο από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έργα ύψους σχεδόν 2 δις €.
Η ΠΑΤΡΩΝ – ΠΥΡΓΟΥ
Ξεκινώντας από το πλέον εμβληματικό έργο, του αυτοκινητόδρμου Πατρών-Πύργου, το χαρακτήρισε ως …«Γεφύρι της Αρτας», γιατί χρειάστηκαν πολλοί μήνες σκληρών διαπραγματεύσεων και προσωπική παρέμβαση του ιδίου του πρωθυπουργού στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για να μπορέσει να προχωρήσει.
Η υπό κατασκευή σύγχρονη οδική αρτηρία, υψηλών προδιαγραφών, με κόστος περίπου 300 εκ. ευρώ, αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025, όπως είπε ο κ. Καραγιάννης, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο έργο 30 εκ. ευρώ για την αναβάθμιση της ασφάλειας του υφιστάμενου δρόμου, για το διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση του νέου κλειστού.
Ο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Στην άλλη σημαντική παρέμβαση, με τεράστια αναπτυξιακά οφέλη για την περιοχή, τη νέα σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμένα Πατρών, ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Καραγιάννης τόνισε πως θα αναβαθμίσει την επιβατική και εμπορική χρήση του. «Ανασχεδιάσαμε το έργο, ώστε να μπορεί να εξασφαλίσει χρηματοδότηση. Ενα έργο, που το είχαν υποσχεθεί στην τοπική κοινωνία, χωρίς όμως να διασφαλίσουν την απαραίτητη χρηματοδότηση» όπως επανέλαβε.
Μετά από πολλή προσπάθεια και σωστό σχεδιασμό, αναμένεται να υπογραφεί η σχετική σύμβαση το δεύτερο εξάμηνο του 2023μ ενώ παράλληλα, διασφαλίστηκε η απαραίτητη χρηματοδότηση και πλέον το τρένο -που θα φτάσει στο λιμάνι- θα είναι υπογειοποιημένο στον πυκνό αστικό ιστό της πόλης, σε μήκος 5,16 χλμ. και στην Πάτρα θα πραγματοποιηθούν αναπλάσεις 70 στρεμμάτων.
Σημαντική θα είναι και η αναβάθμιση της νέας διπλής γραμμής, Ροδοδάφνη-Ρίο, που θα επιτρέπει τη σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας με τη Θεσσαλονίκη και το υπόλοιπο δίκτυο, όπως τόνισε το κυβερνητικό στέλεχος.
ΤΑ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΑ
Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε και σε άλλα σημαντικά έργα υποδομής, για την καλύτερη ύδρευση, όπως στην αντιπλημμυρική προστασία και αντιμετώπιση προβλημάτων διαβρώσεων, προϋπολογισμού 44 εκ. ευρώ.
Εχει ήδη ολοκληρωθεί η κατασκευή του Φράγματος Πείρου- Παραπείρου, καθώς και η κατασκευή Διυλιστηρίου και Αγωγών Υδροδότησης της Πάτρας, και σήμερα εκτελούνται εργασίες καθημερινής διαχείρισης, λειτουργίας και συντήρησης του έργου, όπως και η κατασκευή Δικτύων για τη υδροδότηση των υπόλοιπων οικισμών της ΒΔ Αχαΐας. Επιπλέον, γίνονται εργασίες αντιπλημμυρικής θωράκισης στους Δήμους Αιγιάλειας και Πατρέων, κατά μήκος της «Ολυμπίας Οδού». Τέλος, εκπονήθηκε μελέτη για την συνολική αντιμετώπιση της διάβρωσης του Κορινθιακού Κόλπου, στις νότιες ακτές του.
ΤΑ ΚΤΙΡΙΑΚΑ
Εξαιρετικά σημαντικά είναι και τα κτηριακά έργα, που φιλοξενούν σημαντικές δημόσιες υπηρεσίες, όπως είπε ο κ. Καραγιάννης:
– Η ενεργειακή αναβάθμιση του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου στο Ρίο.
– Η αντίστοιχη του Νοσοκομείου Ανατολικής Αχαΐας – Μονάδα Αιγίου.
– Η ενεργειακή αναβάθμιση του Νοσοκομείου Πατρών «Αγιος Ανδρέας».
– Η δημιουργία Τματος Μγνητικού Τμογράφου στο Καραμανδάνειο.
– Η Αστυνομική Διεύθυνση Αχαΐας.
– Το Περιφερειακό Κέντρο Πολιτικής Προστασίας Δυτικής Ελλάδας.
– Τα Νηπιαγωγεία, Καλαβρύτων και Αγίου Βασίλειου Ρίου.
– Το Δημοτικό Σχολείο Αγίου Βασιλείου.
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ
Ο υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι όλα τα έργα είναι ένα στοχευμένο σχέδιο αναβάθμισης των υποδομών της ευρύτερης περιοχής, που είναι απολύτως προσαρμοσμένο στις ιδιαίτερες τοπικές και περιφερειακές ανάγκες και καλύπτει τις επιμέρους ανάγκες όλων των τομέων της οικονομίας.
Βασικός στόχος είναι:
– Η αναπτυξιακή επανεκκίνηση της ευρύτερης περιοχής.
– Η αξιοποίηση όλων των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της.
– Η ανάδειξη της Πάτρας σε στρατηγικής σημασίας πύλη εισόδου – εξόδου της Δυτικής Μεσογείου.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News