Η Τίνα Κόντογλη μιλάει στην «Π» για την έκθεσή της στο «Πολύεδρο»: «Πρωτογενές συναίσθημα»

Η Πατρινή εικαστικός παρουσιάζει 30 έργα διαφόρων διατάσεων με μικτή τεχνική.

Τίνα

Με ξεχωριστό ενδιαφέρον προσεγγίζουν οι φιλότεχνοι την ατομική έκθεση της Τίνας Κόντογλη στο «Πολύεδρο», που, υπό τον τίτλο «Καταβύθιση στον εαυτό», παρουσιάζει εικαστικές συνθέσεις που εκπέμπουν δυναμισμό, κίνηση και πρωτογενές συναίσθημα.

Συνολικά, η Πατρινή εικαστικός παρουσιάζει 30 έργα διαφόρων διατάσεων με μικτή τεχνική. Με ευαισθησία και αισθαντικότητα παρουσιάζει στους πίνακές της στιγμιοτυπικές απεικονίσεις προσώπων με χειρονομιακή γραφή και χρωματικές εντάσεις.

Ιδιαίτερη σημασία για την τεχνοτροπία της ζωγράφου έχει το γεγονός ότι από το 2014 εργάζεται ως εικαστικός σε Κέντρο του Δήμου Πατρέων για άτομα με αναπηρίες, απ’ όπου αντλεί συχνά θέματα ενώ παράλληλα δέχεται και πολλά ερεθίσματα για την προσωπική της δουλειά. Έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις.

Ενώ πέρσι ολοκλήρωσε και το Μεταπτυχιακό της στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης (Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες Παιδιών και Εφήβων Ικανότητες και Μαθησιακές Δυσκολίες), με υπεύθυνο τον Επίκουρο Καθηγητή κ. Ιωάννη Δημάκο και έρευνα με θέμα «Η επίδραση της χειρονομιακής τέχνης σε άτομα που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού».

ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΟ

Μιλώντας στην «Π» η Τίνα Κόντογλη, εστιάζει στις ενδόμυχες αφορμές και τα ερεθίσματα του χρωστήρα της:
«Η ζωγραφική είναι πλέον για μένα ένας τρόπος για να βλέπω τα πράγματα, οτιδήποτε γίνεται γύρω μου. Είναι ο τρόπος που αντιλαμβάνομαι τα χρώματα, τη φύση, τους ανθρώπους. Ό,τι βλέπω το αποτυπώνω πάνω στα έργα μου, με τη δική μου βέβαια οπτική.»

«Τα έργα μου συνήθως δημιουργούνται από ερεθίσματα της καθημερινότητας, έχουν επηρεαστεί και από τη δουλειά μου στην ειδική αγωγή πολλά χρόνια. Μπορεί κάποιες φορές να προέρχονται και από ένα ποίημα που διάβασα. Δομούνται πάνω στον ανθρωποκεντρισμό, αφού ο άνθρωπος είναι αυτό που με ενδιαφέρει να αποτυπώσω κυρίως.

«Νομίζω δεν θα σταματήσει ποτέ να υπάρχει το ανικανοποίητο μέσα μου. Είναι κάτι που θα το κυνηγάω συνέχεια και θα με απασχολεί εφ’ όρου ζωής…».

«Νομίζω ότι δεν έχω εκπληρώσει τίποτα ακόμα. Νιώθω ότι έχω πολύ δρόμο ακόμα μπροστά μου. Αυτό που θέλω μόνο είναι να μπορώ να ξεπερνάω τον εαυτό μου και να προχωράω. Να μην μένω στάσιμη!»

Τίνα

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ

Η Τίνα Κόντογλη γεννήθηκε στην Πάτρα το 1985. Από το 2003 μέχρι το 2007 παρακολούθησε μαθήματα σχεδίου και χρώματος σε ιδιωτικά εργαστήρια στην Αθήνα.

Το 2007 ξεκίνησε τις σπουδές της στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Αποφοίτησε το 2012 από το 2ο εργαστήριο ζωγραφικής με υπεύθυνο καθηγητή τον Γιάννη Καστρίτση. Το 2011 έλαβε μέρος στην Πρακτική Άσκηση στο πλαίσιο του Προγράμματος συμμετοχής στο Πολιτιστικό Τρίγωνο Πρεσπών (Prespa Cultural Triangle-Renovation of the Laimos Library Area), που περιλάμβανε εικαστικές δραστηριότητες με παιδιά συμπεριλαμβανομένου του τόπου, του χώρου και φυσικών υλικών.

Το 2015 πραγματοποίησε την πρώτη ατομική της έκθεση με τίτλο “Η εντροπία της μνήμης”, στην Μακεδονική Καλλιτεχνική Εταιρία, χώρος ‘Τέχνη’, στο Κιλκίς.

«Η ΓΟΗΤΕΙΑ ΤΟΥ ΑΣΤΑΘΜΗΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΠΡΟΣΔΟΚΗΤΟΥ»

Το εισαγωγικό κείμενο στον κατάλογο της έκθεσης έχει γράψει η ιστορικός και θεωρητικός τέχνης Αθηνά Σχινά, η οποία ανάμεσα στα άλλα σημειώνει:

«Στην ζωγραφική της Τίνας Κόντογλη, η εικαστική επιφάνεια αντανακλά ένα είδος «θαλασσινού» πεδίου ως προς την διεργασία που προηγείται της μορφοποίησης αισθημάτων και διαθέσεων, ρυθμών και κραδασμών, εντυπώσεων κι αντικρυσμάτων, που προκαλούνται στα μύχια της ψυχικής ενδοχώρας των εικονιζομένων. Οι στιγμιοτυπικές απεικονίσεις των προσώπων εμφανίζονται, στα έργα της ενότητας αυτής, με σεισμογραφικό τρόπο θαρρεί κανείς, αποδίδοντας έναν χάρτη αντιστίξεων και οριακών ισορροπιών. Έναν χάρτη που εγκολπώνει την γοητεία του αστάθμητου, του απροσδόκητου και του εφήμερου…».

Η έκθεση στο «Πολύεδρο» θα διαρκέσει μέχρι 7 Απριλίου, με ελεύθερη είσοδο.