Μόνο μια εφορία στην Πάτρα – Από την Τετάρτη η συγχώνευση της Γ΄ με την Α΄ΔΟΥ
Ολη η Πάτρα σε μια ΔΟΥ.Οι οικονομικές υπηρεσίες θα παραμείνουν κλειστές για το κοινό από την Τετάρτη 4 έως και την Δευτέρα 9 Μαΐου για τις ανάγκες της μεταφοράς.
Η ΑΑΔΕ ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα, ότι χιλιάδες φορολογούμενοι πολίτες και επιχειρήσεις από 52 περιοχές της χώρας, πρόκειται να αλλάξουν Εφορία για τυπικούς και πρακτικούς λόγους.
Οι αλλαγές θα γίνουν με βάση τον Ταχυδρομικό Κώδικα, αυτόματα σε δύο φάσεις από τις 6 Μαΐου έως τις 19 Σεπτεμβρίου.
> Συγκεκριμένα, η πρώτη αλλαγή θα γίνει από την Παρασκευή 6 Μαΐου για τους φορολογούμενους (φυσικά ή νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες) που θα αποκτήσουν ΑΦΜ και για όσους θα προβούν σε έναρξη εργασιών, κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να ενημερωθούν, για να μην «τρέχουν» σε διαφορετική ΔΟΥ για να διεκπεραιώσουν τις εργασίες τους.
> Η μεταγραφή όλων των άλλων φορολογουμένων, οι οποίοι δεν εμπίπτουν στις παραπάνω περιπτώσεις, στη νέα ΔΟΥ θα πραγματοποιηθεί αυτομάτως «κεντρικά» από τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, από 16 έως 19 Σεπτεμβρίου, οπότε οι ίδιοι δεν χρειάζεται να κάνουν κάποια ενέργεια.
Η αλλαγή στις χωρικές αρμοδιότητες γίνεται, ώστε η περιοχή κάθε Ταχυδρομικού Κωδικού να ανήκει εξ ολοκλήρου σε συγκεκριμένη ΔΟΥ και να μη μοιράζεται σε 2 ή περισσότερες.
Στην Πάτρα, η αλλαγή ΔΟΥ αφορά σε δύο μεγάλες γεωγραφικές περιοχές, με Ταχυδρομικούς Κώδικες 26221 και 26225 οι οποίες μέχρι σήμερα «μοιράζονταν» μεταξύ Γ΄και Α΄ΔΟΥ Πατρών και θα μεταφερθούν στο σύνολό τους, στη ΔΟΥ Α΄ Πατρών.
Πρακτικά, πρόκειται για όλο το ιστορικό κέντρο της Πάτρας και την Ανω Πόλη. Η περιοχή μετάβασης περικλείεται από τις οδούς Οθωνος Αμαλίας, Δημητρίου Γούναρη, Αγίου Δημητρίου, Παναχαϊδος Αθηνάς (Δασύλλιο), ανώνυμη οδό, Κανακάρη, Ζαΐμη.
Με αυτό τον τρόπο, η ΑΑΔΕ επιδιώκει να εντοπίζει αυτόματα την αρμόδια ΔΟΥ και να αναπτυχθούν περαιτέρω ψηφιακές υπηρεσίες προς πολίτες και επιχειρήσεις, όπως την αλλαγή κατοικίας, την έναρξη ατομικής επιχείρησης και την απόδοση ΑΦΜ.
ΑΡΧΙΖΕΙ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 4/5/2022 Η ΜΕΤΑΚΟΜΙΣΗ
Στο μεταξύ, από αύριο αρχίζει η διαδικασία της συγχώνευσης της Γ΄με την Α΄ΔΟΥ Πατρών, με βάση την απόφαση που έχει λάβει η ΑΑΔΕ. Οι δύο οικονομικές υπηρεσίες θα παραμείνουν κλειστές για το κοινό από την Τετάρτη 4 έως και την Δευτέρα 9 Μαΐου για τις ανάγκες της μεταφοράς.
Από τη συγχώνευση των ΔΟΥ Γ’ και Α’ Πατρών θα προκύψει μια νέα εφορία Α’ τάξεως που μετονομάζεται σε ΔΟΥ Πατρών και στην οποία μεταφέρεται όλη η ύλη και οι αρμοδιότητες της πρώτης, καθώς και το Γραφείο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΓΕΦ) Κάτω Αχαΐας, που θα συνεχίσει να λειτουργεί στο κτίριο του δημαρχείου, μόνο με αρμοδιότητες ενημέρωσης.
Από την απόφαση της συγχώνευσης, έμεινε εκτός η ΔΟΥ Αιγίου, καθώς οι αντιδράσεις των τοπικών φορέων για τα προβλήματα που θα προέκυπταν για επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα, φαίνεται πως εισακούσθηκαν.
Η νέα υπηρεσία θα διαθέτει μια Υποδιεύθυνση, τρία Τμήματα Ελέγχου, ένα Τμήμα Δικαστικό και Νομικής Υποστήριξης, στο οποίο θα ανήκει και το Γραφείο Ληξιπρόθεσμων Οφειλών, ένα Τμήμα Συμμόρφωσης και Σχέσεων με τους Φορολογουμένους, ένα Τμήμα Εσόδων, ένα Τμήμα Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης και Γραφείο Διαχείρισης.
Στην ενιαία ΔΟΥ Πατρών θα υπηρετούν 150 υπάλληλοι και συγκεκριμένα, 71 εφοριακοί ΠΕ, 20 εφοριακοί ΤΕ και 49 ΔΕ. Επίσης, 1 υπάλληλος ΤΕ πληροφορικής, 3 ΔΕ προσωπικού Η/Υ, 5 επιμελητές και 1 καθαριότητας.
Ολα τα γραφεία θα λειτουργούν στον 1ο όροφο της σημερινής Α΄ ΔΟΥ Πατρών και το αρχείο μεταφέρθηκε ήδη σε νέο διαμορφωμένο χώρο στον ημιόροφο του κτιρίου.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News