Οδοντωτός: Αλαλούμ υπηρεσιών για τους κινδύνους – Σύσκεψη στην Πολιτική Προστασία

Δεν υπάρχει σαφής εικόνα για τις παρεμβάσεις και τον χρόνο που θα απαιτηθούν – Το ποτάμι απειλεί να παρασύρει τη γραμμή σε περίπτωση πλημμύρας, προειδοποίησε η τοπική υπηρεσία συντήρησης του ΟΣΕ

Οδοντωτός

Στο υπουργείο Κλιματικής Αλλαγής πρόκειται να συναντηθούν τη Δευτέρα όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς για να αποσαφηνίσουν το πεδίο παρέμβασης και την ευθύνη δράσης του καθενός στη γραμμή του οδοντωτού σιδηρόδρομου.

Οπως είναι γνωστό, τα δρομολόγια του τουριστικού τρένου έχουν ανασταλεί επ’ αόριστον, με απόφαση που ελήφθη την περασμένη Τετάρτη, έπειτα από την αυτοψία που έκαναν στην πληγείσα από τις κατολισθήσεις περιοχή του Βουραϊκού, κλιμάκιο του υπουργείου Πολιτικής Προστασίας, ο ΟΣΕ και η υφυπουργός Μεταφορών.

Το ανησυχητικό είναι ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχει σαφής εικόνα για τις παρεμβάσεις και τον χρόνο που θα απαιτηθούν μέχρι να αποκατασταθεί η ασφαλής λειτουργία της γραμμής, και μέχρι τότε, κανένα δρομολόγιο δεν θα μπορεί να γίνει στον Οδοντωτό.

Την ερχόμενη Δευτέρα, όπως δήλωσε στην «Πελοπόννησο» ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας Φωκίων Ζαΐμης, όλα τα εμπλεκόμενα υπουργεία, υπηρεσίες και φορείς θα επιχειρήσουν να βρουν έναν κοινό τόπο συνεννόησης, συντονισμού και δράσης, γιατί όπως έχει διαφανεί μέχρι τώρα, υπάρχει εμπλοκή πολλών παραγόντων, όπου ο ένας προσπαθεί να ρίξει την ευθύνη στον άλλο, καθώς το κόστος των παρεμβάσεων μάλλον θα είναι υψηλό.

Από έγγραφο της Διεύθυνσης Συντήρησης Γραμμής Υπηρεσίας Κεντρικής και Νοτίου Ελλάδας, που αποκάλυψε χθες η «Π» και εστάλη στις αρχές Μαρτίου σε φορείς όπως η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου – Δυτικής Ελλάδας – Ιονίου, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, οι Δήμοι Αιγιαλείας και Καλαβρύτων και το Δασαρχείο Αιγιαλείας, ενώ κοινοποιήθηκε μεταξύ στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αιγίου, στη Hellenic Train και στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), αποκαλύπτεται η επικινδυνότητα της κατάστασης.

Οδοντωτός

Με το έγγραφο που υπογράφει ο προϊστάμενος της υπηρεσίας Χρήστος Οικονόμου, καλούνται οι αρμόδιοι φορείς «να προβούν άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες και σε συνδυαστικές επεμβάσεις κατ’ αρμοδιότητα» για την εξασφάλιση της απρόσκοπτης κυκλοφορίας των συρμών στη γραμμή Διακοπτό – Καλάβρυτα.

Σε σημείο του εγγράφου επισημαίνεται η ανάγκη άμεσης απομάκρυνσης των υλικών που συγκεντρώθηκαν πλησίον της γραμμής, καθώς σε περίπτωση έντονης βροχόπτωσης υπάρχει κίνδυνος υπερχείλισης του ποταμού και παράσυρση της γραμμής με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Επιπλέον, με τη ένδειξη του επείγοντος, ο ΟΣΕ συστήνει ως άμεσα μέτρα ανάσχεσης των κατολισθήσεων την κατασκευή κορμοδεμάτων, στηθαίων, διχτυών συγκράτησης φερτών υλικών κ.λπ.

Ωστόσο, το αλαλούμ μεταξύ των φορέων, αποδεικνύεται από το γεγονός ότι ο συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Δημήτρης Κατσαρός, εξέφρασε την απορία του για το γεγονός ότι η υπηρεσία ήταν πρώτης από τους αποδέκτες του εγγράφου του ΟΣΕ. Οπως είπε στην «Πελοπόννησο», η υπηρεσία δεν εμπλέκεται σε καμία από τις εργασίες που αναφέρονται στο έγγραφο. Το μόνο στο οποίο θα μπορούσε ίσως να συνδράμει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση είναι η περιβαλλοντική αδειοδότηση σε κάποιο έργο, πρόσθεσε ο διευθυντής Χωροταξίας Περιβάλλοντος Διονύσιος Παναγιωτόπουλος.

Παρεμβάσεις σε δύο μέτωπα

Στα τέλη Φεβρουαρίου σημειώθηκε η 5η κατά σειρά κατολίσθηση, στο τμήμα των πρώτων 5χλμ. της γραμμής του Οδοντωτού.

Από το καμένο φαράγγι του Βουραϊκού κατεβαίνουν χιλιάδες τόνοι φερτών υλικών που καλύπτουν τη γραμμή, ενώ μεγάλες ποσότητες αδρανών έχουν κλείσει την κοίτη του ποταμού σε τρία σημεία. Στο 1,6χλμ., στο 3,6χλμ. και στο 4,5χλμ.

Και τα τρία σημεία είναι το τμήμα της γραμμής από το Διακοπτό έως την πρώτη στάση στα Νιάματα.

Το σημείο όμως που κρίνεται ως το πιο επικίνδυνο είναι το μεσαίο. Εκεί, η κοίτη του ποταμού έχει εκτραπεί λόγω της ροής των φερτών υλικών και για τον λόγο αυτό η Διεύθυνση Συντήρησης Γραμμής Υπηρεσίας Κεντρικής και Νοτίου Ελλάδας του ΟΣΕ ζητά την άμεση απομάκρυνση του χώματος και των βράχων, καθώς απειλείται η γραμμή του τρένου σε πιθανή πλημμύρα.

Οδοντωτός

Η τοπική υπηρεσία του ΟΣΕ ζήτησε άμεσες παρεμβάσεις στην κοίτη του Βουραϊκού

Επιπλέον, στα πρανή του φαραγγιού, πρέπει να γίνουν έργα θωράκισης με κορμοδέματα και φράγματα, για να ανακόπτεται η ροή της λάσπης και των φερτών υλικών.

Ολα αυτά θα προσδιοριστούν και θα εξειδικευτούν τεχνικά μέσα από δύο μελέτες που εκπονούνται αυτή τη στιγμή για λογαριασμό του ΟΣΕ. Η πρώτη αφορά στην γεωλογική διερεύνηση των επισφαλών σημείων της γραμμής και η δεύτερη την αποκατάσταση των τεχνικών της γραμμής (μπαζωμένες γέφυρες).

Ν. Καραθανασόπουλος: Ερώτηση στον υπ. Υποδομών Χρήστο Σταϊκούρα

Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να λειτουργεί ο οδοντωτός σιδηρόδρομος Διακοπτού–Καλαβρύτων με ασφάλεια, καλούν τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, οι βουλευτές του ΚΚΕ, οι βουλευτές Νίκος Καραθανασόπουλος, Νίκος Εξαρχος και Νίκος Παπαναστάσης, που κάνουν αναφορά στο συμβάν του εγκλωβισμού 90 επιβατών του οδοντωτού σιδηρόδρομου Διακοπτού–Καλαβρύτων τη Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου.

Από καθαρή τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα, αναφέρουν οι τρεις βουλευτές, ακριβώς έναν χρόνο μετά από το δυστύχημα των Τεμπών και ζητούν από τον κ. Σταϊκούρα να απαντήσει:

Τι μέτρα θα πάρει, ώστε να διασφαλίζεται η λειτουργία του Οδοντωτού με ασφάλεια για τους επιβάτες, αλλά και το προσωπικό που εργάζεται σε αυτό.

Τι αντιπλημμυρικά και αντιδιαβρωτικά έργα θα πραγματοποιηθούν στην περιοχή, δεδομένου του ιδιαίτερου του ανάγλυφου του εδάφους, αλλά και των επιπτώσεων που έχουν επιφέρει οι πυρκαγιές.

Τι μέτρα θα πάρει, ώστε να στελεχωθεί ο σιδηρόδρομος με το αναγκαίο προσωπικό και τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας.

 

Διαβάστε επίσης:

 

Πάτρα – Τρίτο κρούσμα μηνιγγίτιδας: Σοβαρά αλλά σταθερά ο φοιτητής – Μέτρα πρόληψης στον πανεπιστημιακό πληθυσμό

Πέθανε ο άνδρας που πυροβόλησαν στο κεφάλι στο κέντρο της Αθήνας

Τελέστηκε ο πρώτος γάμος μεταξύ γυναικών – Συγκίνηση στο δημαρχείο ΦΩΤΟ

Έρχεται αύξηση του κατώτατου μισθού από 1η Απριλίου – Πού θα φτάσει – Δείτε παραδείγματα