Οι επιχειρήσεις ζητούν από το Επιμελητήριο καλύτερη επικοινωνία και οργάνωση

Είναι βέβαιο ότι οι επιχειρήσεις έχουν ανάγκη το Επιμελητήριο. Αλλά μόνο ένα μικρό μέρος τους γνωρίζουν τι μπορεί να τους προσφέρει

επιχειρήσεις

Το 2024 είναι χρονιά εκλογών για το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Αχαΐας και η «Πελοπόννησος» πήρε την πρωτοβουλία και παρουσιάζει έρευνα για πρώτη φορά στα μέλη του Επιμελητηρίου Αχαΐας, με σκοπό να παράσχει στοιχεία τεκμηρίωσης και να ανοίξει η σχετική συζήτηση.

Επιμελητήριο Αχαΐας – Η πρώτη δημοσκόπηση: Μια στις δυο επιχειρήσεις δυσαρεστημένες

Μέσα από την έρευνα της DATA Consultants, που διενεργήθηκε για λογαριασμό της «Πελοποννήσου», αποτυπώνεται η σχέση των επιχειρήσεων της Αχαΐας με το Επιμελητήριο Αχαΐας, δηλαδή πόσο ενημερωμένοι είναι για τις υπηρεσίες που τους προσφέρει και τι δραστηριότητες αναπτύσσει; Πόσο χρησιμοποιούν αυτές τις υπηρεσίες ή πόσο συμμετέχουν στις δραστηριότητες; Ποια είναι τα θέματα τα οποία πρέπει να αποτελέσουν προτεραιότητες του Επιμελητηρίου Αχαΐας;

Τα συμπεράσματα της έρευνας στα μέλη του ΕΑ είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα και πολύ σαφή.

  • Είναι βέβαιο ότι οι επιχειρήσεις έχουν ανάγκη το Επιμελητήριο. Αλλά μόνο ένα μικρό μέρος τους γνωρίζουν τι μπορεί να τους προσφέρει. Δεν γνωρίζουν τις υπηρεσίες του, όπως δηλώνει το 78%. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η διάδραση του Επιμελητηρίου με τα μέλη του, κατά κύριο λόγο τα μικρότερα, να περιορίζεται στην έκδοση πιστοποιητικών.
  • Ενα δεύτερο βασικό συμπέρασμα είναι ότι οι επιχειρήσεις ζητούν από το Επιμελητήριο περισσότερη και καλύτερη επικοινωνία και οργάνωση, να αποτελεί ισχυρό μοχλό πίεσης προς την εκάστοτε κυβέρνηση, να υποστηρίζει συμβουλευτικά τα μέλη του (για οικονομικά ζητήματα περισσότερο), αλλά και να παρέχει πληροφορίες για επιδοτούμενα προγράμματα.
  • Στη μεγάλη τους πλειοψηφία τα μέλη του Επιμελητηρίου δεν λαμβάνουν από αυτό τις υπηρεσίες που επιθυμούν. Το 53,5% αναφέρει αδυναμίες στη λειτουργία του, το 29,3% δηλώνει ότι «δεν γνωρίζει» και το 17,2% δηλώνει «ικανοποιημένο».
  • Αποτέλεσμα είναι ότι εάν η συμμετοχή των επιχειρήσεων στο ΕΑ γινόταν προαιρετική, το 46,1% αυτών θα διατηρούσαν την ιδιότητα του μέλους και το 40,4% θα σταματούσε.

Η «Π» απευθύνθηκε στους επικεφαλής των παρατάξεων που συμμετέχουν σήμερα στο ΔΣ του Επιμελητηρίου Αχαΐας, για να σχολιάσουν τα ευρήματα της έρευνας. Ο πρόεδρος του ΔΣ και επικεφαλής της παράταξης «Ανεξάρτητη Ενωτική Επιμελητηριακή Πρωτοβουλία» Πλάτωνας Μαρλαφέκας αρνήθηκε.

Οι επικεφαλής των παρατάξεων «Παναιγιάλεια Ανεξάρτητη Επιμελητηριακή Κίνηση» και «Ενωτική Παρέμβαση» Αριστείδης Τηλιγάδης και Γιώργος Ρώρος ζήτησαν χρόνο για να μελετήσουν την έρευνα, αλλά δεν απάντησαν, ενώ με τον επικεφαλής της παράταξης «Δημιουργικό Επιμελητήριο Κίνημα Αιγιαλέων» Γρηγόρη Τριανταφυλλόπουλο, δεν κατέστη δυνατή η επικοινωνία μαζί του.

Θεόδωρος Λουλούδης: Εκρηκτικό μίγμα στις επιχειρήσεις

επιχειρήσειςΟ επικεφαλής του συνδυασμού «ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ» και υποψήφιος πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας Θεόδωρος Λουλούδης, με αφορμή τα συμπεράσματα αυτής της έρευνας, σχολίασε:

«Τα ευρήματα της έρευνας αυτής είναι πάρα πολύ σημαντικά, γιατί μας δίνουν τα ερεθίσματα που χρειαζόμαστε για να συζητήσουμε το παρόν και το μέλλον του Επιμελητηρίου Αχαΐας.

Κάποιοι μπορεί να συμφωνούν με αυτά τα ευρήματα, άλλοι μπορεί να διαφωνούν. Γεγονός είναι πως το Επιμελητήριο είναι το “σπίτι” των επιχειρήσεων, ως εκ τούτου, πρέπει να συζητάμε τι συμβαίνει σε αυτό, τι αποδίδει και τι όχι και πώς μπορεί να βελτιωθεί. Και αυτή η έρευνα εξυπηρετεί αυτόν τον σκοπό.

Από την έρευνα αυτή προκύπτουν πολλά σημαντικά συμπεράσματα για το Επιμελητήριο Αχαΐας. Από τη μια πλευρά έχουμε την υποχρεωτική εγγραφή και την υποχρεωτική ετήσια συνδρομή των μελών του. Από την άλλη μεριά όμως, η αντιπαροχή αυτής της υποχρεωτικότητας είναι πάρα πολύ περιορισμένη. Αν σε αυτό το συμπέρασμα προσθέσουμε και το γεγονός ότι ειδικά στην Αχαΐα υπάρχει τεράστια ανάγκη για βοήθεια στην επιχειρηματικότητα και ιδιαίτερα στις μικρές επιχειρήσεις και επαγγελματίες, τότε αυτό το “μίγμα” που προκύπτει από την έρευνα, γίνεται εκρηκτικό.

Κάπως έτσι οδηγηθήκαμε και στο φαινόμενο της αποξένωσης της συντριπτικής πλειοψηφίας των ενεργών επιχειρήσεων από το Επιμελητήριο Αχαΐας, κάτι που αποτυπώνεται στις εκλογές των τελευταίων χρόνων, με τον εξαιρετικά περιορισμένο αριθμό συμμετοχής, ακόμα και όσων είναι ταμειακώς εντάξει.

Κατά κάποιο τρόπο, τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας κρούουν ανοικτές θύρες. Ολοι το ξέρουν, όλοι το αντιλαμβάνονται, όλοι το παραδέχονται. Τα περισσότερα μέλη του Επιμελητηρίου δεν είναι ικανοποιημένα από τις υπηρεσίες του. Αυτό ας αποτελέσει μια εκκίνηση συζήτησης για το πώς θα πάμε παρακάτω, για να διαμορφώσουμε τις υπηρεσίες και τις διαδικασίες εκείνες, που θα καλύπτουν τις ανάγκες όλων των επιχειρήσεων και επαγγελματιών, μελών του Επιμελητηρίου Αχαΐας».

Παναγιώτης Κρίκης: Αυτή είναι η ζοφερή πραγματικότητα

επιχειρήσεις Ο επικεφαλής της παράταξης «Επιμελητήριο για όλους» Παναγιώτης Κρίκης, σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας της DATA Consultants, δήλωσε τα εξής:

«Ολα όσα αναδεικνύει αυτή η έρευνα είναι όσα λέω κι εγώ εδώ και έξι χρόνια για το Επιμελητήριο. Αν πάρουμε με τη σειρά όλα τα ερωτήματα που τίθενται στην έρευνα, θα σταθώ περισσότερο στο τελευταίο, που αναφέρεται στα θέματα με τα οποία πρέπει να ασχολείται κατά προτεραιότητα το Επιμελητήριο Αχαΐας και που αποτυπώνουν πλήρως την αναγκαιότητα παρέμβασης του θεσμού στα σοβαρά ζητήματα. Το Επιμελητήριο πρέπει να είναι μοχλός πίεσης. Εγώ, για παράδειγμα, ως επαγγελματίας ταλαιπωρούμαι με τις δημόσιες υπηρεσίες και με ένα πλέγμα νομικών φραγμών που εμποδίζουν την ανάπτυξη του επαγγελματισμού.

Δίπλα μας, είναι η Βουλγαρία και η Τουρκία που έχουν απελευθερώσει την επιχειρηματική και επαγγελματική δραστηριότητα, αλλά εδώ έχουμε ακόμα χίλια εμπόδια. Πώς θα γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί με ένα τέτοιο περιβάλλον;

Γιατί είμαστε τόσο σκληροί με τις επιχειρήσεις; Το τραπεζικό σύστημα είναι απροσπέλαστο. Στο φορολογικό μάς αντιμετωπίζουν ως απατεώνες και μας κυνηγούν. Το Επιμελητήριο Αχαΐας λέει σήμερα ότι όλα αυτά βρίσκονται στη σωστή κατεύθυνση, ενώ ξέρουμε όλοι πολύ καλά πόσο προβληματική είναι η κατάσταση.

Εν ολίγοις, όλα τα θέματα που αναδεικνύει η έρευνα αποτελούν μια πραγματικότητα, δυστυχώς ζοφερή. Κι εμείς στην Αχαΐα που είμαστε, κατά κύριο λόγο, ατομικές επιχειρήσεις, ψηφίζουμε Ανώνυμες Εταιρείες για να μας διοικούν και όλοι ακολουθούμε σαν πρόβατα».

Κώστας Τηλιγάδης: Το Επιμελητήριο δεν υπάρχει για τους μικρούς

επιχειρήσειςΟ επικεφαλής της παράταξης Αγωνιστική Αντιμονοπωλιακή Συσπείρωση, Κώστας Τηλιγάδης, πρόσθεσε από την πλευρά του τα εξής:

«Η αλήθεια είναι ότι το Επιμελητήριο δεν υπάρχει σήμερα για τον μικρό έμπορο, τον επαγγελματία, τον βιοτέχνη. Πέρα από κάποιες υπηρεσίες ΓΕΜΗ δεν εισπράττει κάτι παραπάνω, δεν βοηθάει. Η διακηρύξεις περί εξωστρέφειας και όλες οι μεγαλοστομίες αφορούν κατά κύριο λόγο τις μεγάλες επιχειρήσεις και την ίδια στιγμή φτάνουμε να ακούμε και έμμεσες αναφορές για αύξηση των εισφορών. Ο μικρός έμπορος και επαγγελματίας χωλαίνει, ο μεροκαματιάρης είναι έτοιμος να κλείσει από τα χρέη. Εδώ βουλιάζουμε από τις αυξήσεις και την ακρίβεια και την ίδια στιγμή, δεν βλέπουμε το Επιμελητήριο που θα έπρεπε να ασκεί παρεμβατικό ρόλο. Υπερασπίστηκε ποτέ τους μικρούς; Εγιναν τόσες κινητοποιήσεις στην Πάτρα για τους μικρούς επαγγελματίες και εμπόρους, η διοίκηση δεν ήρθε σε καμία. Και η πλειοψηφία των μικρών, την ίδια άποψη έχει με μένα.»

Διαβάστε επίσης:

Μητσοτάκης προς Εκκλησία για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών: Επιλογή της Πολιτείας και όχι θεολογική πεποίθηση

Πάτρα: Στον Κορυδαλλό ο 50χρονος που κατηγορείται για τη δολοφονία του Μπάμπη

Σε διαρκή υποβάθμιση το Αεροδρόμιο Αράξου: Χωρίς φώτα και προσωπικό – Από τις 5 το απόγευμα θα κλείνει το καλοκαίρι

Πάρτι φοροδιαφυγής σε γάμο της χρονιάς: Κανείς δεν έκοβε αποδείξεις από τον τραγουδιστή έως τον ανθοπώλη

Δολοφονία Κούτσικου – Μεσολόγγι: Στις έρευνες και ο Στρατός – Στην Πάτρα κρατείται ο 50χρονος – Τι είπε στους Αστυνομικούς