Παρέμβαση Φαρμάκη για το τρένο: Ενωση δυνάμεων για άσκηση πίεσης

«Ως περιφερειακή αρχή έχουμε αποδείξει πολλές φορές ότι δεν θέλουμε να είμαστε “καλά” ή “κακά παιδιά”. Επιλέγουμε να είμαστε… “ωφέλιμα παιδιά” για τον τόπο μας!»

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΗΣ Αρκετά προβληματισμένος με τις εξελίξεις γύρω από το τρένο ο περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης

Δεν κρύβει την ανησυχία του για τις αρνητικές εξελίξεις σε σχέση με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή στην Πάτρα ο περιφερειάρχης, Νεκτάριος Φαρμάκης, ο οποίος τα τελευταία 24ωρα συζητάει με πολλούς -σε Αθήνα και Πάτρα- σκεπτόμενος και ο ίδιος τους τρόπους αντίδρασης, αλλά και άσκησης περαιτέρω πιέσεων προς κάθε κατεύθυνση για την προώθηση του έργου.

Ο κ. Φαρμάκης, ερωτώμενος από την «Πελοπόννησο» σχετικά με τη δεύτερη απορριπτική απάντηση της ΕΕ στο υπουργείο Υποδομών για χρηματοδότηση του έργου μέσω του μηχανισμού «Connecting Europe Facility II», έκανε λόγο για μία «πολύ κακή εξέλιξη για την Πάτρα, αλλά και για το σύνολο της Δυτικής Ελλάδας που προκαλεί απογοήτευση».

«Ως περιφερειακή αρχή σε συνεργασία με το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας κάναμε πολλές προσπάθειες και, τελικά, καταφέραμε να πείσουμε την τότε ηγεσία του υπουργείου να ανακοινώσει την πολιτική βούληση της Πολιτείας να προχωρήσει στην πρόταση υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής που κατατέθηκε ως αίτημα προς χρηματοδότηση, γνωρίζοντας την απόλυτη αναγκαιότητα του έργου, αλλά και το γεγονός πως ήδη είχε χαθεί πολύτιμος χρόνος για το έργο. Ολη αυτή η προσπάθεια, ούτε εύκολη υπήρξε, ούτε μία κοινωνική διεκδίκηση χωρίς τεκμηρίωση ήταν» σημειώνει ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας.

Και προσθέτει: «Νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε: Το τρένο πρέπει να φτάσει στην Πάτρα και στο λιμάνι της, το συντομότερο δυνατό. Κάθε μέρα που χάνεται είναι και μία μέρα που στερεί πολύτιμες αναπτυξιακές δυνατότητες, όχι μόνο για την πόλη, αλλά για το σύνολο της Δυτικής Ελλάδας. Και προς αυτή ακριβώς την κατεύθυνση, πιστεύω ότι πρέπει να προχωρήσουμε, ανεξάρτητα από τα εμπόδια που εξακολουθούν να στέκουν μπροστά μας και τα οποία δεν πρέπει να μας κάμψουν. Η διεκδίκηση για το τρένο πρέπει να συνεχιστεί και, μάλιστα, με τη μέγιστη δυνατή ενότητα σε τοπικό επίπεδο».

Σχετικά με το τι μέλλει γενέσθαι, ο περιφερειάρχης δεν θέλει αυτή τη στιγμή να τοποθετηθεί πιο ανοικτά, τουλάχιστον μέχρι να μιλήσει με το σύνολο των τοπικών φορέων, προκειμένου να διαμορφώσει μία συνολική άποψη. Οι πληροφορίες της «ΠτΔ» αναφέρουν πως εντός της εβδομάδας ο κ. Φαρμάκης αναμένεται να συγκαλέσει σύσκεψη με φορείς για το θέμα. Πάντως, όπως δείχνουν τα λόγια του, δεν θα καθίσει άπραγος να περιμένει τις εξελίξεις. «Δεδομένου ότι δεν διαφαίνεται να υπάρχει άλλος τρόπος χρηματοδότησης του έργου -κάτι που πάντως πρέπει να εξετάσουμε- ίσως πρέπει να πιέσουμε προς κάθε κατεύθυνση για τη συντομότερη δυνατή επαναφορά του αιτήματος χρηματοδότησης στην ΕΕ χωρίς να χαθούν άλλα δύο χρόνια. Γνωρίζετε καλά ότι σε προσωπικό επίπεδο, ποτέ δεν αντιμετωπίζω τις διεκδικήσεις που έχει ανάγκη ο τόπος μου ως ευκαιρία… επαναστατικής γυμναστικής, αλλά με επιχειρηματολογία, ισχυρή τεκμηρίωση και διάλογο. Θεωρώ ότι αν ενώσουμε τις δυνάμεις της περιοχής σε ένα κοινό μέτωπο χωρίς δεύτερες ή τρίτες σκέψεις και με μόνη επιθυμία την υλοποίηση του έργου στο συντομότερο χρονικό διάστημα, θα δημιουργήσουμε μία ισχυρή δύναμη άσκησης πίεσης προς κάθε κατεύθυνση. Ως περιφερειακή αρχή έχουμε αποδείξει πολλές φορές ότι δεν θέλουμε να είμαστε “καλά” ή “κακά παιδιά”. Επιλέγουμε να είμαστε… “ωφέλιμα παιδιά” για τον τόπο μας!»

Από τις δηλώσεις του κ. Φαρμάκη γίνεται διακριτό ότι έχει ασχοληθεί με το θέμα και κυρίως με το πώς μπορεί να χρηματοδοτηθεί το μεγάλο αναπτυξιακό έργο. Κρατάμε τις φράσεις για τη χρηματοδότηση, αλλά και για το ότι δείχνει αρνητικός για τρίτη υποβολή αιτήματος χρηματοδότησης από το CEF II, καθώς θα χαθούν δύο ακόμα πολύτιμα χρόνια ως τότε.

Διαβάστε επίσης

Καιρός: 40άρια εν αναμονή θερμικών καταιγίδων, «ανάσα» στην Πάτρα

Πάτρα: Σήμερα η κηδεία του «τζέντλεμαν» της δημοσιογραφίας Παναγιώτη Θεοδωρακόπουλου

Σε έξαρση ο «νέος covid»: Γεμίζουν τα νοσοκομεία, οι συστάσεις Παγώνη

Πάτρα: Ανησυχία στο Ακταίο για τις δεξαμενές – Καύσιμα ή οικόπεδα;

Ηλεία: Αυτός είναι ο 40χρονος που σκοτώθηκε στην Πατρών-Πύργου, η ειρωνεία με την «επανάληψη» της τραγωδίας ΦΩΤΟ

«Κούρσες» με Tesla στην πόλη της Πάτρας: Τι λένε οι επιβάτες του ηλεκτροκίνητου ταξί

Αχαΐα: Ξαπλώστρες για όλα τα βαλάντια, πού χρεώνονται και πού μπορείς να κάτσεις δωρεάν, το μοντέλο της ελάχιστης κατανάλωσης